Meinl

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 11:42

Goeden dag mede drum verslaafden.

Ik heb een vraag, Wat is jullie meening over de bekkens van het merk Meinl? Ik zit er namelijk aan te denken om een nieuwe bekken set te kopen en Meinl Lijkt mij een goede kandidaat... ik heb al een heel oude hi hat staan van Meinl waar een bloed mooi geluid uit komt. dus wat is jullie mening over Meinl?
He who wants to live in peace, often has to fight himself
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor metzunhanekam » Wo 18 Aug 2004, 11:47

Meinl nooit aan gedacht. Een B-merk is het geloof ik, meer weet ik er niet van
metzunhanekam

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 11:52

nou er komt wel een heel mooi geluid uit mijn hihat voor een B merk
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor Georgio » Wo 18 Aug 2004, 11:53

Meinl heeft een beetje een slechte reputatie..

Maar ze makn tegenwoordig volgensmij goede bekkens ik weet er niet zoveel van eigenlijk...maar er zijn een aantal mensen die je meer kunnen vertellen!
Gebruikers-avatar
Georgio

Berichtdoor Schakeltje » Wo 18 Aug 2004, 11:54

Ik heb laatst de byzance getest en die klinken echt geweldig. Waarom is meinl een B-merk. het is gewoon een top-merk ook al spel ik het niet zelf
Check out!!!

My Band

Sad Remains

My Homepage

Denisedrums
Schakeltje

Berichtdoor maidenfan » Wo 18 Aug 2004, 11:54

Ik heb er een 10" splash van uit de Byzance reeks... Klinkt wel goed vind ik Afbeelding. Aan de andere kant zou ik niet weten hoe hij klinkt in vergelijking met de A (custom) reeks van Zildjian, maar toch vond ik dat hij beter klonk dan een 10" K.
maidenfan

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 11:55

okey dan! ik ga denk it vandaag maar eens naar de winkel en kijken of ze wat van Meinl hebben hangen en ff uit proberen
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor Schakeltje » Wo 18 Aug 2004, 11:57

De A-custom splashen vin ik zelf echt afschuwelijk klinken. Heb daarom voor stagg gekozen. Byzance splashes nooit getest maar de crashes zijn wel helemaal geweldig
Check out!!!

My Band

Sad Remains

My Homepage

Denisedrums
Schakeltje

Berichtdoor maidenfan » Wo 18 Aug 2004, 11:57

Hoe spreek je het eigenlijk uit?
Mijnl of meejnl? Of toch nog iets anders Afbeelding Afbeelding?
maidenfan

Berichtdoor Schakeltje » Wo 18 Aug 2004, 11:58

denk eerder mainel
Check out!!!

My Band

Sad Remains

My Homepage

Denisedrums
Schakeltje

Berichtdoor Arno » Wo 18 Aug 2004, 12:11

Meinl is geen B-merk, maar kan gerust tot de betere bekkens gerekend worden.
Pearl - Paiste - Evans - JECA - Balbex - Hardcase
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor Gijs » Wo 18 Aug 2004, 12:19

Ik heb zelf ook Meinl hats, deze klinken wel goed, maar eigenlijk net iets te hoog.
Zo ook de rest van de Classics, heel veel boventonen, waar ik niet van hou.
Maar als je dat leuk vind klinken zou je is naar Classics kunnen kijken.
Ik heb er ook een Profile Rock Velvet 18'' Crash van, en die klinkt errug goed.
Gewoon is rond kijken binnen Meinl's assortiment, zit echt heel mooi spul tussen.

Het B-merk verhaal komt omdat ze ooit begonnen zijn met goedkope bekkens (oa Meteor), maar nu maken ze echt hele mooie bekkens, en zijn ze ook nog een stuk goedkoper de meeste fabrikanten.
Iron Cobra upgrade: Quadbeaters.
Nu Semi-lomp, voor iedereen met IC problemen.
Iron Cobra Twist!
Gijs

Berichtdoor JohanK » Wo 18 Aug 2004, 13:17

Hahah ik heb ook nog een Meteorsplash gehad.. en ook een set van de Classic Bronze serie.. niet mijn smaak.. maar vast geen slechte middenklassers.. Al kan je voor de prijs denk ik wel iets beters krijgen..

Ik zeg trouwens meestal gewoon Mijnl, weet ook niet echt hoe je dat goed uitspreekt.. wist ik eerst ook niet van Avedis.. :?
Gebruikers-avatar
JohanK

Berichtdoor Tijntjuh » Wo 18 Aug 2004, 13:42

Meinl is echt geen B-merk , Meteor wel Afbeelding sterker nog , Meinl past prima tussen het rijtje Zildjian , Paiste , Ufip , Sabian , noem ut maar op , ik vind met name die Amun crashes heel erg gaaf
[url]www.mirdyn.com[/url] Melodic Death Metal from Deventer
Gebruikers-avatar
Tijntjuh

Berichtdoor Crazy Mike » Wo 18 Aug 2004, 13:58

Meinl is zekers weten een topmerk. 1 van mijn bekken set-ups is geheel Meinl (deels Custom Shop One-of-a-Kind) en ik vind deze bekkens uitermate goed klinken.
Zo goed dat ze vanaf nu altijd mee gaan waar de MMC Drums promo-kit ook heen gaat Afbeelding
MMC Drums - Check http://www.mmcdrums.nl voor custom made drums uit de Lage Landen!!!!
Gebruikers-avatar
Crazy Mike

Berichtdoor RZ » Wo 18 Aug 2004, 13:58

Ik ben bij adams een keer bekkens gaan testen zonder te kijken welk merk het was, en voor een crash kwam ik direct uit bij de byzance. Ik vind ze zeker gelijkwaardig aan de K-serie.. Maar ieder bekken klinkt anders dus je moet het zelf gaan proberen!

succes
Joris
RZ

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 14:12

thx joris gaat wel lukken, nou mensen bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor RZ » Wo 18 Aug 2004, 14:13

ben benieuwd..
RZ

Berichtdoor dutchdrumdude » Wo 18 Aug 2004, 15:37

Meinl heeft in de jaren 80 een naam verworven als Bmerk door zich volledig te richten op de beginners- en amateurmarkt. Ze maakten alleen bekkens uit een B8 legering die als cast-modellen werden aangeleverd (net zoals de Sabian B8, B8pro en zildjian scimitar, Edge enz.).

In de 90 jaren hebben ze, tegelijk met een succesvolle introductie van hun professionele percussielijnen, weer eens een begin gemaakt op de professionele markt voor bekkens met de 'custom shop'. Deze bekkens hadden geen benaming (thin crash, heavy ride etc) maar een nummer gebaseerd op de stappen in het productieproces. Je kon dus zelf de afmeting, gewicht, hamering en afwerking van je bekken bepalen. Hoewel het idee lovenswaardig was, is het nooit een doorslaand succes geweest.

Wel gaf het Meinl de moed om door te gaan in dit segment met de Sound Caster als nieuwste loot. De Byzance zijn de vreemde eend in de Meinl-vijver: bekkens in Turkije gehamerd op basis van B20 legering. Deze bekkens krijgen in Duitsland de belettering en een laklaag die vuil en vingervlekken gedurende einge tijd effectief tegenhouden (kijk maar eens op de Amun bekkens, vingervlekken veeg je er zo vanaf). Qua productie en legereing liggen deze bekkens dicht bij Zildjian en Sabian. De andere prof series uit B8 zijn het best te vergelijken met Paiste.

Mijn geheimtip: Istanbul Mehmet is een geweldig fabriekje die via Musicstore in duitsland en Adams in NL als direktimport te krijgen zijn: handgemaakte B20 bekkens die stukken goedkoper zijn (prijs kwaliteit is vergelijkbaar met Masterwork).
dutchdrumdude

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 15:40

hey man!! thanks!!
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor RZ » Wo 18 Aug 2004, 17:24

Wat voor soort muziek speel je eigenlijk Logan?

Joris
RZ

Berichtdoor The little drummer boy » Wo 18 Aug 2004, 17:48

Meinl heeft idd een slechte reputatie maar de laatste jaren proberen ze daar echt iets aan te doen.. de laatste nieuwe series (byzance en Amun) zijn echt pareltjes! (de prijs is er ook naar <_< )
~~Norman Bonink, king of the drums~~
The little drummer boy

Berichtdoor Tijntjuh » Wo 18 Aug 2004, 18:14

quote:

(de prijs is er ook naar <_< )
toch vind ik dat wel weer meevallen , okee ik ga nu wel wat opnoemen , maar bijvoorbeeld Sabian is velen malen duurder , en Meinl doet daar echt niet voor onder
[url]www.mirdyn.com[/url] Melodic Death Metal from Deventer
Gebruikers-avatar
Tijntjuh

Berichtdoor logan » Wo 18 Aug 2004, 20:56

quote:

Wat voor soort muziek speel je eigenlijk Logan?

Joris
Ik speel in een rock bandje wat nog niet van de grond is gekomen en we willen een beetje metal/goth gaan maken. maak ik zelf speel veel mee met numers van veel verschillende bands zoals: pennywise, Ten years after, AC/DC, Machine head and lots more
Gebruikers-avatar
logan

Berichtdoor RZ » Do 19 Aug 2004, 10:46

quote:

Ik speel in een rock bandje wat nog niet van de grond is gekomen en we willen een beetje metal/goth gaan maken. maak ik zelf speel veel mee met numers van veel verschillende bands zoals: pennywise, Ten years after, AC/DC, Machine head and lots more

Dus redelijk stevige bekkens nodig Afbeelding Ik weet niet of je dan met de byzance goed zit, want voor mijn gevoel zijn die meer voor het softere werk..
Mja, je moet het zelf gewoon testen!

succes
Joris
RZ

Volgende

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen