V-drum opnames in cubase

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

V-drum opnames in cubase

Berichtdoor thyztwizta » Vr 18 Mei 2012, 20:36

Hallo allemaal,

Na altijd gitarist en basgitarist geweest te zijn, en slechts sporadisch drumpartijen ingespeeld te hebben als sessiemuzikant, kon ik het toch niet laten om mijn thuisstudio uit te breiden met een drumkit. Aangezien akoestisch in mijn huis onmogelijk was, en ik toch altijd wel toegang heb tot akoestische drums mocht het nodig zijn, heb ik een Roland TD-4 KX2 aangeschaft, zodat ik thuis ook ideeën op kan nemen.

Ik neem al jaren op in Cubase , inmiddels Cubase 5, maar nu loop ik toch echt vast.

Voor mijn gitaren en basgitaren gebruikte ik een POD X3 PRO van Line 6, welke via usb naar de computer gaat.

De TD-4 heeft 2 mogelijkheden: mono uit, 2 kanaals naar een 3,5 mm ingang, stereo, maar ook een midi uitgang. Deze laatste geeft mij problemen. Ik heb tussen de TD-4 een Midiface II 1x1 van Miditech. Bij aansluiten op de computer installeert hij een microsoft driver, en wordt gezien als midilink in apparaatbeheer.

Voor extra drumkits heb ik Addictive Drums in Cubase zitten. Deze wil ik graag aanspreken met de TD-4, echter geen geluid. Bij aanslaan komt er geen input in de monitor van cubase.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de mogelijke oplossingen? Ik gebruik een 64 bits versie van windows 7

Alvast bedankt.

Matthijs
thyztwizta

Terug naar E-drums