snaredrums

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Berichtdoor wardrummer » Do 07 Jul 2005, 10:51

ow kee ik wil en nieuw snare
bij ons in de buurt zit een muziekwinkel die heeft: over vloed aan mapex snardrums, maar zijn die snaredrums wel goed ?
go to sleep to the rhythm of the war drums -=dyslexie=-
Gebruikers-avatar
wardrummer

Berichtdoor Nielsie » Do 07 Jul 2005, 10:51

man heb je geen .! op je toestenbord. het is niet te lezen
La, La, La, La, La, La,La, La, La, La, La, La,La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La, La
Gebruikers-avatar
Nielsie

Berichtdoor Steffen » Do 07 Jul 2005, 11:04

gast doe jezelf en de rest hier een plezier en lees je posts na voordat je hier dingen neer zet. Er is geen doorkomen aan en werkt mensen lichtelijk op de zenuwen.

In deze kleine zin tel ik al 8 spelfouten en dan heb ik het nog niet eens over zinsverband....
Kunst is een betere weg naar waarheid dan logica.
Steffen

Berichtdoor Animal » Do 07 Jul 2005, 11:14

Alvorens m'n mening te geven, zou ik graag eerst een reactie van Wardrummer willen lezen. Als de oorzaak van de vele fouten een medische achtergrond heeft, dan is dat voor zowel de steller als de lezer vervelend. Als het een kwestie is van laksheid liggen "de kaarten" anders.

PS. In beide bovenstaande reacties staan overigens ook (tiep)vouten. Afbeelding
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Rascul » Do 07 Jul 2005, 11:15

Daarbij, bedoel je nou Maple snaredrums of Mapex snaredrums?
Makkers staakt uw wild geraas
Gebruikers-avatar
Rascul

Berichtdoor Cookie » Do 07 Jul 2005, 11:21

quote:

Animal schreef op 07 juli 2005 @ 12:14:
Alvorens m'n mening te geven, zou ik graag eerst een reactie van Wardrummer willen lezen. Als de oorzaak van de vele fouten een medische achtergrond heeft, dan is dat voor zowel de steller als de lezer vervelend. Als het een kwestie is van laksheid liggen "de kaarten" anders.

Wardrummer heeft in een ander draadjes aangegeven dat hij snel typt en niet terugleest.
Geen medische oorzaak dus... Afbeelding
BALBEX-drumstokken | Beni Black Russian snares & shells | Amedia cymbals | Big Dog Drumbags & hardware
Gebruikers-avatar
Cookie

Berichtdoor wardrummer » Do 07 Jul 2005, 11:43

en ik heb ook aardig zwaar dyslexie

maar ik heb die tekst verandert dus nu kan je het wel lezen.
go to sleep to the rhythm of the war drums -=dyslexie=-
Gebruikers-avatar
wardrummer

Berichtdoor robert-jan » Do 07 Jul 2005, 11:47

je zoekt een nieuwe snare..
je schreef in een ander topic dit..

quote:

wardrummer schreef op 03 juli 2005 @ 16:42:
ik hoef niet jaloers tezijn op jullie drums want ik heb net en Hollow snare drum van ocd gekoct en clear remos vervangen door aquarian drumheads
wat zoek je nu precies dan?
Mapex Drums Masterwork-cymbals Balbex sticks
http://www.xxldrums.com
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor Rascul » Do 07 Jul 2005, 11:47

quote:

wardrummer schreef op 07 juli 2005 @ 11:51:
ow kee ik wil en nieuw snare
bij ons in de buurt zit een muziekwinkel die heeft: over vloed aan mapex snardrums, maar zijn die snaredrums wel goed ?

Da's heldurdur. Ja, Mapex snares zijn best goed. De Black Panthers en de Hand Hammered tenminste, de rest ken ik niet goed genoeg. Maar ze zullen zeker niet slecht zijn. Ga luisteren, dan weet je meer.

En overvloed...
Makkers staakt uw wild geraas
Gebruikers-avatar
Rascul

Berichtdoor Arno » Za 03 Dec 2005, 19:11

Ah, mijn vraag past mooi in dit topic Afbeelding

Ik ben me momenteel aan een orienteren op een nieuwe snare. Een houten snare heb ik al (Pearl Masters 14x5,5 BRX). Voor de afwisseling zoek ik nog een goede snare met een metalen ketel. Waar ik al uit ben is dat het een ketel van brass (messing, copper (koper) of brons (bronze) moet worden. Ik focus me op een snare in de maten 14x5 (ongeveer).

De snares waar ik momenteel een beetje naar aan het kijken ben zijn de Pearl SensiTone (classic II), de Pearl Freefloaters, de Cadeson Handhamered Bronze serie en de Ludwig Bronze serie (evt. met gehamerde ketel).
Uiteraard ga ik zelf eerst snares beluisteren voordat ik een keuze maak. Maar om me beter te orienteren post ik dit maar even. Is er iemand hier die ervaringen heeft met één of meerdere snares die ik noemde? Of iemand die tips heeft?
Pearl - Paiste - Evans - JECA - Balbex - Hardcase
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Victor Dark Intentions » Za 03 Dec 2005, 19:20

Die ludwig bronze heb ik gehoord en het beviel me zeker wel! zowiezo is de stap van een houten snare naar bronze of aluminium niet zo drastisch als naar staal of koper oid. uiteraard kan ik je van harte een ludwig acrolite aanraden, met of zonder lignum hoops Afbeelding
Gebruikers-avatar
Victor Dark Intentions

Berichtdoor Lerxt » Za 03 Dec 2005, 19:56

ik heb zelf zo'n Pearl Sensitone Classic II. Het is een prima all-round snare. De klank is wat je van een metalen snare zou verwachten, maar door de messing ketel wat warmer (minder schel) dan staal, en toch met voldoende boventonen. De hardware en afwerking is ook dik in orde.
Als jouw budget het toestaat zou ik ook eens een Ludwig black beauty uitproberen, want daar is de sensitone min of meer van afgekeken.

De andere snares die jij noemt heb ik geen ervaring mee. Probeer gewoon verschillende types uit en kies er eentje die je het meest bevalt. Afbeelding
Sonor Delite drums | Premier Artist Heritage drums
Gebruikers-avatar
Lerxt

Berichtdoor robert-jan » Zo 04 Dec 2005, 10:07

ja en als je dan naar een black beauty gaat kijken zou ik een black russian ook maar even meenemen in de test.. Afbeelding

persoonlijk vind ik de gehamerde ludwig te droog en net als een black beauty klappen ze dicht op een wat hoger volume..
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor Arno » Zo 04 Dec 2005, 11:37

De Black Russians klinken inderdaad niet verkeerd Afbeelding Alleen van wat ik gehoord heb tijdens de Drumforum meeting 2004 en wat ik via andere drummers/mede-forummers heb gehoord klinken die nog vrij warm, voor een metalen snare. Bovendien ziet 'ie boven m'n budget.

Maar die tip die je geeft over de BB en de handhammered zal ik meenemen. Is dat trouwens over het algemeen zo bij handhammered shells? Ik heb in de slagwerkkrant een test gelezen van de Cadeson waarin stond dat het geluid vrij eenzijdig was, maar dat de snare wel weer veelzijdig toepasbaar was (verschillende muziekstijlen).
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Cookie » Zo 04 Dec 2005, 13:14

Ik heb zelf een 14" x 6,5" messing Pearl Freefloater gehad en vond hem erg luid klniken. Ik heb nu dezelfde snare in 14" x 3,5" en dat bevalt veel beter.

Totnogtoe bevalt deze snare mij het best van alle snares die ik totnogtoe heb gehad. Hij blijkt ook behoorlijk veelzijdig inzetbaar te zijn. Eerst in een soul-band en nu bij pop/rock/blues.

Als ik hem dan even af zet tegenover de BRX die ik heb (nog wel, want hij staat te koop) verschillen ze heel erg in sound. En dat vind ik juist heel leuk, dat je met die twee snares totaal verschillene geluiden kunt produceren.

Maar een en ander is natuurlijk wel heel erg afhankelijk van wat jij er mee wil gaan doen. Wil je een extra main-snare? Of een side-snare?

En ik ben het met RJ eens. Ik raad je sterk aan om een keer een afspraak te maken met Patsticks. En zet de verschillende Black Russians maar eens naast elkaar (met een beetje mazzel is die van mij dan ook al binnen). En luister maar eens naar de verschillen in sound.
En beter 1x jouw top-snare gekocht dan 2x een mindere... Afbeelding
BALBEX-drumstokken | Beni Black Russian snares & shells | Amedia cymbals | Big Dog Drumbags & hardware
Gebruikers-avatar
Cookie

Berichtdoor Arno » Zo 04 Dec 2005, 14:21

Bedankt voor je tips, Cookie!
Ik neig zelf ook erg naar de Freefloaters. De maten waar ik aan zit te denken is 14x5.
14x6,5 lijkt me inderdaad, zoals je al beschrijft, te luid. Daarnaast zoek ik wel een snare met wat meer 'body', waardoor ik denk ik de 14x5 prefereer boven de 14x3,5.

Overigens zoek ik gewoon een tweede main-snare. Er is niets mis met mijn BRX hoor. Daar ben ik nog steeds super over te spreken. Alleen ik zoek nu ook een metalen snare die toch een stuk feller is en meer ring heeft.

quote:

En beter 1x jouw top-snare gekocht dan 2x een mindere...
Ja, je zei dat laatst ook in Wolvega. Ik kan me er best een voorstelling bijgeven hoor. Persoonlijk vind ik kwaliteit ook belangrijker dan kwantiteit. Maar ten eerste vind ik hout nog steeds z'n charmes hebben. En ten tweede vind ik het veel leuker om af te wisselen met snares. Je zou ook twee snares bij je kit kunnen zetten en die tussentijds eens af te wisselen bij verschillende nummers. Met één snare lukt dat niet (of je moet razendsnel kunnen stemmen Afbeelding )
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Animal » Zo 04 Dec 2005, 16:11

quote:

En beter 1x jouw top-snare gekocht dan 2x een mindere...
Dat je in je drumleven maar 1 top-snare koopt is volgens mij een illusie...... dat is ook één van de leuke kanten van snares. Afbeelding
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor PDP » Zo 04 Dec 2005, 17:28

Dag Drumlanders,

Nu ben ik ook zoekende naar een nwe snare, weet alleen nog niet helemaal welke richting ik op moet gaan. Een dagje in de shop zal me goed doen. Heb in het verleden een mmx 14x5,5 gehad. Beviel erg goed. Heb deze door omstandigheden weggedaan. Hen sinds begin dit jaar een pdp set gekocht. Dit is een birch shell en vindt het niet echt een lekker snaretje. Nu heb ik ook ervaring met de LM 400 van Ludwig, wat een ding!!! Ben eigenlijk op zoek naar een mengsel van een maple en de stalen snare. Wie heeft een goede tip????
Gebruikers-avatar
PDP

Berichtdoor Nosferatu_temp » Zo 04 Dec 2005, 17:39

Pearl beschrijft de Ultracast als een combinatie tussen hout en metaal. Dit wordt echter wel een duur grapje. Zo'n 500 euro Afbeelding
Scream for me, motherfuckers!
Nosferatu_temp

Berichtdoor PDP » Zo 04 Dec 2005, 17:46

Crisis wat een prijs!!! Er zijn nu her en der veel opruimingen dus wie weet.....
Bedankt voor je tip, zal er eens op tikken!!
Gebruikers-avatar
PDP

Berichtdoor robert-jan » Zo 04 Dec 2005, 18:10

quote:

PDP schreef op 04 december 2005 @ 17:28:
Dag Drumlanders,

Ben eigenlijk op zoek naar een mengsel van een maple en de stalen snare. Wie heeft een goede tip????
yup.. 8 posts omhoog.. Afbeelding
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor PDP » Zo 04 Dec 2005, 18:39

Zat niet helemaal op te letten dus. Bedankt.
Gebruikers-avatar
PDP

Berichtdoor Animal » Zo 04 Dec 2005, 22:22

Zijn Beni's dan voordeliger dan Pearl's??? Afbeelding
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor paQ » Zo 04 Dec 2005, 22:31

als zijnde 'beste koop'? Afbeelding
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor robert-jan » Zo 04 Dec 2005, 22:33

eeh nee hoezo?