snaredrums

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Re: snaredrums

Berichtdoor metaldrummerke » Di 16 Aug 2011, 21:49

Is jammer want ben gewend om het slagvel erg strak op te spannen.Is wat makkelijker bij blast beats.Zal het eens proberen.
metaldrummerke

Berichtdoor Tanco » Wo 17 Aug 2011, 09:40

Probeer een diepere snaredrum ;)
Gebruikers-avatar
Tanco

Berichtdoor stick tight » Do 18 Aug 2011, 13:11

Technobeat schreef:
metaldrummerke schreef:Kan je eigenlijk ook cimbalen testen daar?

Denk het niet , je mag bijna nergens aan zitten .

Dat is het zelfde als je in een meubelzaak loopt en je niet op een bank mag gaan zitten om hem uit te proberen . :wacko:
Dan zou ik denken : Houden jullie je rommel maar , ik ga wel naar een winkel waar het wel mag en kan !

dat is precies de reden dat ik geen moeite heb om 2/3 tientjes meer te betalen bij een speciaalzaak. Alleen hardware ed. bestel ik online.
stick tight

Berichtdoor Technobeat » Do 18 Aug 2011, 19:27

stick tight schreef:dat is precies de reden dat ik geen moeite heb om 2/3 tientjes meer te betalen bij een speciaalzaak. Alleen hardware ed. bestel ik online.

Als je hardware van een goed merk online koopt ( Pearl - Tama o.i.d. ) weet je wat je in huis haalt.
Maar een nieuwe kit of bekkens is iets wat je echt moet horen - voelen en uitproberen .
Er zijn zoveel soorten hout waar de ketels van gemaakt worden en dat heeft allemaal zijn eigen klank.
Dat kun je niet zomaar van een foto kopen , dat moet je '' beleven '' .
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor stick tight » Za 20 Aug 2011, 10:51

Technobeat schreef:
stick tight schreef:dat is precies de reden dat ik geen moeite heb om 2/3 tientjes meer te betalen bij een speciaalzaak. Alleen hardware ed. bestel ik online.

Als je hardware van een goed merk online koopt ( Pearl - Tama o.i.d. ) weet je wat je in huis haalt.
Maar een nieuwe kit of bekkens is iets wat je echt moet horen - voelen en uitproberen .
Er zijn zoveel soorten hout waar de ketels van gemaakt worden en dat heeft allemaal zijn eigen klank.

precies mijn punt.

Ik heb weleens meegemaakt dat ik oprecht geinteresseerd was in het kopen van wat bekkens. Toen ik de verkoper vroeg om ze bij elkaar te hangen op fatsoenlijke statieven zodat ik alles bij elkaar kon horen werd er gezegd ''Dat is niet hoe het hier gaat. ze hangen in het rek, hier heb je een stok.'' Ik heb me omgedraaid en ben weer gegaan.
stick tight

Berichtdoor Trow » Do 25 Aug 2011, 22:26

stick tight schreef:
Technobeat schreef:dat is precies de reden dat ik geen moeite heb om 2/3 tientjes meer te betalen bij een speciaalzaak. Alleen hardware ed. bestel ik online.

precies mijn punt.

Ik heb weleens meegemaakt dat ik oprecht geinteresseerd was in het kopen van wat bekkens. Toen ik de verkoper vroeg om ze bij elkaar te hangen op fatsoenlijke statieven zodat ik alles bij elkaar kon horen werd er gezegd ''Dat is niet hoe het hier gaat. ze hangen in het rek, hier heb je een stok.'' Ik heb me omgedraaid en ben weer gegaan.[/quote]

1 op de 10 cymbals die ik verkoop word verkocht wanneer ze komen luisteren, de rest moet ik altijd opsturen, zonder te luisteren. Bijna niemand luisterd voordat ze kopen..
Trow

Berichtdoor HAMMAR » Vr 26 Aug 2011, 07:10

Trow schreef:1 op de 10 cymbals die ik verkoop word verkocht wanneer ze komen luisteren, de rest moet ik altijd opsturen, zonder te luisteren. Bijna niemand luisterd voordat ze kopen..

Trow, hou eens op met de quote's waar jij op reageerd te vern@#ken, het forum wordt onleesbaar zo!
The one and only Ian Paice!
HAMMAR

Berichtdoor Nlz » Vr 26 Aug 2011, 08:44

Ofwel: ruim je posts een beetje op, haal alles weg behalve de post waar je direct op reageert. De rest staat er direct boven, en is dus daar al te lezen.
Enne, ging het hier ooit niet over snaredrums ipv bekkens? :F
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor RuudNoordhof » Zo 28 Aug 2011, 15:37

Trow schreef:
1 op de 10 cymbals die ik verkoop word verkocht wanneer ze komen luisteren, de rest moet ik altijd opsturen, zonder te luisteren. Bijna niemand luisterd voordat ze kopen..

Onzin, de één neemt de sound gewoon serieuzer dan de ander, of er wordt op clichés vertrouwd. Een Zildjian klinkt goed en een 'rock' crash is prima voor een rockband. Het besef van klank komt bij velen ook later. Ik kan je verzekeren dat de meeste gevorderde drummers hun cymbals op gehoor kopen.
You do mind about your make up but you better make your mind up now
Gebruikers-avatar
RuudNoordhof

Berichtdoor Trow » Zo 28 Aug 2011, 15:57

RuudNoordhof schreef:
Trow schreef:

Onzin, de één neemt de sound gewoon serieuzer dan de ander, of er wordt op clichés vertrouwd. Een Zildjian klinkt goed en een 'rock' crash is prima voor een rockband. Het besef van klank komt bij velen ook later. Ik kan je verzekeren dat de meeste gevorderde drummers hun cymbals op gehoor kopen.

Ja dat geloof ik ook wel hoor, maar ik zeg juist dat de meeste dat dus gewoon niet doen..
Trow

Berichtdoor Joris » Zo 28 Aug 2011, 16:03

Ik doe er tegenwoordig juist minder moeilijk over, kan ook komen omdat ik nu meer geld heb. Als de sound me niet bevalt verkoop ik het wel weer.
Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor Tanco » Ma 29 Aug 2011, 10:13

Ja dat is toch de beste manier, dingen proberen in je eigen situatie. Verkopen als het niet werkt.
Gebruikers-avatar
Tanco

Berichtdoor PearlNathan » Za 03 Sep 2011, 16:51

Hey,

Ik heb een vraag, misschien wel de meest beginnersvraag. Maar ik weet het bij mijzelf gewoon niet zeker.
Namelijk, wat voor verschil.. of zelfs.. zit er verschil in het staal? Want.. je zou haast zeggen, staal is staal.

Maar omdat ik nou ook niet dom ben, lijkt me dat er wel verschil in zit. Omdat je dat ook wel kan zien aan prijsklasse etc.
Maar wat maakt de ene stalen snare nou beter dan de andere?!
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor Drumlarsos » Za 03 Sep 2011, 17:26

Heeft iemand ervaring met de 12" jungle snare van sonor??
/ Gretsch catalina ash/ Yamaha steelsnare / 20''Masterwork Jazz master ride / 18'' Avedis Shizzle crashride / 16' Medium thin Avedis crash / 13'' K/Z Zildjian hihats / Vater New orleans jazz sticks
Gebruikers-avatar
Drumlarsos

Berichtdoor Rascul » Zo 04 Sep 2011, 08:35

PearlNathan schreef:Hey,

Ik heb een vraag, misschien wel de meest beginnersvraag. Maar ik weet het bij mijzelf gewoon niet zeker.
Namelijk, wat voor verschil.. of zelfs.. zit er verschil in het staal? Want.. je zou haast zeggen, staal is staal.

Maar omdat ik nou ook niet dom ben, lijkt me dat er wel verschil in zit. Omdat je dat ook wel kan zien aan prijsklasse etc.
Maar wat maakt de ene stalen snare nou beter dan de andere?!

Aantal dingen. Afwerking (hoe meer lasnaad, hoe meer verstoring in het geluid), kwaliteit van de hardware (dikte van de spanranden, kwaliteit van snarenmechaniek en spanbokken), hoek van de draagrand, keteldikte en absoluut ook de kwaliteit van het staal. Staal is niet zomaar staal, er zijn grote verschillen in samenstelling en zuiverheid. Bovendien krijg je klankverschillen door hoe de ketel gebogen is. Ik ben geen werktuigbouwkundige, dus heel veel details kan ik je niet geven, maar ik weet wel dat een stalen plaat die onder veel stress gebogen is, minder goed klinkt dan een fatsoenlijk gebogen ketel. Kort samengevat: je kunt het sowieso horen. Vergelijk maar eens een stalen DW snare met een Tama Superstar.

Ik hoop dat dat helpt :)
Makkers staakt uw wild geraas
Gebruikers-avatar
Rascul

snaredrum niet rockgetuned krijgen

Berichtdoor onraX » Ma 12 Dec 2011, 13:51

Hey,

Ik heb een klein probleempje met mijn snare, ik heb onlangs een mapex voyager gekocht en ik wil mijn snare naar de rockrichting. Het enige probleem is dat mijn snare klinkt als een snare van de marine met een ijzere echo daarin.
Zelfs als ik mijn snare losser zet blijft dit.
Betekend dit dat ik nieuwe snaaren/vellen moet kopen of krijg ik dit weg.

bedankt in ieder geval
onraX

Vorige

Terug naar Drums, Snares & Toms