Zildjian

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

Re: Zildjian

Berichtdoor jense » Za 23 Jul 2011, 21:01

robert-jan schreef:Ja..mijn masterworken kosten de helft van bovenstaande..je moet even zoeken, maar ik moet de K's nog tegen komen die beter klinken. :)

dat gezeur hier over ´´Masterwork´´ je kijkt waar je goed bij voelt.
En vooral niet laten beïnvloeden door mensen die op iets anders spelen....
Ik zeg altijd slechte bekkens bestaan niet het is alleen niet jou smaak.. koop waar jij je goed bij voelt, en niet wat anderen vinden.......

Ik heb niks met ´´Masterwork´´ qua geluid, maar ze zullen vast goed klinken(zeggen sommige drummers) -_-

Ik vind de lekkerste bekkens voor mijn spel Zildjian. :wub:
En dat heeft NIKS te maken met meeloop gedrag of sponsoring. ;)

Of weet ik veel wat dat heeft gewoon te maken met mijn smaak, spel ,en manier van spelen...
En nu keer stoppen met dat zildjian belachelijk maken slechte bekkens bestaan het is alleen maar smaak.... ;)

gr
jense

Berichtdoor BasC » Ma 15 Aug 2011, 08:10

Ik heb sabian, en stagg gehad, andere type zildjian de ZHT, maar nu helemaal verkocht aan de Zildjian K , het is puur n smaak kwestie maar ik vind ze n broekbollend geluid hebben!
Noble & Cooley - Adams 8000 Signature TD - Zildjan K - Vic Firth American Classic
Gebruikers-avatar
BasC

Berichtdoor metaldrummerke » Ma 05 Sep 2011, 20:43

Wat vinden jullie van de zildjian ZBT serie?Ik mag een nieuwe cimbaal kopen omdat ik mijn pa met een aantal dingen heb geholpen.Bedrag is ong. tot 100 euro.Gewoon een cimbal om thuis te oefenen.Moet vooral kwaliteit hebben, klank moet ook goed zitten maar kan helaas niets testen.Zal van youtube moeten horen.Het wordt ofwel zildjian zbt of zht, sabian b8.Heeeeel misschien een alpha maar dan zal ik moeten bijleggen.Het stomme is dat die cimbalen geen 19" crashes hebben.Zal dan twee merken van crashes moeten combineren in hogere en lagere klasses."Zal mooi klinken"!
metaldrummerke

Berichtdoor Joris » Ma 05 Sep 2011, 20:46

Spaar er zelf nog even 50,- bij en koop een fatsoenlijk 2e handsje.
Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor metaldrummerke » Di 06 Sep 2011, 17:12

Ben niet zo een fan van tweedehands bekkens.Je weet niet hoe ze die bespeeld hebben en het vervoer ervan.Stel dat het bekken mishandeld wordt zoals Travis Barker dat doet, of dat hij een paar keer gevallen is tijdens het vervoeren.Sommige verkopen hun bekkens gewoon omdat ze die hebben laten vallen en weten dat er na verloop van tijd een scheur in komt.Dat risico pak ik liever niet.
metaldrummerke

Berichtdoor Anserini » Di 06 Sep 2011, 17:34

Dat kan een risico zijn, maar zo klein dat het de verbetering in klank ten opzichte van een ZHT of B8 wel waard is. Anders zou ik iets verder kijken naar bijvoorbeeld de XS20 van Sabian of de Troy's van Masterwork.

Je zegt zelf dat het heel belangrijk is dat het een bekken van kwaliteit is, en bij bekkens betekent 'kwaliteit' hoe goed het klinkt, dus dan zou ik niet besparen op die kwaliteit.
Als je nog steeds heel erg bezig bent met welk bekken het minst snel breekt als je er op ramt dan zou ik inderdaad voor iets heel goedkopers gaan, elk bekken kan en gaat dan kapot namelijk.
Gebruikers-avatar
Anserini

Berichtdoor Joris » Do 08 Sep 2011, 15:23

Bijna al mijn bekkens zijn 2e hands, sommige heb ik al jaren, het zegt allemaal weinig.

maar zelf weten natuurlijk, als je graag meer geld wilt uitgeven.
Gebruikers-avatar
Joris

made in usa zildian bekken?

Berichtdoor Asaftoko » Vr 17 Aug 2012, 15:17

hallo ik heb onlangs wegens band spullen een drumstel gekocht en kwam erachter dat hier zildjian made in usa bekkens op zitten dit betreft de ride en hi-hat nu vroeg ik me af omdat die laser graferingen zoveel op elkaar lijken allemaal of iemand die dat mis kan zien voor mij zou willen kijken.
ik kon even niet vinden waar ik een foto zou kunnen invoegen maar als iemand mij zou kunnen helpen stuur ik graag even via een email de foto toe .

alvast bedankt!!!
Asaftoko

Vorige

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen