Pearl - Deel 3

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Re: Pearl - Deel 3

Berichtdoor Dwarsligger » Do 05 Jan 2012, 17:11

Ik weet het niet zeker, maar het voelt een beetje alsof Pearl langzaam zijn glans gaat verliezen in Nederland... Geen add's meer op de achterbladzijde slagwerkkrant en zie ook telkens minder of zelfs geen Pearldrumsets meer bij de dealers staan..

Ook vond ik de allereerste MMX Masters Custom veel mooier afgewerkt qua ketel dan de huidige MMP's (heb er zelf eentje). Klant is prima hoor, maar het valt me wel op.

Heb in Nederland nog geen enkele Legend of Pure in het wild gezien, terwijl ze al een tijdje op de markt zijn. Zie geen nieuwe Signature snaredrums meer verschijnen en weinig innovatie (ik bedoel: de Legend en de Pure zijn puur een kwestie van anders verlijmen, maar echte innovaties...nee)

Voorbeelden: ik zie Sonor wel met hun nieuwe beech serie die er erg goed uitziet (middenklasse maar mooiere ketels dan MMP), en Tama (danwel uit China maar) met nettere ketels dan MMP en stukkie goedkoper...

En Pearl levert verwarring door te snel te wisselen met modellen en commercie boven kwaliteit te laten gaan (althans zo lijkt het in mijn ogen). Dit wordt versterkt door de verschillende Pearl internetsites en afwijkend aanbod, dat niet grensoverschrijdend bestelbaar is.

Ben al meer dan 20 jaar enthousiast Pearl drummer in hart en nieren, maar het voelt anders dan vroeger... :sorry:

herkenbaar?????
jpbrouwers drums Pearl and Paiste & Istanbul
Dwarsligger

Re: Pearl - Deel 3

Berichtdoor wouthakker » Do 02 Aug 2012, 21:40

Dwarsligger schreef:Ben al meer dan 20 jaar enthousiast Pearl drummer in hart en nieren, maar het voelt anders dan vroeger... :sorry:

herkenbaar?????

late reactie.. :lol:

Heel herkenbaar! Vanaf dag 1 dat ik speel alleen op pearls gespeeld (1983...) . Zelfs nog een DLX, in japan gebouwd gehad, en voor veel te weinig verkocht.

Ik ben nu in de markt voor een nieuwe profi kit, en omdat veranderen moeilijk is hang ik erg aan Pearl en de (toenmalige) kwaliteit van de hardware en chroom. Mijn gedachten gaan uit naar een reference pure.

maar de kwaliteit is niet meer wat het geweest is, de levertijden zijn draconisch lang (minimaal 6 maanden, kom op zeg, dan kun je dood en begraven zijn..), en navenant je krijgt is het allemaal verschrikkelijk duur....

Ik ga denk ik voor het eerst in mn leven maar eens aan de Ludwig Classic maple. Of Gretsch. Of Sonor? of..
wouthakker

Pearl World Series drum te koop

Berichtdoor plotch » Vr 15 Feb 2013, 15:03

heila Pearl fans,

Heeft er iemand interesse in een Pearl World Series?
Indien ja, mail me even, dan stuur ik je wat foto's door!
Hij is van begin '90, hier en daar een kras, maar klinkt zeer goed.
Doe em weg omdat ik me een Rogers gekocht heb.

Grtz Nico
plotch

Vorige

Terug naar Drums, Snares & Toms