PDP Drums

Alles waar lugs en/of vellen op zitten kan hier worden besproken.

Re: Pdp BX

Berichtdoor paQ » Ma 09 Jun 2008, 09:58

ergens = nergens

(edit functie ontbreekt)
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor Kallinos » Ma 09 Jun 2008, 10:14

Ik heb een hekel aan pdp. De klank is maar zeer middelmatig, en die hardware is gewoon prut, kun je je bekkens net zo goed proberen midden in de lucht op te hangen.

Ik zou het niet doen, maar ja, wie ben ik.

Daarbij zijn mijn ervaringen misschien wat eenzijdig, maar goed.
Gebruikers-avatar
Kallinos

Berichtdoor paQ » Ma 09 Jun 2008, 10:24

Nouja...

d'r zijn ook goede PDP's natuurlijk.
Maar de BX is een 13-in-een-dozijn Chinese kit
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor taco » Ma 09 Jun 2008, 10:56

Kallinos schreef:Ik heb een hekel aan pdp. De klank is maar zeer middelmatig, en die hardware is gewoon prut, kun je je bekkens net zo goed proberen midden in de lucht op te hangen.

Ik zou het niet doen, maar ja, wie ben ik.

Daarbij zijn mijn ervaringen misschien wat eenzijdig, maar goed.

scheelt dan weer, bij de BX zit een dw5000 hardware pakket. Onlangs 1 voor de kerk gekocht. klinkt prima, en ja, niet onderscheidend, maar dan moet je ook een grotere zak met geld meenemen, voor topsegment drums. ik heb verder niks raars aan de afwerking aan te merken. Net als bij elke kit in deze prijsklasse is het aan te raden om de fabrieksvellen te vervangen, net als elke kit in de prijsklasse klinkt ie goed maar niet bijzonder.
taco

Berichtdoor Drumstok » Ma 09 Jun 2008, 17:24

Erg bedankt voor de reacties!
Ze zijn alleen niet erg positief.
Weet iemand dan een drumstel voor tussen de 800 en de 1000 euro dat uitblinkt (of iig beter is) in prijs/kwaliteit verhouding?
Gebruikers-avatar
Drumstok

Berichtdoor Kallinos » Ma 09 Jun 2008, 17:40

Pearl Vision is naar de reacties die ik tot nu heb gehoord heel goed voor zijn prijs.

Kost in Duitsland zelfs minder dan 800 euro... (musicstore.de bijvoorbeeld)
Gebruikers-avatar
Kallinos

Berichtdoor taco » Ma 09 Jun 2008, 17:43

Drumstok schreef:Erg bedankt voor de reacties!
Ze zijn alleen niet erg positief.
Weet iemand dan een drumstel voor tussen de 800 en de 1000 euro dat uitblinkt (of iig beter is) in prijs/kwaliteit verhouding?

mijn reactie was niet negatief bedoeld, ik ben namelijk erg tevreden over de BX. Echter in deze prijscategorie zul je geen drumstel tegenkomen wat uitblinkt. Onderscheidt een opel astra zich van een vw golf oid? mijns inziens niet.ik zou je adviseren om een eerder een set van 800 dan 1000 te kopen, dan heb je een ruim budget over voor goede vellen.
taco

Berichtdoor Switchback » Ma 09 Jun 2008, 17:52

Verschil tussen Opel en VW merk je wel als je de deur dichtslaat :)

optsich zijn het beide goede auto's, maar kwalitatief is de VW beter.

Zo kan het bij drums dus ook best zijn.
Gebruikers-avatar
Switchback

Berichtdoor Elmer Interfectum » Ma 09 Jun 2008, 18:35

De Pearl Vision is vet chill, alleen moet je uiteraard wel de vellen vervangen. En dat de snare "Pearl Sensitone" heet moet je heel letterlijk nemen, want hij is heel erg "sensitive" (Veel ring en snare buzz). Maar bij de pearl vision zit je zeker goed, kwa hardware en klank. Ik had hem voor 750 euro.
Gebruikers-avatar
Elmer Interfectum

Berichtdoor *ruben* » Ma 09 Jun 2008, 20:28

De BX heeft alles behalve een goede afwerking:
stukjes uit draagranden, druppels in de lak, verbogen tomhouders

Dat de klank voor dat bedrag goed is, is iets anders. Maar goede afwerking? nee...

Heb bij die van mij nog geen druppels tegengekomen... Maar ik ben er blij mee en dat is het voornaamste (voorlopig toch) :)
Gebruikers-avatar
*ruben*

Berichtdoor taco » Ma 09 Jun 2008, 23:37

Switchback schreef:Verschil tussen Opel en VW merk je wel als je de deur dichtslaat :)

maar blinkt er 1 uit of praat je over nuance verschillen( is de vw ook ruimer, zuiniger, etc....)
voor mij was doorslaggevend voor de pdp dat ie ook geleverd werd met 20" bassdrum en de kwaliteit van de meegeleverde DW 5000 hardware. voor hetzelfde geld is iemand anders meer onder de indruk van de kleuren van de pearl vision of een andere leveroptie bij een ander merk.

ofwel, mijn stelling, een drumstel wat uitblinkt is er niet in deze prijsklasse, het zal eerder om details gaan die jij belangrijk vindt.

Maar ja, hoe langer we daar over door praten, hoe eerder het wordt verplaatst naar het kit vs. kit topic.
taco

Berichtdoor wickydeviking » Wo 11 Jun 2008, 15:46

Een nieuwe Tama Superstar is ook een fijn kitje voor rond de 800 - 1000 euro. Heb je gegoten spanranden, vet ophangsysteem en eh doorlopende spanbokken ;)
Tama Starclassic PL52F DMF 10,12,14,16
wickydeviking

Berichtdoor puttenvr » Wo 11 Jun 2008, 18:14

Switchback schreef:Verschil tussen Opel en VW merk je wel als je de deur dichtslaat :)

Nee. Bij autodeuren zit de klank volledig in het staal en de vorm van de auto
Bij trommels is er een belangrijke 2e speler: het vel
Dus wil ik liever de ramen in autodeuren met elkaar vergelijken. En hoor je dan nog verschil?
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Bernd » Do 12 Jun 2008, 12:48

puttenvr schreef:

Dus wil ik liever de ramen in autodeuren met elkaar vergelijken. En hoor je dan nog verschil?

Ooit een fiat deur met het raampje open dicht gegooid ? :) :?
Bernd

Berichtdoor robert-jan » Do 12 Jun 2008, 14:26

ja leuk , laten we eens drumstellen met auto's gaan vergelijken ..

nog nooit gebeurd hier..

:lol:
Mapex Drums Masterwork-cymbals Balbex sticks
http://www.xxldrums.com
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor Animal » Do 12 Jun 2008, 14:57

robert-jan schreef:ja leuk , laten we eens drumstellen met auto's gaan vergelijken ..

nog nooit gebeurd hier..

:lol:

De Lignum-car......

Afbeelding
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor desam » Zo 15 Jun 2008, 18:57

wickydeviking schreef:Een nieuwe Tama Superstar is ook een fijn kitje voor rond de 800 - 1000 euro. Heb je gegoten spanranden, vet ophangsysteem en eh doorlopende spanbokken ;)

Er zijn zoveel leuke kits voor die prijsklasse...

Tama Superstar
PDP BX
Gretsch Catalina reeks
Yamaha Tour Custom
Premier Cabria
Pearl Vision
Mapex M
Sonor 2007
Zelfs een ludwig (Accent FAB)

dit zijn een deel van de sets uit die prijsklasse, en de meeste zijn echt wel leuk voor hun prijs:
De Tama heb je al gezegt (alhoewel ik die doorlopende spanblokken maar lelijk vind :? ).
de PDP heeft een zeer leuke ophanging, en ziet er zeer leuk uit.
De Gretsch klinkt fantastisch, en er zijn redelijk veel sets uit de Catalina reeks. :D
De Yamaha... tja, tis yamaha, niet men ding, maar ze hebbe wel die single point lugs erop staan denk ik, en als ik me niet vergis gebruiken zij de "node"points ofzoiets...
De Premier lijkt zeer sterk op die gretsch catalina's. :P
De Pearl Ben alles behalve een pearl fan, en ook deze pearl vind ik maar niet, maar ze zullen vast ook wel iets hebben.
De Mapex heeft naar mijn zin ook niet veel speciaals te bieden, behalven het berkenhout dan.
De Sonor ... Welja, het is een sonor, leuke omhanging voor de toms, en de look is natuurlijk fantastisch.
Die Ludwig is een beetje een rare naam tussen middeklassers, aangezien ludwig meestal best wel duur is, maar, die accent fab4 is bijna hetzelfde als dat van Ringo Starr vermoedt ik. Ik heb er zelf nog niet op gespeeld, of nog niet veel van gehoort, maar een Ludwig zal er wel door kunnen kwa klank vermoed ik :P

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Gretsch, als je veel wilt, neem dan een Catalina Maple, heb je niet meer nodig als een basdrum met 2 toms, ga dan voor de Gretsch Catalina Club MOD, of de Mini-MOD, die zijn uit mahonie, en zien er echt geweldig uit.

Maar, het beste blijft gewoon naar een drumwinkel gaan, testen, en dan je eige smaak volgen :D
Gretsch Catalina Maple -- Sabian XS20 -- Gibraltar + Millenium Hardware -- Vater Sugar Maple Sweet Ride -- [url=http://www.myspace.com/twopiececorpsebe]Two-Piece Corpse[/url]
Gebruikers-avatar
desam

Berichtdoor puttenvr » Zo 15 Jun 2008, 21:04

desam schreef: ... en als ik me niet vergis gebruiken zij de "node"points ofzoiets...

Bijna goed

... en ook deze pearl vind ik maar niet, maar ze zullen vast ook wel iets hebben.

Animal ....

De Mapex heeft naar mijn zin ook niet veel speciaals te bieden, behalven het berkenhout dan.

Ja, berkehout is echt speciaal. Niet ...

Die Ludwig is een beetje een rare naam tussen middeklassers, aangezien ludwig meestal best wel duur is

Ludwig maakt al heel lang goedkope kits in Taiwan.

.... maar een Ludwig zal er wel door kunnen kwa klank vermoed ik :P

Wie niet
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Animal » Zo 15 Jun 2008, 21:21

Ach, zolang de gretsches die genoemd worden uit Taiwan komen :mrgreen:
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor TheDrumKid » Ma 16 Jun 2008, 12:33

Animal schreef:Ach, zolang de gretsches die genoemd worden uit Taiwan komen :mrgreen:

China !! Maar ik heb een Catalina Maple voor erbij en die klinkt (met de juiste vellen en Pearl suspension-feet onder de floortompoten) beslist niet gek. En 6-delig voor een absurde prijs.

Gr. C
Pearl Masters Custom Gold MMX 10-12-14-16-20-14x6.5sn / Sabian AA en HH / Gretsch Catalina Maple 10-12-14ft-16ft-22/Pearl Sensitone Brass 14x5.5 snare
Gebruikers-avatar
TheDrumKid

Berichtdoor Ramps » Ma 16 Jun 2008, 21:12

Ik heb zelf een PDP BX, en ik zal dan wel een one of a kind hebben als ik alles hier zo lees.
Er zullen vast kits zijn met een betere afwerking, maar bij mij zijn zeker geen druppels in de lak te bekennen. De hardware is erg sterk en bijna overal zit een memory lock op (behalve op me basspedaal :P) Staat erg stevig! De tom ophanging is ook lekker. Je kan zo gek/goed neerzetten als je wilt. De floortom is geen floortom, die hangt aan een bekkenstandaard. dit vind ik het enige jammere aan de BX. Verder niks dan lof!
- Mijn drumspullen -
Gebruikers-avatar
Ramps

Berichtdoor taco » Di 17 Jun 2008, 11:37

Ramps schreef:Ik heb zelf een PDP BX, en ik zal dan wel een one of a kind hebben als ik alles hier zo lees.
Er zullen vast kits zijn met een betere afwerking, maar bij mij zijn zeker geen druppels in de lak te bekennen. De hardware is erg sterk en bijna overal zit een memory lock op (behalve op me basspedaal :P) Staat erg stevig! De tom ophanging is ook lekker. Je kan zo gek/goed neerzetten als je wilt. De floortom is geen floortom, die hangt aan een bekkenstandaard. dit vind ik het enige jammere aan de BX. Verder niks dan lof!

mijn ervaringen zijn net zo positief. ben juist blij dat de 'floortom' hangt, hij had alleen wat dieper mogen zijn dan 11"
taco

Berichtdoor *ruben* » Di 17 Jun 2008, 12:14

taco schreef:
Ramps schreef:Ik heb zelf een PDP BX, en ik zal dan wel een one of a kind hebben als ik alles hier zo lees.

mijn ervaringen zijn net zo positief. ben juist blij dat de 'floortom' hangt, hij had alleen wat dieper mogen zijn dan 11"

Dan zijn we met zn drie :D Alleen idd de floortom had wat dieper mogen zijn... Maar daar vallen we niet over.
Gebruikers-avatar
*ruben*

Berichtdoor taco » Di 17 Jun 2008, 14:34

[

Dan zijn we met zn drie :D Alleen idd de floortom had wat dieper mogen zijn... Maar daar vallen we niet over.[/quote]
Nee, 11" daar kan zelfs een lilliputter overheen stappen :D
taco

Berichtdoor desam » Di 17 Jun 2008, 21:36

Nou, ik persoonlijk vind 11" diepte voor een hangende floortom meer als genoeg hoor :P
want ik vind die floortom van men gretsch (14"x14") toch wel veel modderiger klinken als de floortom van men adams (14"x12"), nogtans is men adams minder als de helft van men gretsch waard.
Maar dat is natuurlijk puur een kwestie van smaak en stemmen :P

/offtopic:
Nu het er toch over gaat, is het mogelijk en betaalbaar om een trommel te laten inkorten? :D
Gretsch Catalina Maple -- Sabian XS20 -- Gibraltar + Millenium Hardware -- Vater Sugar Maple Sweet Ride -- [url=http://www.myspace.com/twopiececorpsebe]Two-Piece Corpse[/url]
Gebruikers-avatar
desam

VorigeVolgende

Terug naar Drums, Snares & Toms