Mijn stagg drumset

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Mijn stagg drumset

Berichtdoor trommeldoos » Vr 03 Aug 2012, 12:10

Hallo,

Ik heb een jaar of twee geleden een tweedehands stagg drumstel gekocht. Het drumstel was toen al zo'n 3-4 jaar oud. Toen ik hem kocht was ik er blij mee, het is mijn eerste eigen drumset en hij was ook goedkoop.
Nu ik 2 jaar verder ben en dus ook een stuk meer ervaren begin ik te twijfelen of het wel zo'n goed ding is. Eigenlijk wil ik hem weg doen en een nieuwe uit de winkel kopen, maar ik heb een heel laag budget. Ik weet ook niet zo goed wat voor een ik dan moet kopen. Welk merk, bij welke winkel, etc.
Ik zou natuurlijk ook gewoon de dingen die ik niet mooi vind klinken kunnen veranderen maar ook daar heb ik ( tot mijn spijt ) erg weinig verstand van.
Het vervelendste van deze drumset vind ik dat de toms en de bass heel lang door klinken. De bass drum klinkt wel 3 seconden door, en de toms nog langer.
Nou ja, dat was een heel verhaal maar nu mijn concrete vraag(en):

Als ik een nieuwe koop: Welk merk moet ik dan hebben? Nogmaals mijn budget komt waarschijnlijk niet boven de 400-500 euro's
Als ik wil zorgen dat mijn ketels en bass drum minder lang door klinken: wat moet ik dan veranderen?
En als ik een nieuwe crash/ride bekken wil kopen: Van welk merk en waar moet ik die dan halen?

Ik hoop dat iemand, of meerdere iemanden, goede antwoorden kan geven op mijn vragen, dat zou mij een heel stuk helpen!
trommeldoos

Re: Mijn stagg drumset

Berichtdoor Johan Lemmers » Za 04 Aug 2012, 06:59

Hi...

Je zou kunnen beginnen met het "afdempen" van je toms en bassdrum met "moongel". Da's een blauwe substantie die je in elke goeie muziekwinkel kunt kopen, Die kleine blauwe stukjes gel plak je gewoon op je vellen, wél aan de randen, en dan zul je al een stuk van dat doorklinken verlost zijn. De plaatsing van de gel bepaalt overigens de hoeveelheid demping, je kunt ook meerdere stukjes per vel gebruiken.
Je kunt het overigens ook met gaffer-tape doen, da's misschien wat goedkoper.

Grtz.
Johan Lemmers.
Ayotte DrumSmith, Paiste Alpha & Paiste Innovatios cymbals, Toca Limited Edition conga's (set van 3), Schlagwerk Peru cajon en 2inOne cajon.
Gebruikers-avatar
Johan Lemmers

Re: Mijn stagg drumset

Berichtdoor trommeldoos » Zo 05 Aug 2012, 11:34

Johan Lemmers schreef:Je kunt het overigens ook met gaffer-tape doen, da's misschien wat goedkoper.

En is er nog verschil met kwaliteit?

Johan Lemmers schreef:De plaatsing van de gel bepaalt overigens de hoeveelheid demping, je kunt ook meerdere stukjes per vel gebruiken.

Welke plekken zijn dan het best? Ik ben bang dat ik het op de verkeerde plek doe en het er dan niet meer afkrijg.
trommeldoos

Terug naar Drums, Snares & Toms