Onderhoud Van Je Drumstel

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Re: Onderhoud Van Je Drumstel

Berichtdoor fregle » Wo 12 Okt 2011, 13:47

Rude schreef:Omdat ik geen eigen oefenruimte meer heb ben ik gedwongen mijn drumstel voorlopig op te slaan in het cv hok. Het is daar niet vochtig ofzo dus daar maak ik me geen zorgen over.
Maar wat kan ik het beste doen met mijn vellen? Op spanning laten staan of de boel losdraaien?
Ik ga er wel van uit dat hij daar wel een tijdje zal staan... :(

Losdraaien, dan rekken ze niet verder uit waardoor ze in feite niet zouden moeten slijten.
Dit rijmt ook nog!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''
Nette Tama Rockstar te koop! €325 incl. hardware of €250 als shellset
Gebruikers-avatar
fregle

Berichtdoor wetman » Do 27 Okt 2011, 20:19

ello - ik heb ergens in utrecht een houtwerker opgespoord die de tungolie verkoopt...maar ja dat is alweer twee jaar geleden...het is merkwaardig spul, ja mag de gebruikte doeken bijvoorbeeld niet in een prop wegleggen omdat er broei in kan ontstaan, vervolgens is je woning in as verdwenen....zoek goed via google dan moet hij wel op te sporen zijn...tungolie is in de oudheid door chinezen gebruikt om er boten voor zeer lange tijd waterdicht te krijgen....
wetman

Berichtdoor Jochem1001 » Do 27 Okt 2011, 20:54

drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
Jochem1001

Berichtdoor trommeldoos » Di 07 Aug 2012, 11:18

Ik heb een vraag. Ik was net bezig om de vellen van mijn toms te halen maar ik kreeg ze er niet af. Ik heb de rand er af gedraaid maar het lijkt wel alsof het vel "vastgeplakt" zit aan de ketel. De standaard stagg fabrieksvellen zitten er nog op.... iemand een idee?
trommeldoos

Vorige

Terug naar Drums, Snares & Toms