Nieuws Namm 2011

Het universele forum voor de slagwerker

Nieuws Namm 2011

Berichtdoor Animal » Di 11 Jan 2011, 20:04

Altijd leuk zo'n beurs, heeft altijd een positief effect op de hebberigheid ;) .

Aluminium hardware van Gibraltar bijvoorbeeld, best interessant.

http://www.musicradar.com/news/drums/namm-2011-gibraltar-previews-turning-point-drum-hardware-356765
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Re: Nieuws Namm 2011

Berichtdoor Nlz » Di 11 Jan 2011, 20:13

Geen verkeerd idee, die swingnut. Echter, is die ook in hoogte verstelbaar voor wat meer demping, of simpelweg een minder zwaaiend en zwierend bekken?
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor rtniels » Di 11 Jan 2011, 20:14

ik vrees van niet, tenzij je de veer veranderd
Gebruikers-avatar
rtniels

Berichtdoor willem4130 » Di 11 Jan 2011, 20:53

Vind die swing nut best een goed idee maar heb me nog nooit geërgerd aan even een vleugelmoertje los of vast draaien.Vind de uitspraak 'saves you lots of time' dan ook wat overdreven. Als dat het grootste probleem van drummers is...

Beetje afhankelijk van de prijs of het de moeite waard is. Vind de Pearl wing-dingen ook erg handig maar die kosten een vermogen.
Noble and Cooley 8x7, 10x8, 12x9, 14x12, 22x20 - DW maple snare 13x5 - Zildjian A/K custom, K/Z dyno beat hihats - Pearl eliminator pedals - tama & pearl hardware - Vic Firth - remo&evans
Gebruikers-avatar
willem4130

Berichtdoor fregle » Di 11 Jan 2011, 21:11

willem4130 schreef:Vind die swing nut best een goed idee maar heb me nog nooit geërgerd aan even een vleugelmoertje los of vast draaien.

Ik wel, heb weinig geduld voor dat soort dingen.

Pearl zal donderdag een Reference update presenteren, namelijk de komst van de Reference Pure :F
Uitgaande van de PDF sneak previews zal het concept gebaseerd zijn op optimale resonantie en zal deze boven de ''oude'' reference in het rijtje staan

Nieuw:

* Low mass swiveling tubelugs
* Low mass ''hemming hoops''

Tevens krijgt de vision serie een update. ;)
Laatst gewijzigd door fregle op Wo 12 Jan 2011, 01:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''
Nette Tama Rockstar te koop! €325 incl. hardware of €250 als shellset
Gebruikers-avatar
fregle

Berichtdoor Addicted » Di 11 Jan 2011, 21:30

Mooie innovatie, die swingnut! Ik kan zo'n eenvoudig doch uitermate effectief ontwerp waarderen.
Ik heb nooit moeite met reguliere vleugelmoeren (mits ze fatsoenlijk draaien), maar dit werkt wel erg gemakkelijk.

@Nlz: waarom wil je de "demping" van je cymbal aanpassen d.m.v. de schroef? Wat mij betreft moet een bekken los genoeg hangen om vrij te kunnen trillen. Kan een bekken dat niet dan wordt de klank afgeknepen, en nemen de interne spanningen toe waardoor het bekken eerder zal scheuren.

De aluminium poten vind ik ook erg mooi. Oogt iets robuuster dan enkelbenige hardware, maar niet zo lomp als de meeste dubbelbenige stands. Als ze daadwerkelijk zo stabiel zijn als dubbelbenige, zoals ze stellen in het filmpje...
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Nlz » Di 11 Jan 2011, 22:08

Wat ik bedoelde is dat je door de vleugelmoer vaster te draaien dan standje "zo lazert mijn bekken er niet af" (even gechargeerd) de hoeveelheid beweging over de stand kunt beïnvloeden. Ik kan me voorstellen dat als je ride vrij dichtboven je ketels hangt, maar je niet wilt dat-ie je ketels of hoops raakt als je hem harder aanslaat, dat je dan voor een wat strakker aangedraaide vleugelmoer gaat, en als je ride gewoon vrij mag/kan bewegen de de vleugelmoer maar 2 of 3 slagen geeft en that's it.
Hoe ik op die demping kwam weet ik eigenlijk niet, maar mijn focus is de hele avond al nul.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor paQ » Di 11 Jan 2011, 22:35

gewoon geen moeren gebruiken... alles opgelost ;)
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor MusiQmaN » Wo 12 Jan 2011, 00:48

Ook Yamaha heeft weer mooie en interessante nieuwtjes. Niet veel maar wel leuk nieuws met als belangrijkste punt;

Een nieuwe kit. De geruchten gaan dat het een vintage achtige (zowel in kleur als in geluid) set zal worden met mogelijk een naam vanwedereom een oude serie zoals de vorig jaar uitgebrachte Tour Custom. De prijs zal waarschijnlijk iets boven de Oak Custom zitten.

Helaas moeten we ook afscheid nemen van de signature snaredrums die wegens hoge productiekosten niet meer rendabel waren.

Leuk voor de U.s. (helaas niet voor ons) is de release van een 40th anniversary Recording Custom kit gebouwd naar de oude specificaties (geen Yess, andere ft poten etc) en in 3 oude kleuren: White, Red, Yellow.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.ruppsdrums.com/item/Yamaha-Drums---Yamaha-40th-Anniversary-Limited-Edition-Recording-Custom-Drum-Sets-25740

Waarschijnlijk zullen er meer kleine nieuwtjes zijn die ik tzt zal vermelden EN zijn deze via de nieuwe app te vinden:
http://itunes.apple.com/us/app/the-yama ... ter.com%2f
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor Jake » Wo 12 Jan 2011, 16:15

Sonor heeft ook zijn middenklasse toplijn uitgebreid. Blikvanger is de nieuwe Ascent-reeks, met beech-shells, gebouwd in Azië.
Jake

Berichtdoor Joris » Wo 12 Jan 2011, 16:34

Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor Flexoni » Wo 12 Jan 2011, 19:04

Pearl komt met een Reference Pure uit.
Met low-weight tubelugs, lichtere hoops etc..
Shine Custom Drums & Percussion | Sabian | Pearl | Protection Racket | Drumplates
Gebruikers-avatar
Flexoni

Berichtdoor fregle » Wo 12 Jan 2011, 19:08

Flexoni schreef:Pearl komt met een Reference Pure uit.
Met low-weight tubelugs, lichtere hoops etc..

Ik was je voor
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''
Gebruikers-avatar
fregle

Berichtdoor Tanco » Wo 12 Jan 2011, 19:21

Goh, ze zijn wakker geworden bij Pearl, minder gewicht..
Gebruikers-avatar
Tanco

Berichtdoor Nlz » Wo 12 Jan 2011, 19:25

Tanco schreef:Goh, ze zijn wakker geworden bij Pearl, minder gewicht..

Nieuw jaar he, goeie voornemens!
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor Animal » Wo 12 Jan 2011, 19:50

Nlz schreef:
Nieuw jaar he, goeie voornemens!

Precies, nou Tanco nog :P
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Tanco » Wo 12 Jan 2011, 19:56

Animal schreef:
Precies, nou Tanco nog :P

Ik heb al een goddelijk gewicht :lol:
Gebruikers-avatar
Tanco

Berichtdoor Nlz » Wo 12 Jan 2011, 19:58

Tanco schreef:
Ik heb al een goddelijk gewicht :lol:

Ah, u bent ook Boeddhist? Ik ook, probeer dan ook zo veel mogelijk op Boeddha te lijken :Y
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor Flexoni » Wo 12 Jan 2011, 21:52

fregle schreef:Ik was je voor

Oh shit! Had het niet gelezen. Excusee moi! (:
Shine Custom Drums & Percussion | Sabian | Pearl | Protection Racket | Drumplates
Gebruikers-avatar
Flexoni

Berichtdoor MusiQmaN » Wo 12 Jan 2011, 22:28

Zildjian:

Zildjian's new technology division, Gen16, will be at this week's Winter NAMM 2011 show to show off its range of "Intelligent Percussion" products. Its smart lineup includes the Digital Vault series of cymbal samples, Acoustic / Electric ("A.E.") technology products such as the A.E. Cymbal system, the A.E. Drum Rack, and the Groove Player app for iPhone and iPad.

Gen16's Digital Vault series features high-resolution acoustic samples of Zildjian's most exclusive master "reference" cymbals and hard-to-find, limited edition cymbals never before made available to the public. Three current products and four new releases in the growing Digital Vault collection will be available to audition at the Gen16 booth (#3050).

In addition to the Digital Vault cymbal samples, Gen16 will have on display its new Acoustic / Electric (A.E.) technology products, starting with the A.E. Cymbal system and the A.E. Drum Rack. Gen16 describes the A.E. Cymbal system as the world's first hybrid acoustic / electric cymbal, which combines patented low-volume acoustic cymbals with microphone, signal processing, and tone modeling to create a new sound that fuses elements of electronic and traditional cymbals.

The A.E. Drum Rack is a percussion hardware system that complements both acoustic and electronic drum setups. Designed around a hinge system that allows for fast setup, compact transport, and maximum functionality, the A.E. Drum Rack is said to be lighter and stronger than conventional drum racks. It transports easily and supports a range of electric, acoustic, and hybrid drum and percussion setups.

Gen16 is also debuting its Groove Player app for iPhone and iPad. With thousands of beats and percussion patterns, the app features an interactive user interface and functions that let you control tempo, time signature, drum, and cymbal sounds. It also allows users to play and program beats and post them online.

It's a busy time for Gen16, as the Zildjian division is launching its new Groove Tracks Site as well. The Groove Tracks site offers downloads of multi-format beats, drum grooves, and fills played by some of the world's leading drummers and percussionists, including Kenny Aronoff, Alex Acuna, Marco Minnemann, Wolf, Eddie Bayers, Danny Seraphine, Billy Martin, and others. Each groove is searchable by style, tempo, artist, and genre; each groove can be auditioned using several different drum set configurations.

For more information about Gen16 products, visit gen-16.com.

For more information, visit the official Gen16 Web site.
Tracy Katz is freelance contributor for Gearwire.
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor paintpro » Wo 12 Jan 2011, 23:36

Adams 8000 - Craviotto - Lignum - Zildjian - Remo - Fic Firth
Gebruikers-avatar
paintpro

Berichtdoor 5150 » Wo 12 Jan 2011, 23:41

Hoe VET is dit...?!?! :D

NAMM 2011: Een Ltd Edition Gretsch Renown '57 ...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met bijpassend krukje natuurlijk....
Afbeelding
"If thine enemy wrong thee, buy each of his children a drum"
Gebruikers-avatar
5150

Berichtdoor fregle » Wo 12 Jan 2011, 23:56

Mee eens, erg gave finish.
Jammer van de bassdrumroset, dat wel.
Net geen 2000$

Wilde net de reference pure link plaatsen.
Valt me een beetje tegen.
Andere hoops, (naar mijn mening) lelijkere lugs en dan ben je een heel eind.
Als je de site moet geloven zijn de ketels hetzelfde als die van de andere Reference.
Enige verschil in beschrijving is: ''low mass even ply shells''.

Tegenvaller
Laatst gewijzigd door fregle op Do 13 Jan 2011, 00:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fregle

Berichtdoor paintpro » Do 13 Jan 2011, 00:04

@ fregle: I Agree, lijkt niet veel meer dan een hardware update, die lugs waren er volgens mij al op de laatste masters snares...
Adams 8000 - Craviotto - Lignum - Zildjian - Remo - Fic Firth
Gebruikers-avatar
paintpro

Berichtdoor fregle » Do 13 Jan 2011, 00:08

paintpro schreef:@ fregle: I Agree, lijkt niet veel meer dan een hardware update, die lugs waren er volgens mij al op de laatste masters snares...

De lugs waren er al inderdaad, ik vind ze spuuglelijk.
Hopelijk blijkt morgen dat de site nog verder geupdate moet worden.
Zal wel niet, aangezien deze (nogal voor de hand liggende) link handmatig moet worden ingevoerd om er terecht te komen i.v.m. een ontbrekende link op de Pearl site.
Gebruikers-avatar
fregle

Volgende

Terug naar Algemeen