Welke stokken passen het best bij mij?

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

Welke stokken passen het best bij mij?

Berichtdoor Kanariemilkshake » Za 09 Jul 2011, 14:26

Ik bedacht me laatst ineens dat ik eigenlijk al sinds mijn 14de eigenlijk altijd met Vic Firth 5A drum. Inmiddels ben ik 18 jaar en zo'n 2 meter en drum ik er nog steeds mee.

Laatst kreeg ik even de kans om met andere stokken te spelen die een stuk dikker waren dan die van mij(stond geen maat op), Die voelde een stuk beter in de hand, veerde voor mijn gevoel mee mee op de drums en had ik meer grip op, maar aan de andere kant voelde ze ook weer vrij lomp aan. Ook qua stijl dat ik speel denk ik dat die een stuk langer mee zouden gaan.

Ik vroeg me gewoon af wat aan de raden is. Grote handen grotere stokken of is dat met persoon verschillend? En als het zo is, welke maat is dan aan te raden om te proberen?
Kanariemilkshake

Re: Welke stokken passen het best bij mij?

Berichtdoor PearlNathan » Za 09 Jul 2011, 14:51

Zoals veel dingen bij het drummen, het zal erg verschillend liggen per persoon.
Ga naar een drumwinkel/muziekwinkel, daar hebben ze vaak wel een oefenpadje/grote kast met stokken staan, en ga kijken wat je fijn vind.
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor Kanariemilkshake » Za 09 Jul 2011, 15:02

Ik kom eigenlijk alleen bij de feedback, zijn hier niet echt andere muziek winkels waar ze drums verkopen en daar heb ik het nog nooit gezien. Maar ga wel een keer opzoek naar ééntje.
Kanariemilkshake

Berichtdoor Geischa » Za 09 Jul 2011, 15:26

Waar is hier?
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor Nlz » Za 09 Jul 2011, 15:53

Geischa schreef:Waar is hier?

Niet daar... :lol:
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor Geischa » Za 09 Jul 2011, 16:04

Ergens anders dan??
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor 5150 » Za 09 Jul 2011, 18:31

Je zou eens de VicFirth 55a kunnen proberen, speel ik sinds een paar maanden mee en zijn hele fijne stokken. Deze zitten tussen de 5a en 5b in. Niet te dun/niet te dik (voor mij dan). Ik vind de Vater Blazer ook erg fijn maar ze zijn gewoon te dik en krijg er na langer spelen kramp van in mn rechterduim vooral omdat ik te hard moet knijpen. Maar ze hebben een hele fijne balans en zijn van maple dus wel dikker maar niet zwaar.
"If thine enemy wrong thee, buy each of his children a drum"
Gebruikers-avatar
5150

Berichtdoor Nickvm » Zo 10 Jul 2011, 17:52

5150 schreef: Ik vind de Vater Blazer ook erg fijn maar ze zijn gewoon te dik en krijg er na langer spelen kramp van in mn rechterduim vooral omdat ik te hard moet knijpen. .

Je weet toch dat je niet moet knijpen in je stokken ;)
..
Gebruikers-avatar
Nickvm

Berichtdoor Boemtik » Vr 11 Nov 2011, 20:55

Voor stokken geldt: hoe dunner hoe beter. Je hebt dan meer feel. Ik gebruik zelf Vater Hickory 7a. Deze zijn wat zachter en gaan dus langer mee dan bijvoorbeeld Vic Firth (daar deed ik 1 avond mee). Bij een optreden morgen ga ik voor het eerst Balbex gebruiken (ook 7a). Deze zijn wat harder en wat goedkoper, en liggen goed in de hand. Succes!
Boemtik

Berichtdoor Johnnn » Vr 20 Apr 2012, 12:48

Ik ben nieuw op dit forum, maar ben nog niet echt een 'voorsteltopic' tegengekomen, dus bij deze!
Mijn naam is John, en ik bespeel naast gitaar ook een klein beetje drums. Daarnaast doe ik een klein beetje aan home recording.

Op internet kwam ik een informatie stukje tegen over drumstokken, misschien dat je er iets aan hebt, al heb ik wel het idee dat het voor de echte beginner is :F

http://www.bax-shop.nl/blog/index.php/archives/featured/nader-bekeken-de-drumstok
Johnnn

Berichtdoor Drummerke64 » Do 21 Jun 2012, 00:11

5150 schreef: Ik vind de Vater Blazer ook erg fijn maar ze zijn gewoon te dik en krijg er na langer spelen kramp van in mn rechterduim vooral omdat ik te hard moet knijpen. .

Je moet er ook niet in knijpen maar losjesin je hand laten liggen, je drumt met je vingers en niet met je arm wat je krijgt als je erin knijpt.
Drummerke64

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen