All-round hi hat die klappen hebben kan

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

All-round hi hat die klappen hebben kan

Berichtdoor DrummerKrullebol » Vr 24 Aug 2012, 13:49

Mede drummers,

Ik heb mijn huidige hi hat kapot geslagen. Het is een oude, 2e hands, zeer vuile 14" Ufip Ritmo. Er zit een scheur in het blad van een centimeter of 5.
Dit is de tweede tweedehands hi hat die ik dit jaar heb stukgeslagen en ben het zat. Ik ben nu op zoek naar een 14" hi hat die sterk is en dus heel lang meegaat (ik heb het over minimaal 5 jaar). Het liefst van Meinl (al is het geen geen must), eentje met een beetje smerige en luide klank. Mb20? Byzance? Ik speel in een metal/hardcore-punk band, maar studeer tevens een muziekopleiding, vandaar de term all-round.

Hiernaast heb ik niet zo gek veel verstand van bekkenmateriaal, wat diktes nou voor verschil uitmaken i.c.m. finishes etc etc. Help mij! :ph34r

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Eric
DrummerKrullebol

Re: All-round hi hat die klappen hebben kan

Berichtdoor DrummerKrullebol » Za 25 Aug 2012, 22:39

Up this topic!
DrummerKrullebol

Berichtdoor DrummerKrullebol » Di 28 Aug 2012, 16:30

Uuuuupppppp!!
DrummerKrullebol

Berichtdoor M.EGG » Do 30 Aug 2012, 07:09

Ik kan je enkel iets vertellen over zildjian bekkens. (en dit is zeker geen slechte keuze).
Voor metal hardcore zou ik naar een Z zildjian gaan. Deze bekkens zijn eenvoudigweg gemaakt voor hardhitters. Als je toch nog een beetje allround wil blijven, dan zou ik voor een Zildjian A custom hi-hat gaan. Die zijn een beetje dunner in vergelijking met de Z-zildjian, maar kunnen nog steeds harde klappen verdragen.

Succes ermee,

Maarten
M.EGG

Berichtdoor DrummerKrullebol » Vr 31 Aug 2012, 09:17

Bedankt Maarten!
DrummerKrullebol

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen