Gehoorbescherming DEEL 2

Het universele forum voor de slagwerker

Re: Gehoorbescherming DEEL 2

Berichtdoor Hatseklats » Vr 02 Sep 2011, 14:08

Ik heb die Thomann koptelefoon ook, en dat werkt prima. Over het algemeen doe ik m'n oordoppen in en dan de koptelefoon er overheen als ik met muziek mee wil spelen.

De demping van de koptelefoon is zeker voldoende voor meespelen met muziek. Het geluid van de koptelefoon is niet geweldig en als je hem de hele dag draagt gaat de pasvorm ook wat irriteren, maar wat wil je voor die prijs?

Ik heb ook een vic firth koptelefoon. Die dempen meer en klinken iets beter, maar ze zitten niet echt lekker. Een ander alternatief is nog de Beyerdynamic DT-770 M. Die heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht er wel veel van. Daar is de prijs dan ook wel naar...
Gebruikers-avatar
Hatseklats

Berichtdoor Dezain » Vr 02 Sep 2011, 14:35

Oordoppen in en koptelefoon er overheen? Er zit eigenlijk al een aansluiting op die op mijn mobiel o.i.d. kan..
Experience is the name people give to their mistakes.
Gebruikers-avatar
Dezain

Berichtdoor supermachiel » Vr 02 Sep 2011, 14:57

Zelf gebruik ik de FA-Concha's van Paq met de Senheisser CX300II
Hele fijne combo.
Gebruikers-avatar
supermachiel

Berichtdoor Nlz » Vr 02 Sep 2011, 17:12

supermachiel schreef:Zelf gebruik ik de FA-Concha's van Paq met de Senheisser CX300II
Hele fijne combo.

Daar ben ik het 100% mee eens!
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor nicovandenberg » Wo 28 Sep 2011, 19:19

Ook ik pak het liefst de FA-Concha's icm Senheisser CX300II. Geeft voldoende demping, ca waarde 7,5. In-ear beter ter voorkoming van oorsuizen/tinnitus :Y nico
Gebruikers-avatar
nicovandenberg

Berichtdoor Djuki » Za 21 Apr 2012, 11:02

Ik ben opzoek naar een manier om mn gehoor te beschermen én om mee te kunnen spelen met een CD voor het oevenen. Mn drumstel staat in een ruimte met een zeer harde akkoestiek dus om mee te spelen moet de muziek zeer hard staan om er nog iets van mee te kunnne krijgen.
Ik hard als oplossing oordopjes met daaroverheen een koptelefoon maar dit werk niet. De koptelefoon kan niet tegen de drumkit op.
Ik zit er nu aan te denken om de Vic Firth SIH 1 te kopen http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 9b0ffe4890
Dit is een koptelefoon die het geuild cvan buiten af dempt.
Nu is mijn vraagt: heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand evtueel een alternatief?
Ik heb gehoord dat sommige zo genaamde "in-ear" ook dempen, maar ik kan daar weinig info over vinden.
Ik heb zelfs even over wogen om de in-ear koptelefoon te combineren met een op maat gemaakte oordopen (octoplastieken) maar dit wordt wel een erg duur geintje.
Dus hebben jullie advies????
Djuki

Berichtdoor Djuki » Za 21 Apr 2012, 11:04

Ik ben opzoek naar een manier om mn gehoor te beschermen én om mee te kunnen spelen met een CD voor het oevenen. Mn drumstel staat in een ruimte met een zeer harde akkoestiek dus om mee te spelen moet de muziek zeer hard staan om er nog iets van mee te kunnne krijgen.
Ik hard als oplossing oordopjes met daaroverheen een koptelefoon maar dit werk niet. De koptelefoon kan niet tegen de drumkit op.
Ik zit er nu aan te denken om de Vic Firth SIH 1 te kopen http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 9b0ffe4890
Dit is een koptelefoon die het geuild cvan buiten af dempt.
Nu is mijn vraagt: heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand evtueel een alternatief?
Ik heb gehoord dat sommige zo genaamde "in-ear" ook dempen, maar ik kan daar weinig info over vinden.
Ik heb zelfs even over wogen om de in-ear koptelefoon te combineren met een op maat gemaakte oordopen (octoplastieken) maar dit wordt wel een erg duur geintje.
Dus hebben jullie advies????
Djuki

Vorige

Terug naar Algemeen