Veilig Vervoer Van Bekkens

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

Berichtdoor Stagejunk » Zo 07 Nov 2004, 21:36

ik vervoer mijn bekkens altijd in een simpele bekkentas zonder tussenschotjes.
ik heb vandaag een 22" Meinl Custom one-of-a-kind gekocht :9~
alleen nu moet ik een nieuwe bekkentas/koffer hebben voor t/m 22"
ik heb nu ook bekkens met in totaal een nieuwwaarde van +/- 1200 euro bij, dus mag een tas/koffer bestwel wat kosten.
Budget +/- 100 Euries.
weet iemand welke ik het best kan aanschaffen?
en weten jullie ook of het echt kwaad kan om mijn 2 crashes en 1 hihat in de bekkentas (die ik nu heb) te stoppen zonder tussenschotjes (ik heb namelijk het gevoel dat dit niet erg goed is)

normaal maak ik dit soort topics niet aan, maar ik kon hier niets over vinden met de zoekfunctie.
Gebruikers-avatar
Stagejunk

Berichtdoor baumstrunk » Zo 07 Nov 2004, 21:47

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde probleem en wil ook wat beters dan m'n oude verrotte bekkentas.
Ik heb het idee dat de kunststof koffers van hardcase (www.hardcase.com) wel zo'n beetje het beste is wat er te krijgen is.
Kost 99 Euro
Afbeelding
Gebruikers-avatar
baumstrunk

Berichtdoor Stagejunk » Zo 07 Nov 2004, 21:50

quote:

baumstrunk Geplaatst op Nov 7 2004, 09:47 PM
  Ik heb zelf ongeveer hetzelfde probleem en wil ook wat beters dan m'n oude verrotte bekkentas.
Ik heb het idee dat de kunststof koffers van hardcase (www.hardcase.com) wel zo'n beetje het beste is wat er te krijgen is.
Kost 99 Euro

ziet er wel stevig uit, en past in mijn budget, daar moet ik zeker eens naar gaan kijken.

bedankt voor de tip Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stagejunk

Berichtdoor Arjen » Zo 07 Nov 2004, 21:56

Ik gebruik deze tas al een heel tijdje en bevalt me erg goed. Kosten zijn een paar tientjes. Ennuh de tas heeft tussenschotjes, maar ik steek gerust meerdere bekkens in 1 vak, ik neem aan dat je er niet mee gaat gooien en smijten.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Arjen

Berichtdoor Stagejunk » Zo 07 Nov 2004, 22:05

quote:

Arjen Geplaatst op Nov 7 2004, 09:56 PM
ik neem aan dat je er niet mee gaat gooien en smijten.

niet express, maar aangezien ik al mijn spullen (een snare, hihatstand, 2 boomstands, en mijn bekkens) op de fiets naar repetite moet sjouwen, gaat het niet altijd even goed ;( .
en als ik dan omver ga, en ik een hoog (stjinggg) geluid uit mijn bekkentas hoor als ie de grond raakt, dan vrees ik altijd het ergste Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stagejunk

Berichtdoor MusiQmaN » Zo 07 Nov 2004, 22:19

same here. t lijkt me niks zonder tussen schotjes, nu ik zoveel cymbals heb, ben ik bang dat er anders wat kapot gaat.
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor da Haas » Zo 07 Nov 2004, 22:22

stjinggg betekent dan waarschijnlijk dat er wat kleine krasjes op je bekkens komen, niet echt schadelijk maar wel jammer van je nieuwe aanwinst. Tenzij je bekkens op de rand zijn gevallen, dan kunnen er ook scheurtjes ontstaan, en dat is niet aan te raden.

Bedenk wel dat een bekkenkoffer verslepen op een fiets misschien ook niet heel praktisch is. Tenzij je een bakfiets hebt natuurlijk Afbeelding
// Walker Diver / www.walkerdiver.com //
da Haas

Berichtdoor Stagejunk » Ma 08 Nov 2004, 12:30

quote:

da Haas Geplaatst op Nov 7 2004, 10:22 PM
Bedenk wel dat een bekkenkoffer verslepen op een fiets misschien ook niet heel praktisch is. Tenzij je een bakfiets hebt natuurlijk 
" gezocht bakfiets in goede conditie in ruil voor uit elkaar vallende fiets "
Afbeelding

het gaat er mij meer om dat mijn spullen heel blijven, daar wil ik best wel wat lastiger voor gaan fietsen.
ik sleep nu ook 2 boomstands + hihatstand en mijn snare + bekkens mee.
dus een koffertje erbij moet wel te doen zijn.
hoop ik Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stagejunk

Berichtdoor Arno » Ma 08 Nov 2004, 12:47

Ik vervoer mijn bekkens zelf ook in een bekkentas. Eentje van een vrij onbekend merk (BlueLine). Die was niet al te duur, maar is stevig genoeg en voldoet prima.
D'r zitten 3 aparte vakken in, die weer zijn onderverdeeld door een tussen'schotje'.

Ik stop mijn bekkens altijd in de plastic hoezen, waar ze in zaten toen ik ze kocht. De bekkens gaan in de plastic hoezen in de bekkentas. Op die manier komen er ook geen krasjes e.d. op en blijven ze wat netter.
Pearl - Paiste - Evans - JECA - Balbex - Hardcase
Gebruikers-avatar
Arno

Berichtdoor da Haas » Ma 08 Nov 2004, 13:03

quote:

" gezocht bakfiets in goede conditie in ruil voor uit elkaar vallende fiets "
Deze misschien?
Afbeelding

Dan zal ook niemand proberen je bekkens te jatten Afbeelding
// Walker Diver / www.walkerdiver.com //
da Haas

Berichtdoor DaanDrumz » Ma 08 Nov 2004, 13:29

Ik gebruik aok al sinds jaar en dag een oude bekkentas, 20" (dus mijn 20" ride wil er af en toe niet in, als hij al een beetje vol zit Afbeelding). Dat is verre van ideaal eigenlijk, maar ook zonder tussenschotjes en ik merk er heel weinig schade van. Het gaat vooral om de bescherming van de bekkens naar buiten toe dan ten opzichte van elkaar.
Gebruikers-avatar
DaanDrumz

Berichtdoor JohanK » Ma 08 Nov 2004, 14:08

Ik heb een bekkentas met tussenschotjes, volgens mij is deze tot 22", er kunnen 5 bekkens in dat er tussenschotjes tussen zitten, en hij kostte €50,-.. werkt prima, en scheelt je weer 50 euro..
Gebruikers-avatar
JohanK

Berichtdoor babse » Ma 08 Nov 2004, 14:15

Heb mn bekkenkisten zelf gemaakt, spaart je zo'n 80euro en je hebt precies wat je zocht Afbeelding
En ik steek er wel altyd tussenschotten tussen. Als je dan al de moeite doet om je cymbs in een case te stoppen, wil ikwel zeker zijn dat ze veilig zitten ook. Dus doe me maar zowiezo een hardcase.
Gebruikers-avatar
babse

Berichtdoor baumstrunk » Ma 08 Nov 2004, 14:26

quote:

Ik heb een bekkentas met tussenschotjes, volgens mij is deze tot 22", er kunnen 5 bekkens in dat er tussenschotjes tussen zitten, en hij kostte €50,-.. werkt prima, en scheelt je weer 50 euro..

Maar toch, als je vaak optreedt en elke keer de hele bandapparatuur in een busje propt is het fijn om niet zo over je bekkens in te hoeven zitten als een ander er mee omzeult; als er een bekkentas in je kofferbak ligt vind een behulpzame gitarist het de normaalste zaak van de wereld daar een lading microfoonstandaards op te leggen. X*

OK, natuurlijk moet je bekkens zo veel mogelijk bij je houden en gaat het dan meestal wel goed. Je bent zelf voorzichtig met je bekkens uiteraard, maar een dronken malloot backstage stukken minder. X*
Bovendien: 100 Euro op een bekkenset van pak em beet 1500 Euro mag het probleem toch niet zijn?
Ik heb m'n bekkentas nu 7 jaar gebruikt en is aan gort, kan me niet voorstellen dat dit ooit gebeurd met een Hardcase.... feitelijk veel goedkoper dus
Gebruikers-avatar
baumstrunk

Berichtdoor Switchback » Ma 08 Nov 2004, 14:50

Ik stop men bekkens altijd in de tas die ik bij men kit kreeg, zitten drie tussenschotjes in dus dat gaat wel goed
Why are guitarist's and bassist's bad in bed: Cause they spend hours twiddling knobs that do nothing, instead of getting on with it!
Gebruikers-avatar
Switchback

Berichtdoor MusiQmaN » Ma 08 Nov 2004, 14:58

bij mij moeten er 8 bekkens apart in kunnen :S volgens ij bestaat er geen tas met zoveel tussen schotten :S of wel?
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor DPXMT » Ma 08 Nov 2004, 14:59

ik gebruik de warwick rockbag cymbaltas ( rockbag site)

heel stevig en met tussenschoten
aan de rand van de bekkentas zit kunstof om de zijkanten van de bekkens te beschermen, als je de bekkens er eenmaal in heb zitten, kan je ze ook nog vast snoeren door 2 grote klittenband-banden kruiselings eroverheen te doen.,op je rug zitten leren schouderbanden, voor op je rug te doen, heel fijn Afbeelding
DPXMT

Berichtdoor Switchback » Ma 08 Nov 2004, 15:00

quote:

bij mij moeten er 8 bekkens apart in kunnen :S volgens ij bestaat er geen tas met zoveel tussen schotten :S of wel?
Moet je toch maar een flightcase gaan maken, lijkt me op zich een best leuk projectje!
Why are guitarist's and bassist's bad in bed: Cause they spend hours twiddling knobs that do nothing, instead of getting on with it!
Gebruikers-avatar
Switchback

Berichtdoor babse » Ma 08 Nov 2004, 15:48

Keb er 2 gemaakt: 1 voor de grote, met een max van 20", die draagt er 4 dacht ik. En dan eentje met een max van 14" (ineens een stuk handiger om te dragen dan die standaard 20" of 22" maat) en daar gaan er zo'n 6 in. Als je alles in 1 wil, zal je al een case mùoeten kopen denk ik. En dan liggen je cymbalen er nog los in, of je moest je creatief bezighouden met piepschuim of iets dergelijks.
Gebruikers-avatar
babse

Berichtdoor nico » Ma 08 Nov 2004, 17:10

Even los van de discussie over hard- of softcase, ik doe altijd een (precies passend kwa diameter) bout + moer door mijn bekkens. Op die manier kunnen ze geen kant op en gebeurt er dus ook niet snel iets mee*.
Ik leg meestal mijn ride, dan een of twee crashes, hihat top/bottom en dan splash op elkaar (mooi in grootte aflopend), een boutje en een moertje (neehee, geen nippeltje!) erdoor**, en dat frommel ik in mijn el cheapo bekkentas.

Er zijn volgens mij ook speciale plastic bout/moeren hiervoor verkrijgbaar.

* en als je tas toch op de grond sodemietert is er maar 1 bekken beschadigd. Nadeel is wel dat dat je ride is, want die is immers het grootst dus de rand daarvan vangt eventuele klappen op.
** awel, om precies te zijn het boutje erdoor, en het moertje dan daar overheen draaien...

Maar goed, misschien denk ik origineel te zijn maar doet iedereen dit al lang Afbeelding
I'm sorry. Unfortunately this signature has been stolen. If you have any information that can lead to the return of my signature, please contact your local police office. Thank you.
Gebruikers-avatar
nico

Berichtdoor JohanK » Ma 08 Nov 2004, 17:16

Ritter classic, dat was de naam van mn bekkentas Afbeelding

Idd is 100 euro niet heel veel voor 1500 euro aan bekkens, en ik zou t er ook best voor over hebben, ben alleen tevreden met mn bekkentas, maar daar komen ook niet zo snel anderen aan..
Gebruikers-avatar
JohanK

Berichtdoor baumstrunk » Ma 08 Nov 2004, 17:20

quote:

Moet je toch maar een flightcase gaan maken, lijkt me op zich een best leuk projectje!

Lijkt mij ook leuk zelf een flightcase te bouwen.
ik ben alleen een beetje bang dat zo'n koffer te zwaar en lomp gaat worden om makkelijk in de trein en op de fiets mee te nemen. Of valt dat wel wat mee?
Het zou daarom gaaf zijn om zelf kunststof aan de slag te gaan, maar dat is wel wat lastiger. En hardcase doet het bovendien wel erg netjes <_<
Gebruikers-avatar
baumstrunk

Berichtdoor Lerxt » Ma 08 Nov 2004, 17:54

quote:

Even los van de discussie over hard- of softcase, ik doe altijd een (precies passend kwa diameter) bout + moer door mijn bekkens. Op die manier kunnen ze geen kant op en gebeurt er dus ook niet snel iets mee*.
Ik leg meestal mijn ride, dan een of twee crashes, hihat top/bottom en dan splash op elkaar (mooi in grootte aflopend), een boutje en een moertje (neehee, geen nippeltje!) erdoor**, en dat frommel ik in mijn el cheapo bekkentas.

Er zijn volgens mij ook speciale plastic bout/moeren hiervoor verkrijgbaar.

* en als je tas toch op de grond sodemietert is er maar 1 bekken beschadigd. Nadeel is wel dat dat je ride is, want die is immers het grootst dus de rand daarvan vangt eventuele klappen op.
** awel, om precies te zijn het boutje erdoor, en het moertje dan daar overheen draaien...

Maar goed, misschien denk ik origineel te zijn maar doet iedereen dit al lang Afbeelding
goed idee. Afbeelding Als je die bout nu ook nog op een dunne onderplaat schroeft (multiplex of MDF) die ietsje groter is dan je ride bekken, dan ben je meteen van dat beschadigen af..... Je hebt dan alleen wel wat extra gewicht in je tas. En over de bout heen kun je dan nog zo'n kunststof beschermingshulsje doen.
Sonor Delite drums | Premier Artist Heritage drums
Gebruikers-avatar
Lerxt

Berichtdoor Stagejunk » Ma 08 Nov 2004, 20:30

Ik ga morgen effe bij drumstation naar binnen, kijken of ze daar zo een hardcase hebben. lijkt me toch het stevigst
is wel duur maar dat heb ik wel voor mijn bekkentjes over.
kunnen ze tenminste veilig op de fiets.

en zelfbouwen, leuk idee niet te duur....
maar ik ben helaas ontzettend onhandig, en kan daarom geen geld uitsparen hiermee ;(

_________

quote:

da Haas Gepost op: Nov 8 2004, 01:03 PM  

Deze misschien?

*foto*

PERFECT!!!

Afbeelding
_________

iedereen bedankt voor het de tips Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stagejunk

Berichtdoor Yamahaman » Ma 08 Nov 2004, 20:39

Ik heb onlangs een Tribal Planet bekkentas gehaald bij The House Of Music. 39 euries met tussenvakjes en lekker stevig.
Gebruikers-avatar
Yamahaman

Volgende

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen