Het algemene KIT vs. KIT topic / welke zal ik kopen? Deel 2

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Berichtdoor WHiZZi » Vr 24 Aug 2007, 15:57

het algemene KIT vs. KIT topic / welke "moet" ik kopen? is het oude deel!

Hier weer verder! Afbeelding
I used to own this ...[br]
www.whizzi.nl - Over mijn vrouw en mij |
Twitter
* Lignum Drums * Sabian * Masterworks Cymbals * Balbex * Yamaha *
Gebruikers-avatar
WHiZZi
Beheerder

Berichtdoor Aeolus » Vr 31 Aug 2007, 13:34

Nou, laat ik dit topic maar eens ontmaagden dan Afbeelding

Ik ben nieuw hier, en na een jaar of 10 niet meer gedrumd te hebben heb ik besloten weer eens ergens een kit te gaan kopen. Aangezien ik nogal Sonor minded ben is dat ook hetgeen waar ik voor wil gaan, en momenteel heb ik een Sonor Force 2000 6 delige set op het oog. Is dit de moeite waard? En wat zou een leuke prijs zijn voor een 6 delige set zonder cymbals?
Gebruikers-avatar
Aeolus

Berichtdoor leevki » Vr 31 Aug 2007, 13:49

Ik denk dat er niks mis is met een sonor 2007, gelijk aan kwaliteit aan de pearl export. Een betere instapper dus... ik denk dat je bij 6 delig (dus snare, 3 toms, 1 floor en bass) moet denken aan iets van richting 1000-1100 euro... (correct me if i'm wrong)
leevki

Berichtdoor puttenvr » Vr 31 Aug 2007, 14:04

Jij bedoelt de gele Sonor Force 2000 die er te koop staat?
Ik vind het veel trommels en niet zo'n goede kwaliteit
De instapsets van tegenwoordig zijn een stuk beter
Inderdaad de Force 2007 en 3007 dan

En als het dan toch een Sonor uit die tijd moet zijn
Deze Force 3000 ist klassenbesser
Sofort Kaufen
http://cgi.ebay.de/SONOR-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Aeolus » Vr 31 Aug 2007, 14:53

quote:

puttenvr schreef op 31 augustus 2007 @ 15:04:
Jij bedoelt de gele Sonor Force 2000 die er te koop staat?
hehehe nee, alhoewel ik die ook gezien heb, en kwa looks kan ik hem wel erg waarderen. Het betreft hier een blauwe die in de kennissenkring te koop staat... prijs is volgens mij ook stukken goedkoper dan de force3000 in de door jou aangedragen ebay adv.
Gebruikers-avatar
Aeolus

Berichtdoor Slefferke » Za 01 Sep 2007, 18:46

ik ben net naar drumworld gegaan in Ittervoort en heb daar wat drums getest, advies gevraagd aan de verkoper(zeer goede service!) enz...Ik sta op het punt een semi-professionele set te kopen(eerst moet ik mijn drumstel kunnen verkopen). Ik wist al naar welke kits ik wou kijken en de keuze lag uiteindelijk tussen deze twee:

Tama Superstar
Sonor Force 3007

Ze hadden alle twee wel een mooie klank, hoewel het moeilijk te bepalen was, maar ik vond dat de superstar meer projectie had en wat meer diepgang had en dat de 3007 meer een warmer geluid had ...wat betreft de kleur, ik heb zowel bij de superstar als de 3007 een kleur die ik mooi vind, dus dat is geen probleem...ik probeer een allround drumset te vinden voor veel stijlen geschikt: alles van pop tot metal, funk, fusion, r&b,...de verkoper zei me dat als ik een drum wil hebben voor veel stijlen, de superstar uitgesloten is. Is dat echt zo? Wat zijn jullie meningen hierover en over de twee set? Ervaringen? Alle antwoorden zijn welkom!!

Patrick
Slefferke

Berichtdoor puttenvr » Za 01 Sep 2007, 18:51

Laat die verkoper toch lullen
Het zijn allebei prima kits
Bij welk merk voel je je lekker?
Gooit anders kop of munt
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Guido » Za 01 Sep 2007, 19:13

Lol, dan heb ik jou vanmiddag bij drumworld zien staan. Je stond met Fon bij de conga's te praten, toch?

Ik hoorde hem inderdaad iets in de richting zeggen van: "Tama wordt alleen door van die langharige tekkels bespeeld" waarbij ik mijn serieuze bedenkingen kreeg, immers spelen o.a. John Blackwell en Simon Phillips ook op tama.

Ik ben het op het andere punt echter wel met hem eens, ga voor de kit die voor jou het beste voelt en dat was zo te horen Tama Afbeelding
Delta Romeo Uniform Mike Mike Echo Romeo
Gebruikers-avatar
Guido

Berichtdoor Slefferke » Za 01 Sep 2007, 22:56

ja inderdaad ik was met Fon aan het praten Afbeelding ...was jij een klant of een verkoper? er zijn enkele mensen voorbij gelopen, maar daar heb ik zo niet op gelet...of was jij een drum aan het inladen?

en inderdaad, bij die opmerking over langharige tekkels gaf ik hem ook ongelijk: shauney baby, stewart copeland, Patrick Doscean, Isolde Lasoen, Brian Frasier-Moore, Keith Harris, Rodney Holmes om er zo een paar op te noemen...

wat betreft de kits, uiteindelijk denk ik dat je uit elke goede kit een mooi geluid kan krijgen, maar ik heb inderdaad al horen zeggen dat superstars meer rockdrums zijn...maar dat geloof ik zo niet
1. het is toch berken(met basswood ja) en er zijn toch veel niet-rock/metal drummers(jazz, fusion) die met berk spelen
2. hangt af hoe je stemt
3. hangt ook van de keuze de vellen af

momenteel gaat mijn keuze eerder naar Tama Superstar uit...als ik daar dan een goeie snare bij heb, kan ik nog heel veel veel kanten uit...maar ik ben zo iemand die snel van gedachten veranderd...hmm Afbeelding
Slefferke

Berichtdoor Jake » Za 01 Sep 2007, 23:40

Veel belang hoef je imo ook niet aan die houtsoortjes te hechten hoor. Je publiek hoort geen verschil tussen de houtsoortjes en jijzelf ook amper waarschijnlijk. Volg gewoon je gevoel en dan komt het wel in orde.
Jake

Berichtdoor puttenvr » Zo 02 Sep 2007, 06:57

quote:

momenteel gaat mijn keuze eerder naar Tama Superstar uit...

Doh.
Fon heeft toch gelijk
Tama is voor langharige eikels Afbeelding
Neem toch maar die Sonort Afbeelding
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor puttenvr » Zo 02 Sep 2007, 06:57

quote:

Jake schreef op 02 september 2007 @ 00:40:
Veel belang hoef je imo ook niet aan die houtsoortjes te hechten hoor. Je publiek hoort geen verschil tussen de houtsoortjes en jijzelf ook amper waarschijnlijk. Volg gewoon je gevoel en dan komt het wel in orde.
Waar heb ik dit eerder gehoord Afbeelding
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Guido » Zo 02 Sep 2007, 12:04

@Slefferke: Ik was een klant Afbeelding
Gebruikers-avatar
Guido

Berichtdoor Slefferke » Zo 02 Sep 2007, 21:35

en, iets gekocht? Of heb je iets op het oog misschien?
Slefferke

Berichtdoor Guido » Ma 03 Sep 2007, 13:45

Een setje EC1 vellen die ik eigenlijk niet wou hebben Afbeelding , maar nu toch maar eens op m'n set heb gelegd... Ben eens benieuwd!

Maarre, weer terug ontopic?
Gebruikers-avatar
Guido

Berichtdoor Aeolus » Di 04 Sep 2007, 07:32

Goed plan Afbeelding

Ik heb nog eens verder gekeken op marktplaats, en daar wordt momenteel ook een Sonor Sonic Plus aangeboden inclusief paiste bekkens en alle hardware. Het is wel een 5 delige set, dat vind ik op zich wat minder, maar het lijkt op zich wel een goede set. Ook heb ik het idee dat de sonic plus kwalitatief stukken beter is dan de force2000. Die indruk krijg ik ook als ik hier op het forum een beetje zoek naar alles wat maar met de sonic te maken heeft. Nu zijn de bekkens die er bij zitten (paiste rude) niet mijn eerste keus in bekkens, maar is natuurlijk sowieso beter dan een fame setje oid Afbeelding
Gebruikers-avatar
Aeolus

Berichtdoor leevki » Di 04 Sep 2007, 16:28

Ik denk dat je er zeker geen slecht deal aan doet hoor. Die sonic plus lijkt me gelijk aan een export zo'n beetje. En ja, die bekkens, ik denk dat je die gewoon het beste kan verkopen... stel dat je er nog eens voor die hi-hat, ride, en 2 crashes 4-500 euro mee ophaalt komt de "nettoprijs" van dat drumstel op slecht 375 euro uit... Lijkt me niet slecht...
leevki

Berichtdoor Joep » Di 04 Sep 2007, 16:32

Vorig jaar heb ik een Sonor Sonic Plus verkocht, ik meen voor 450 euro.
Een ander forumlid (grooveman?) had er ook een te koop staan toen, ik meen voor 500, dus die zal ook wel voor zo'n 450 verkocht zijn. Puur ter indicatie.

Het is een leueke set, met semi geïsoleerde ophanging, en plastic basdrumspanranden. Ik vond het wel wat hebben en hij klonk ook wel aardig.
Witte Sonor Hilite Exclusive.
Zoek witte Sonor Hilite 15" tom en 12"x5" snare.
Gebruikers-avatar
Joep

Berichtdoor gert » Di 04 Sep 2007, 16:57

quote:

puttenvr schreef op 02 september 2007 @ 07:57:
[...]

Doh.
Fon heeft toch gelijk
Tama is voor langharige eikels Afbeelding
Neem toch maar die Sonort Afbeelding

kijk es ;
http://www.sonor.com/cgi-...-n_katid=1&vhpb-id=nc

ook op op sonor spelen langharige drummers ! Afbeelding
ENKEL EEN DODE ZALM ZWEMT MET DE STROMING MEE !
Gebruikers-avatar
gert

Berichtdoor Guido » Di 04 Sep 2007, 17:20

Zou puttenvr ook ooit een langharige tekkel zijn geweest dan? Afbeelding
Gebruikers-avatar
Guido

Berichtdoor Nicolas » Di 04 Sep 2007, 18:45

Die van Within Temptation speelt ook op een sonor, designer als ik mij niet vergis
Sonor,Pro Mark,Paiste Alpha en 2002,Tama Hardware
Gebruikers-avatar
Nicolas

Berichtdoor Addicted » Wo 05 Sep 2007, 08:40

Danny Carey (Tool) ook, die valt ook zeker weten onder de noemer Langharige Tekkel (maar wél een f#cking goede!!).
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor puttenvr » Wo 05 Sep 2007, 16:37

Kunenn we on topic moderrrrators?
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor TheGroove » Do 06 Sep 2007, 01:58

quote:

Die sonic plus lijkt me gelijk aan een export zo'n beetje.

Nou ben ik sowieso bevooroordeeld wat Sonor betreft, maar ik heb 10 jaar een Sonic Plus gehad en heb toevallig de afgelopen paar weken een aantal keren op een splinternieuwe Export mogen spelen, en de Sonic Plus is qua ketelafwerking echt stukken beter dan een Pearl Export. De Export heeft de houtlagen min of meer dwars doorelkaar lopen en aan binnen- en buitenkant enorme naden (die aan de buitenkant zorgt ervoor dat de draagrand op z'n minst twijfelachtig te noemen is). Ook is het hout hier en daar poreus. De Sonic Plus ketels zijn de echte Duitse Sonor-ketels, 3x3 lagen cross-laminated en van lagen hout die zo zijn afgesneden dat ze precies passen. De bassdrumhoops zijn van plastic, maar absoluut net zo stevig als die van de Export (die je tussen 2 spanbokken gewoon kunt buigen, is me bij de Sonic niet gelukt), dus dat heeft geen invloed op de klank (kan ik ook uit ervaring zeggen), of misschien zelfs positieve invloed.
Ik ben sowieso absoluut geen voorstander van ISS (mocht je een Export krijgen met Optimounts dan gaat dit dus niet op), het is werkelijk zo dat wanneer je het gewicht van een 13 of 14" tom afhaalt, de toon omlaag gaat (omdat de hoop onder spanning staat). De ophanging van de Sonic zit vast op de spanbokken, het hangt dus niet in rubber maar het is ook niet geboord. In die zin gelijkwaardig of zelfs beter dan ISS.

Heb de mijne ook voor rond 450 euro verkocht, ik weet het niet precies meer omdat ik een prijsje heb gemaakt met wat bekkens.

Wat een onzin trouwens, dat bepaalde drumkits speciaal voor bepaalde stijlen zijn alleen om het merk. Ik kan me voorstellen dat de maten enigszins van invloed kunnen zijn, maar het is heus niet zo dat een Tama-kit een bepaalde magische Rock-afwerking heeft ofzo.
Gebruikers-avatar
TheGroove

Berichtdoor Imyto » Di 11 Sep 2007, 10:26

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil supergraag gaan drummen, denk dat ik een aardig ritmegevoel heb en ben gemotiveerd om elke dag te oefenen, maar dit terzijde.

Ik heb veel gelezen over verschillende KIT's, maar ben er nog niet uit wat ik zal doen. Had bedacht dat ik maximaal 500 euro wilde besteden voor een compleet drumstel. Waar zouden jullie dan voor gaan?

Ben uiteraard ook op marktplaats aan't kijken en daar wordt ook veel aangeboden zonder hardware en bekkens, nu bijvoorbeeld een 4-delig Pearl Export voor 400 euro, waar kom ik dan ongeveer op uit als ik (dezelfde kwaliteit) hardware er apart bij koop?
Imyto

Volgende

Terug naar Drums, Snares & Toms