Versterking Elektr. Drumstel

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Versterking Elektr. Drumstel

Berichtdoor edsub » Zo 30 Jan 2011, 22:00

Ik heb nu denk ik deze thread aardig doorgelezen, maar heb toch nog een vraag die ik de ervaren e-drummers wil voorleggen.
Mijn zoon (11jr) drumt sinds bijna een jaar. Hij heeft nu een maand of wat een Medeli 505 e-drum.
Ik heb gelezen dat er op dit forum niet veel enthousiasme is voor dergekijke 'low-budget' kits, maar ik vond het prima voor mijn zoon. En hij ook want hij oefent er met veel plezier op, via de koptelefoon.
Nu wil hij graag ook over en speaker spelen, vooral oefenen (als wij niet thuis zijn ;-) ) maar hij wil ook wel met vriendjes (gitaar en keyboard) gaan 'optreden'.

Vraag is nu WAT voor soort versterker/speaker (wat mij betreft in dezelfde categorie als de Medeli 505) zou voor hem het beste passen.

Ook een Medeli monitor, bijv type AP-30 voor pakweg 130 euro
Deze levert 30watt in een kast met 10"coaxiale luidspreker
Link: http://www.calimex.nl/producten/digitale-drums/producten-drums/products/45/

Of wellicht een actieve Skytec PA speaker, bijvoorbeeld type RC12 voor pakweg 100 euro
Deze levert 300watt RMS in een kast met 12" woofer en titanium dome horn tweeter
Link http://www.rwinshop.nl/verkoop/product_info.php?products_id=8288&osCsid=6441462b4c67f13ac603317a8cf5ced1

Graag jullie advies.

Joost.
edsub

Berichtdoor Technobeat » Ma 31 Jan 2011, 21:32

De orginele Medeli versterker is mijn inziens niet zo`n beste investering , dit omdat er '' maar '' 2 ingangen aanwezig zijn en 1 ben je er al kwijt voor de drumkit .
En de kwaliteit van de versterker is nou niet : je van het .
Misschien is het een optie om eens op Marktplaats rond te kijken , en wel in de rubriek Keyboard-versterkers , want een gitaar-versterker is niet geschikt voor E-drums , andersom wel .
De meeste keyboard versterkers zijn nieuw wat duurder en uitgebreider en in dit opzicht geschikt voor het beoogde doel voor het aansluiten van E-drums - Gitaar en keyboard .

En voor een jongetje van 11 is een Medeli 505 een prima set om mee te beginnen lijkt mij , later als het serieus dreigt te worden kan hij nog altijd de overstap maken naar Roland - Yamaha - Drum tec etc.

Veel succes met het zoeken naar de juiste versterker , en voor de zoon : let the sticks go !
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor dmenace » Ma 31 Jan 2011, 21:43

Koop een Roland PM-3 voor 300 euro (tweedehands, wel ff goed zoeken). Geweldig geluid en als je die over een paar jaar verkoopt, levert dat ongeveer hetzelfde op. Je leent hem dan als het ware ;-)
Science has failed our world
Gebruikers-avatar
dmenace

Berichtdoor edsub » Ma 31 Jan 2011, 22:44

De Medeli valt dus in principe af.
De Roland is voor mij aan de prijzige kant (of niet goed gezocht).
Op Marktplaats kom ik ook niet veel verder, ik kan nl geen troep van kwaliteit onderscheiden (zoonlief heeft de muzikale aanleg niet van zn vader dus)

Valt me trouwens op dat er nogal een spreiding in wattages zit. Nu weet ik wel dat niet iedere 'watt' evenveel is, maar een factor 10 in RMS lijkt mij dan weer significant.

Maar goed, een Keyboard versterker of PA (las ik ook al eerder) zou het moeten doen. Kom ik toch weer met die Skytec...., maar: zie nu dat die Skytec die ik noemde helemaal niet actief is.
Ik doelde eigenlijk op de RC12A (A van aktief denk ik dan). Kost pakweg 150 euro (of 190 met een MP3 aan boord, maar dat is nu nog niet van belang).
Heeft 2 ingangen (waarvan eentje ook met tulp voor een MP3 of CD speler ofzo) en 1 uitgang. Ben ik te naief als ik denk dat 2 ingangen in principe genoeg is?

Andere kenmerken zie hieronder. Is dat nu wel iets of niets voor het doel wat ik heb?

Kenmerken:
PA 12" speakerbox met ingebouwde versterkermodule, in duurzame ABS behuizing. Kan als stand-alone unit gebruikt worden. Voorzien van een kwalitatief hoogwaardige versterker/mixer. Perfect voor mobiel gebruik.
2-Weg bas-reflex luidsprekersysteem
Versterkermodule met lijn & mic ingangen
Toonregeling
Voorzien van tophat voor plaatsing op statief
Compression driver met titanium diafragma
Voltage 230Vac, 50Hz Output power 300W Peak power 600W Woofer 12 inch (30cm) Frequency response 45Hz - 20kHz Sensitivity 99dB Dispersion 90° x 40° Crossover frequency 3kHz Dimensions 330 x 420 x 590mm Weight 15kg
edsub

Berichtdoor Technobeat » Do 03 Feb 2011, 21:16

De Skytech ..... kost 180,= euro , dus is te overzien .
Misschien uit proberen in een '' echte '' winkel door op een E-kit aan te sluiten of op een drumcomputer .
Vooral de kick is belangrijk , want die moet strak klinken ZONDER ENIGE vervorming .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor edsub » Za 05 Feb 2011, 14:22

Dat waren we toch al van plan. dank voor de tip
edsub

Berichtdoor edsub » Ma 07 Feb 2011, 15:20

We zijn eruit, na enkele actieve speakers / Monitors gezien/gehoord te hebben, wordt het een Samson Auro D412
http://www.samsontech.com/products/prod ... rodID=2046

Aanbieding voor 199 euro.
edsub

Berichtdoor Technobeat » Di 08 Feb 2011, 21:09

Is dat een set van 2 active speakers ?
Hoe bevallen ze en waar zijn ze gekocht als ik vragen mag ?

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor edsub » Wo 09 Feb 2011, 08:30

1 actieve speaker, voor deze prijs te koop bij live music in arnhem.
Hoe hij bevalt weet ik nog niet, mn zoon krijgt hem voor zn verjaardag (hoop niet dat hij zelf hier rondneust...)
edsub

Berichtdoor Technobeat » Wo 09 Feb 2011, 19:44

Als de zoon de speaker in gebruik heeft , kun je dan even een kleine recensie hier achterlaten ?
Altijd leuk voor ons forum .

En alvast een fijne verjaardag toegewenst voor de jonge drummer !

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor henkvanbekkum » Di 22 Mrt 2011, 15:47

Hallo
Ik ben in het bezit van een roland td-9.
Ik had er een roland pm 10 drummonitor bij, maar wat een bagger geluid was dat zeg.
Nu ben ik sinds een week in het bezit van een WHARFEDALE PRO TITAN 15-A aktieve monitor, en wat een zalig geluid, voor die centen . gekocht bij eig in nijmegen.

gr henk
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

Berichtdoor Animal » Wo 23 Mrt 2011, 00:38

Hoi Henk,

Ik heb vernomen dat ze die WHARFEDALE PRO TITAN 15-A aktieve monitor bij Eigenhuijsen muziek aan de straatstenen niet kwijt raken ........ :F
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor henkvanbekkum » Wo 23 Mrt 2011, 10:36

Animal schreef:Hoi Henk,

Ik heb vernomen dat ze die WHARFEDALE PRO TITAN 15-A aktieve monitor bij Eigenhuijsen muziek aan de straatstenen niet kwijt raken ........ :F

Hallo Animal.
Waarom is dat dan, is het een slechte monitor ofzo ?

Ik heb er meerdere beluisterd daar ,vond de service erg goed zijn er meer dan 2 uur bezig geweest, om alles te beluisteren .
de WHARFEDALE PRO klonk het beste en we hebben er echt veel beluisterd ze nemen echt de tijd voor je , heb heel veel merken geprobeerd.
Het is trouwens gewoon voor in mijn garage hè, dus niet voor optredens. In de garage klinkt hij gewoon erg goed mooi vol , mooie diepe bassen , en het hoog klinkt ook goed, snare klinkt echt geweldig.In de toekomst wil ik er ms nog wel 1 bij kopen.
Nu nog leren drummen :F , maar dat komt goed.
Ben trouwens nieuw hier, hoop dus veel van jullie te leren.

gr henk
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

Berichtdoor Technobeat » Wo 23 Mrt 2011, 19:34

Hallo Henk .

Welkom op het Drumforum , Animal heeft wel vaker van dit soort opmerkingen , niet te serieus op ingaan en altijd kijken welk type smilie er aan het eind van de zin staat .....

Eigenhuijsen muziek is zeker een leuke muziekwinkel , veel keus maar ik vind het boven op de drumafdeling een '' beetje '' vol staan .
Mijn Roland kit ( TD9KX ) komt er ook vandaan , maar ben nog op zoek naar een goede versterker .
Dus de PM-10 is niet echt een goede optie , kost ook maar 240,= euro natuurlijk , en de door jou aangeschafde Wharfedale 915,= euro als ik het goed heb , dus verschil zal er natuurlijk wel zijn .

Hoe lang ben je al in totaal bezig met drummen , je bent pas begonnen lees ik en hebt meteen maar een toppertje als versterker gekozen .
Een goed begin is halve werk dacht je zeker ?
En ga je je zelf leren drummen of neem je les ?

Alvast veel drumplezier toegewenst .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor henkvanbekkum » Wo 23 Mrt 2011, 20:18

Technobeat schreef:Hallo Henk .

Welkom op het Drumforum , Animal heeft wel vaker van dit soort opmerkingen , niet te serieus op ingaan en altijd kijken welk type smilie er aan het eind van de zin staat .....

Eigenhuijsen muziek is zeker een leuke muziekwinkel , veel keus maar ik vind het boven op de drumafdeling een '' beetje '' vol staan .
Mijn Roland kit ( TD9KX ) komt er ook vandaan , maar ben nog op zoek naar een goede versterker .
Dus de PM-10 is niet echt een goede optie , kost ook maar 240,= euro natuurlijk , en de door jou aangeschafde Wharfedale 915,= euro als ik het goed heb , dus verschil zal er natuurlijk wel zijn .

Hoe lang ben je al in totaal bezig met drummen , je bent pas begonnen lees ik en hebt meteen maar een toppertje als versterker gekozen .
Een goed begin is halve werk dacht je zeker ?
En ga je je zelf leren drummen of neem je les ?

Alvast veel drumplezier toegewenst .

Hallo technobeat.
Ik heb de Wharfedale voor een stuk minder gekocht nl vraagprijs was 595 euro en ik heb er 20% korting gehad dus heb ik 475 euro betaald, dat vond ik een mooie prijs voor die monitor, zit er aan te denken om er met de tijd nog één bij te kopen.
Ik heb idd zoiets van als je ergens aan begint dat moet je wel met goed spul beginnen. B)
dus idd een goed begin is het halve werk. :F
Ik ben een beetje begonnen met zo'n drumboek, maar het liefste wil ik les, ben nog op zoek naar iemand die me les wil geven.
Ik bak er nog weinig van ,maar heb in ieder geval goed spul staan ,en goed geluid dus het begin is er.
Nu nog leren drummen :lol:

gr. henk
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

Berichtdoor Technobeat » Wo 23 Mrt 2011, 20:59

Woon je in Nijmegen ?
Dan kun je misschien bij cultureel centrum : de Lindenberg navragen wat drumlessen kosten .
Ook staan er op Marktplaats wel eens drumleraren die les geven , en sommige komen bij je thuis .
Google maar eens : Drumles Nijmegen , dan zie je b.v. Niek Heijsterman , hij woont in Molenhoek en komt bij je thuis om les te geven .
Mail hem maar eens , en vraag gerust een gratis proef les aan zou ik zeggen .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor henkvanbekkum » Wo 23 Mrt 2011, 21:08

Nee kom niet uit nijmegen.
Ik woon in Wadenoijen bij Tiel, dus zal hier eens kijken of er wat in de buurt is.
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

Berichtdoor Animal » Wo 23 Mrt 2011, 21:24

Hoi Henk,

Let niet op Technobeat, hij doet altijd net of ie een serieuze discussie met je wil voeren, wij weten hier al beter.

Mijn opmerking was idd cynisch bedoeld. Een lid wat in z'n allereerste post een apparaat aanprijst is hier meer dan eens een verkoper gebleken, vandaar mijn reactie :D .
Welkom hier en leuk dat je je enthousiasme met ons wilt delen.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor henkvanbekkum » Wo 23 Mrt 2011, 21:36

haha oké, dacht al dat ik een vreselijk slechte monitor had gekocht. :)

gr henk.
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

Berichtdoor Nlz » Wo 23 Mrt 2011, 21:40

Nee joh, Animal zijn bullshit-detector is gewoon wat gevoelig vandaag, is morgen weer over :lol:
en welkom! :Y
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor Technobeat » Wo 23 Mrt 2011, 21:50

Animal schreef:Hoi Henk,

Let niet op Technobeat, hij doet altijd net of ie een serieuze discussie met je wil voeren, wij weten hier al beter.

:D

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor Animal » Wo 23 Mrt 2011, 22:59

Nlz schreef:Nee joh, Animal zijn bullshit-detector is gewoon wat gevoelig vandaag, is morgen weer over :lol:
en welkom! :Y

Henk jongen, doe jezelf een plezier en verlaat dit forum zo snel mogelijk. Hierboven nog zo'n malloot met lekke ogen en soep in z'n banden, de rest praat elkaar na met "Less is more"..... totdat hun baas daar ook achter komt en hetzelfde argument gebruikt bij salaris besprekingen ......... echt, het moet hier niet gekker worden. :wacko:

En verder kan ik je mededelen dat ik al 3 jaar geleden de Warfdale Titan 12 (passief) heb gekocht, prima boxen :Y . Echt die gasten hier hebben geen idee met wie ze van doen hebben :P
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor BasV » Wo 23 Mrt 2011, 23:12

Animal schreef:de rest praat elkaar na met "Less is more"..... totdat hun baas daar ook achter komt en hetzelfde argument gebruikt bij salaris besprekingen .........

Vandaar die mega Masterworks :ph34r
Tama Starclassic Performer B/B / Merrick 14x5 / Zildjian&Amedia
BasV

Berichtdoor Nlz » Do 24 Mrt 2011, 08:08

:lol: Wij ook van jou Animal! :lol:
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor henkvanbekkum » Do 24 Mrt 2011, 11:14

:F B)
Gebruikers-avatar
henkvanbekkum

VorigeVolgende

Terug naar E-drums