Veilig Vervoer Van Bekkens

De titel spreekt voor zich. Alles wat onder een van de genoemde categorie valt mag hier besproken worden.

Berichtdoor Joris » Wo 09 Feb 2005, 16:04

Ik heb thuis nog een 20" flightcase liggen die ik nog ff moet ombouwen anders liggen mijn bekkens er los in. Ik moet dus een boutje in het midden maken maar ik weet alleen nog niet hoe ik dit stevig moet doen. Dus suggesties?

Gister drums opgenomen voor een demootje. Voor de Toms had ik had shure Beta 98 geleend maar die klinken echt super. Ik speelde op het meest vreselijk klinkende drumstel aller tijden en toen we het opgenomen hadden klonk het ook nog redelijk goed dus als je microfoons gaat gebruiken. Beta 52 in de bassdrum beta 98 op toms.
Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor Victor Dark Intentions » Wo 09 Feb 2005, 17:24

die beta's zijn idd best ok. voor de kick voor mij voorlopig nog niks anders dan een akg d112 Afbeelding

Mijn bekkentas van pulse begint na 5 jaar trouwe dienst ook tekens van verval te vertonen. Ik weet gelukkig nog een gator hardcase met wieltjes te staan voor ¤69,-
Gebruikers-avatar
Victor Dark Intentions

Berichtdoor Bram » Wo 09 Feb 2005, 19:48

quote:

Victor Dark Intentions schreef op 09 februari 2005 @ 17:24:
die beta's zijn idd best ok. voor de kick voor mij voorlopig nog niks anders dan een akg d112 Afbeelding

Mijn bekkentas van pulse begint na 5 jaar trouwe dienst ook tekens van verval te vertonen. Ik weet gelukkig nog een gator hardcase met wieltjes te staan voor ¤69,-

waar weet je die gator hardcase te staan victor??
(ik ben namelijk opzoek naar een 20" hardcase op wielen.
Gebruikers-avatar
Bram

Berichtdoor Lerxt » Wo 09 Feb 2005, 21:26

quote:

Blastmaster schreef op 09 februari 2005 @ 16:04:
Ik heb thuis nog een 20" flightcase liggen die ik nog ff moet ombouwen anders liggen mijn bekkens er los in. Ik moet dus een boutje in het midden maken maar ik weet alleen nog niet hoe ik dit stevig moet doen. Dus suggesties?
Neem een lange M8 bout. 8mm gat boren in de flightcase. Bout er doorheen met (carosserie)ringen eronder en dan vastdraaien met een contramoer. In plaats van een bout kun je ook een M8 draadstuk nemen. Dat laat zich makkelijk op de goede lengte zagen. Ter bescherming van je bekkens kun je nog een beschermhoesje om de bout heen doen. Een stuk benzineslang werkt ook.
Sonor Delite drums | Premier Artist Heritage drums
Gebruikers-avatar
Lerxt

Berichtdoor Victor Dark Intentions » Wo 09 Feb 2005, 22:32

quote:

Bram schreef op 09 februari 2005 @ 19:48:
[...]

waar weet je die gator hardcase te staan victor??
(ik ben namelijk opzoek naar een 20" hardcase op wielen.
Bij sol in breda, als ze ze nog hebben. 't is wel een 22"
Gebruikers-avatar
Victor Dark Intentions

Berichtdoor Bram » Wo 09 Feb 2005, 23:02

quote:

Victor Dark Intentions schreef op 09 februari 2005 @ 22:32:
[...]

Bij sol in breda, als ze ze nog hebben. 't is wel een 22"

bedank voor de tip

22" maakt mij niet uit.
en breda is niet zo gek ver uit de buurt.
Gebruikers-avatar
Bram

Berichtdoor Joris » Do 10 Feb 2005, 11:29

quote:

Lerxt schreef op 09 februari 2005 @ 21:26:
[...]

Neem een lange M8 bout. 8mm gat boren in de flightcase. Bout er doorheen met (carosserie)ringen eronder en dan vastdraaien met een contramoer. In plaats van een bout kun je ook een M8 draadstuk nemen. Dat laat zich makkelijk op de goede lengte zagen. Ter bescherming van je bekkens kun je nog een beschermhoesje om de bout heen doen. Een stuk benzineslang werkt ook.

Oh dank u ik zal binnenkort ff een poging wagen.
Het nadeel van dat ding is wel dat ie mega zwaar is met alle bekkens erin.
Ik Hoop wel dat mijn china er dan nog bij in kan want hij is niet heel dik.
Maar we zullen zien. Afbeelding
Gebruikers-avatar
Joris

Re: Veilig Vervoer Van Bekkens

Berichtdoor peachy » Ma 06 Dec 2010, 12:29

Sorry voor de bump van een oud topic, maar ik vroeg me af wie er al eens bekkens mee heeft genomen in het vliegtuig en hoe dit in z'n werk gaat? Ik heb wel een 'harde' bekkenkoffer maar ik heb er toch niet zo'n veilig gevoel over...
All hail Ziltoid and his Infinity metal! Prepare your finest brew!
Gebruikers-avatar
peachy

Berichtdoor Emjay » Ma 06 Dec 2010, 13:04

Ik heb een andere vraag.

Weet iemand een merk bekkentas die zowel op de rug kan, als wieltjes heeft, liefst met 3 compartimenten binnenin, ruimte voor hi-hat en eventueel (maar zeer zeker geen must) een splash compartimentje.

Ik kan ze wel vinden voor op de rug, of met wieltjes, maar niet een combinatie van beiden.
Pearl Vision VSX Black sparkle || Sabian HHX || Ludwig Black Magic 14x5,5 || Vic Firth SD-2 Bolero || Evans Emad || Kickport

http://www.detambourijn.nl/ | http://www.drumshopper.nl/
Emjay

Berichtdoor MusiQmaN » Ma 06 Dec 2010, 13:07

peachy schreef:Sorry voor de bump van een oud topic, maar ik vroeg me af wie er al eens bekkens mee heeft genomen in het vliegtuig en hoe dit in z'n werk gaat? Ik heb wel een 'harde' bekkenkoffer maar ik heb er toch niet zo'n veilig gevoel over...

Ik heb een simpele Hardcase gebruikt en die ging in het ruim. Geen problemen (de bassist wel, zijn bas kwam niet mee)
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor JDy » Ma 06 Dec 2010, 15:51

MusiQmaN schreef:
Ik heb een simpele Hardcase gebruikt en die ging in het ruim. Geen problemen (de bassist wel, zijn bas kwam niet mee)

Denk je dan aan een 22''?
Of iets kleiners?
JDy

Berichtdoor MusiQmaN » Ma 06 Dec 2010, 16:19

Die case was 22'' ja. Maar als je 24'' cymbals hebt lijkt me zo'n case handiger ;)
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor Richard » Ma 06 Dec 2010, 17:27

In het ruim is een hardcase 22 of 24" geen enkel probleem. Voor handbagage zijn de regels beperkter, daar krijg je hem niet mee in ieder geval.

Reken wel dat het bij de meeste prijsvecht airliners als een bagage item word gezien, als je maar 1 item mag meenemen moet je dus extra items inkopen of creatief met je bagage omgaan.
Balbex drumsticks
Gebruikers-avatar
Richard

Berichtdoor Nlz » Ma 06 Dec 2010, 17:50

Richard schreef:Reken wel dat het bij de meeste prijsvecht airliners als een bagage item word gezien, als je maar 1 item mag meenemen moet je dus extra items inkopen of creatief met je bagage omgaan.

De eventuele loze ruimte in die hardcase opvullen met je onderbroeken en sokken! :Y
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor Rudeless » Ma 06 Dec 2010, 19:54

peachy schreef:Sorry voor de bump van een oud topic, maar ik vroeg me af wie er al eens bekkens mee heeft genomen in het vliegtuig en hoe dit in z'n werk gaat? Ik heb wel een 'harde' bekkenkoffer maar ik heb er toch niet zo'n veilig gevoel over...

In een hardcase waar je bekkens niet kunnen bewegen gaat prima (ruimbagage). Voor de zekerheid met Gaffa tape gezekerd. Ik had alleen niet zo'n goed hardcase dus na 2 retourvluchten zat de bout in het midden los. Typisch gevalletje goedkoop is duurkoop.
Rudeless

Berichtdoor paintpro » Di 28 Dec 2010, 17:08

Ik zou zowiezo uitkijken met een bout in het midden.
Kreeg ooit van Adam Nussbaum de waarschuwing dat als je bekkens je lief zijn je hiermee moet uitkijken.
Als er een keer een zwaar voorwerp op het midden van de koffer botst, bestaat de kans dat je bout buigt en hiermee vanaf het midden probeert je bekkens te laten scheuren.
Extreme keyholing zeg maar.
Adams 8000 - Craviotto - Lignum - Zildjian - Remo - Fic Firth
Gebruikers-avatar
paintpro

Berichtdoor Nickvm » Wo 29 Dec 2010, 22:04

Ik heb ook cymbalcases gehad maar ben daar vanaf gestapt, zeker de versies met een centrale bout.
Als de case rechtop staat krijg je toch een vorm van keyholing.

Heb nu een Gewa sps tas en die is echt geweldig.
..
Gebruikers-avatar
Nickvm

Berichtdoor MusiQmaN » Wo 29 Dec 2010, 22:40

Ik gebruik de Hardcase. Eerst de kleine daarna de grote met wielen. Nooit last gehad van Keyholing. Gebruik dan wel een cymbal sleeve ertussen.

Heb de Sps even gehad en deze is idd ook erg fijn.
MusiQmaN

Berichtdoor dunDaan » Wo 29 Dec 2010, 22:47

paintpro schreef:Ik zou zowiezo uitkijken met een bout in het midden.
Kreeg ooit van Adam Nussbaum de waarschuwing dat als je bekkens je lief zijn je hiermee moet uitkijken.
Als er een keer een zwaar voorwerp op het midden van de koffer botst, bestaat de kans dat je bout buigt en hiermee vanaf het midden probeert je bekkens te laten scheuren.
Extreme keyholing zeg maar.

Hmm, over het algemeen is je cymbal case toch wel iets waar je met wat "extra" aandacht mee omgaat. In de mijne zit (zoals in de meeste denk ik) een bout van M8 en die krijg je echt niet zomaar krom gedrukt, dan moet het toch wel echt met lomp geweld gaan.
Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor 2 :Y
Iedereem is verhuisd naar http://www.drum-forum.nl, een forum dat wél werkt
Gebruikers-avatar
dunDaan

Berichtdoor Addicted » Do 30 Dec 2010, 08:38

Nickvm schreef:Ik heb ook cymbalcases gehad maar ben daar vanaf gestapt, zeker de versies met een centrale bout.
Als de case rechtop staat krijg je toch een vorm van keyholing.

Ik heb bij mijn Gator-case een stuk slang om de schroef gedaan.
Desalniettemin ben ik altijd bang dat bij hardere klappen, bijvoorbeeld in de auto, er teveel kracht op het gat komt. Vandaar dat ik ze altijd plat leg in de auto. Naar mijn mening is er dan geen tas die hier tegenop kan qua bescherming.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor LeonHeld » Do 30 Dec 2010, 12:19

Ik heb ook een Gator case geleend van een vriend en die ga ik binnenkort overkopen.

Trouwens, goed dat ik even kijk, want ik dacht dat ze over de 100 euro waren, en dan had ik hem er 50 euro voor gegeven, maar hij is dus 77 euro. http://www.thomann.de/nl/gator_gp22pe_b ... andard.htm

Ik vroeg me even af wat dit topic in het drums, snares en toms forum doet...
Make It Count
DW & SJC Drums(:
Gebruikers-avatar
LeonHeld

Berichtdoor dunDaan » Do 30 Dec 2010, 17:29

Addicted schreef:Ik heb bij mijn Gator-case een stuk slang om de schroef gedaan.
Desalniettemin ben ik altijd bang dat bij hardere klappen, bijvoorbeeld in de auto, er teveel kracht op het gat komt. Vandaar dat ik ze altijd plat leg in de auto. Naar mijn mening is er dan geen tas die hier tegenop kan qua bescherming.

Ik heb er inderdaad ook een stuk slang over, dat werkt perfect. Bij mij steekt de bout door het deksel heen, dus zodoende heeft'ie aan beide kanten steun. Moet echt goed hard gaan wil dat kapot gaan ....
Iedereem is verhuisd naar http://www.drum-forum.nl, een forum dat wél werkt
Gebruikers-avatar
dunDaan

Berichtdoor BasV » Do 30 Dec 2010, 19:41

Heeft iemand een idee waar ik de platte, brede viltjes voor in een Zildjian case kan vinden? Normale viltjes (zoals op stands) zijn over het algemeen te dik, dan passen er een stuk minder cymbals in de case.
Tama Starclassic Performer B/B / Merrick 14x5 / Zildjian&Amedia
BasV

Berichtdoor Geischa » Do 30 Dec 2010, 20:52

basvdvalk schreef:Heeft iemand een idee waar ik de platte, brede viltjes voor in een Zildjian case kan vinden? Normale viltjes (zoals op stands) zijn over het algemeen te dik, dan passen er een stuk minder cymbals in de case.

Wellicht is dit een oplossing:
http://www.hardcase.com/index.php?main_page=index&cPath=34
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor Nickvm » Do 30 Dec 2010, 21:21

basvdvalk schreef:Heeft iemand een idee waar ik de platte, brede viltjes voor in een Zildjian case kan vinden? Normale viltjes (zoals op stands) zijn over het algemeen te dik, dan passen er een stuk minder cymbals in de case.

Brede viltjes, smaller snijden?
..
Gebruikers-avatar
Nickvm

VorigeVolgende

Terug naar Bekkens, Stokken en Vellen