E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Berichtdoor ronniev » Ma 17 Jan 2011, 07:43

Technobeat schreef:Dvd van Ronnie`s optreden ?

denk niet dat paQ dat bedoelt...... :lol:
Gebruikers-avatar
ronniev

Berichtdoor Technobeat » Ma 17 Jan 2011, 20:58

Vertel :rolleyes:
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor seels » Di 15 Mrt 2011, 23:16

Hey

Als beginende drummer heb ik natuurlijk een drumstel nodig ik heb men oog laten vallen op de td 4K2 van roland. Is dit een goede keuze voor een beginner. Ik twijfel eigenlijk nog een beetje tussen elektrisch en akoestisch zoude jullie me daarin wat willen helpen

En wat zijn de pro's en contra's van een edrum tov een akoestische drum?

Het alternatief zou een tama aloestische drum zijn (weet het juiste type niet meer)

MVG Kevin
seels

Berichtdoor fregle » Di 15 Mrt 2011, 23:26

seels schreef:Hey

Als beginende drummer heb ik natuurlijk een drumstel nodig ik heb men oog laten vallen op de td 4K2 van roland. Is dit een goede keuze voor een beginner. Ik twijfel eigenlijk nog een beetje tussen elektrisch en akoestisch zoude jullie me daarin wat willen helpen

En wat zijn de pro's en contra's van een edrum tov een akoestische drum?

Het alternatief zou een tama aloestische drum zijn (weet het juiste type niet meer)

MVG Kevin

Het is sowieso handig te weten wat je budget is.
Je sprak elders op dit forum over €1000 als ik me niet vergis?

Ik zou eerst besluiten of je voor akoestisch of electrisch gaat voordat je verder gaat zoeken naar een specifieke set.
Er is ontzettend veel beschreven over de voor- en nadelen.
Met de zoekfunctie kun je (mogelijk te) veel vinden.
Werkt dit niet lekker dan kun je zoeken in google met ''drumforum'' in je zoekterm.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''
Nette Tama Rockstar te koop! €325 incl. hardware of €250 als shellset
Gebruikers-avatar
fregle

Berichtdoor Nijlpaard » Wo 16 Mrt 2011, 08:58

Nog beter is in google

<zoekterm> site:www.drumforum.nl

Dan zoek je gericht op deze site.

<Zoekterm> moet je dan wel ff vervangen door datgene wat je wilt zoeken uiteraard :)

Oh enne :welkom:
What did the drummer say to the band leader?
Do you want me to play too fast or too slow?
What's the biggest lie told to drummers?
Hold on, I'll help you with your gear.
Gebruikers-avatar
Nijlpaard

Berichtdoor seels » Wo 16 Mrt 2011, 20:06

Ik ben er bijna zeker van dat het een e drum word.
En dan waarschijnlijk de roland td 4K2.
Ik weet natuurlijk niet of de speelstijl veel verschilt met een akoestische drum daarvoor ben ik ook hier aangemeld om dit te leren.

Maar wat denken jullie van die drum
seels

Berichtdoor Technobeat » Wo 16 Mrt 2011, 20:25

seels schreef:Ik ben er bijna zeker van dat het een e drum word.
En dan waarschijnlijk de roland td 4K2.
Ik weet natuurlijk niet of de speelstijl veel verschilt met een akoestische drum daarvoor ben ik ook hier aangemeld om dit te leren.

Maar wat denken jullie van die drum

Ook hier zou ik adviseren : Ga naar een goede muziekwinkel en laat je voorlichten , ga daar zelf zowel een A-kit en E-kit uitproberen .
Zodoende kun je ook het verschil tussen beide ervaren .
Zelf vind ik een A-kit meer DRUMSTEL , daarom speel ik op een Roland TD9KX met A-look .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor seels » Wo 16 Mrt 2011, 22:11

Maar je speelt dus wel op een edrum dus is het enkel voor de looks.
Ik heb me wel goed laten informeren en ik kan ook komen spelen bij de muziek winkel maar ik ken er niks van dus ik zal de grote verschillen wel voelen misschien maar de details misschien niet he.
seels

Berichtdoor RuudNoordhof » Do 17 Mrt 2011, 16:17

seels schreef:Maar je speelt dus wel op een edrum dus is het enkel voor de looks.
Ik heb me wel goed laten informeren en ik kan ook komen spelen bij de muziek winkel maar ik ken er niks van dus ik zal de grote verschillen wel voelen misschien maar de details misschien niet he.

Goed gezien.. Ga toch spelen, zowel akoestisch als elektrisch, als je nog niet kan spelen, wacht dan met de aankoop tot je denkt dat je er meer klaar voor bent. Als je net begonnen bent hoef je die details ook niet te voelen denk ik, je zult er uiteindelijk toch zelf achter moeten komen.
You do mind about your make up but you better make your mind up now
Gebruikers-avatar
RuudNoordhof

Berichtdoor Grohllebol » Do 17 Mrt 2011, 16:49

seels schreef:Maar je speelt dus wel op een edrum dus is het enkel voor de looks.

RuudNoordhof schreef:
Goed gezien.. Ga toch spelen, zowel akoestisch als elektrisch, als je nog niet kan spelen, wacht dan met de aankoop tot je denkt dat je er meer klaar voor bent. Als je net begonnen bent hoef je die details ook niet te voelen denk ik, je zult er uiteindelijk toch zelf achter moeten komen.

Eens, ik heb een goedkope e-kit gekocht omdat ik nog niet wist of ik drummen leuk genoeg zou vinden. Na een jaar drummen, merk ik dat de huidige kit aan het eind van de mogelijkheden komt voor mij, en ga ik mij oriënteren op een nieuwe kit.

En het gaat er niet om dat je het verschil kunt voelen tussen akoestisch of electronisch, het gaat om het leren van de technieken van 't drummen. En dat kan je m.i net zo goed leren op een 200 euri drumstel ;)
Grohllebol

Berichtdoor Technobeat » Do 17 Mrt 2011, 21:52

.

De reden dat ik voor een E-kit ben gegaan is dat ik een A-kit ( thuis ) veel te hard vind klinken , en dat vinden de buren niet zo leuk om 22.00 uur `s avonds .
En ja , daarom hebben sommige forumleden zowel een A-kit EN een E-kit , maar voor 2 sets heb ik geen plaats hier in huis , vandaar mijn compromis .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor purgie » Zo 27 Mrt 2011, 10:30

Zag dit staan, zou het wat zijn ?

Thnx Frank

http://link.marktplaats.nl/435208572
purgie

Berichtdoor EcoR » Zo 27 Mrt 2011, 10:57

purgie schreef:Zag dit staan, zou het wat zijn ?

Thnx Frank

http://link.marktplaats.nl/435208572

De toms zullen wel lekker spelen. Zelf ben ik alleen geen fan van de Alesis-surge bekkens, maar ga het uitproberen en oordeel zelf zou ik zeggen.
EcoR

Berichtdoor Technobeat » Zo 27 Mrt 2011, 17:51

Set stond vorig jaar ook al te koop aangeboden , vind hem zeker niet verkeerd .
Misschien kan hij nog wel wat met de prijs doen als de set jou bevalt .
Voor +/- 1200,- euro zou het een nette deal zijn .

Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor Dennizz » Wo 06 Apr 2011, 20:03

Dag allen,

Nu heb ik het drumforum aardig doorgespit maar ik heb zoveel vragen in één, dat ik het niet echt kan vinden.

Mijn zoontje wordt in mei 7 jaar en roept al 3 jaar dat hij wil drummen. Hij is dus erg serieus en af en toe neem ik ´m mee naar de oefenruimte van mijn bandje (ik speel trouwens bas) waar hij dan even op de Gretsch van onze drummer mag spelen (staand :lol: ). Hij heeft er gevoel voor dus hij mag eindelijk een drumstel voor z'n verjaardag.

Nu past een akoestisch junior drumstel niet in ons huis qua geluid en ruimte. Ik denk dus aan een E-kit als deze: http://www.thomann.de/nl/millenium_hd100_edrum_set.htm

Een jongen van 7 geeft (nog) niet veel om triggers of sound, als hij maar zijn gevoel en ritme ontwikkeld. Denk ik goed? En is deze geschikt om in te stellen voor een jongen van 7 (1,30 meter) en is het stevig genoeg voor een roudouwertje?

Dank alvast.
Dennizz

Berichtdoor EcoR » Wo 06 Apr 2011, 22:03

Op zich geeft hij waarschijnlijk nog niets om extra triggers oid, maar dynamiek en techniek kun je beter ook direct leren. Dat is iets wat je tekort gaat komen op die budget-setjes. Als ik jou was zou ik Marktplaats/Speurders eens afstruinen om te zien of er nog leuke 2e hands Roland TD3's of Yamaha DTX/Xplorers staan. Daarmee heb je direct een heel stuk mee kwaliteit binnen zonder dat het extreem veel duurder hoeft te worden.

Oh, en afstellen voor kleine kinderen gaat met de meeste racks prima :Y
EcoR

Berichtdoor Dennizz » Do 07 Apr 2011, 22:02

Goede tip, dank. Lijkt me ook zonde als hij een verkeerde techniek aan zou leren. Ik kreeg ook de tip om een akoestisch juniordrumstel te nemen en daar dempers op de leggen... Eerste eens kijken naar zo'n Roland TD3.
Dennizz

Berichtdoor TopGear » Di 24 Mei 2011, 16:00

Aangezien mijn topic gesloten is (terecht hoor, no blame to anyone!), zal ik hier verder gaan. Quote van topicstart:
Hallo mede-drummers,

Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn akoestische kit, vanwege de herrie. Ouders vinden het een beetje vervelend worden :(

Nu zoek ik een kit die een toch wel goede feeling geeft, zodat het niet opeens zo raar voelt. Ik drum al een paar jaar en als je dan zo opeens swicht, zou de stap liever zo klein mogelijk zijn.
Deze kit zal ook mogelijkheid moeten hebben om een dubbel bassdrum pedaal te kunnen gebruiken, anders heb ik mijn DW7000 voor niets gekocht... Zou sonde zijn!
En een beetje natuurgetrouw geluid zou ook wel erg fijn zijn, anders is het wel heel raar ^^
Mijn max. is om en nabij de €1000,00.
Ook zou het erg mooi zijn om het mengpaneel aan te kunnen sluiten op de PC, zodat ik bepaalde software kan gebruiken (naam ff kwijt) die mijn kit dan bijv. als die van Jeffrey Porcaro laat klinken (geen idee of Jeff in zo'n programma zit, maar dat is 't idee.)
Leuk, maar geen must: 5 toms (da's dus exl. bassdrum.) 2 floor of drie hi/low toms. Maar dat is geen must.

Is er een kit die voldoet aan deze eisen? Ik waardeer alle hulp iig al!

Groeten,
TG

Wat Nolando al opperde was dit:
Koop de alesis DM10 en upgrade hem naar meshpads voor een beter gevoel.

Zelf zat ik al te denken aan de Alesis DM10 Studio Kit.
1. Is het upgraden naar andere pads moeilijk/duur?
2. Is dat überhaupt een goede kit? Of noemen jullie me knetter als ik voor die kit ga?

Ik kijk uit naar de antwoorden :D
TopGear

Berichtdoor Anserini » Di 24 Mei 2011, 16:39

Heb je al ergens bij iemand of in een winkel E-kits geprobeerd? De een vind mesh heads fijner, de ander rubber pads.
Gebruikers-avatar
Anserini

Berichtdoor Jochem1001 » Di 24 Mei 2011, 17:22

Maar het staat toch vast dat mesh heads meer op een akoestische drumkit lijken.
Gebruikers-avatar
Jochem1001

Berichtdoor AEDrumsA7X » Wo 25 Mei 2011, 08:54

TopGear schreef:Aangezien mijn topic gesloten is (terecht hoor, no blame to anyone!), zal ik hier verder gaan. Quote van topicstart:
Hallo mede-drummers,

Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn akoestische kit, vanwege de herrie. Ouders vinden het een beetje vervelend worden :(

Nu zoek ik een kit die een toch wel goede feeling geeft, zodat het niet opeens zo raar voelt. Ik drum al een paar jaar en als je dan zo opeens swicht, zou de stap liever zo klein mogelijk zijn.
Deze kit zal ook mogelijkheid moeten hebben om een dubbel bassdrum pedaal te kunnen gebruiken, anders heb ik mijn DW7000 voor niets gekocht... Zou sonde zijn!
En een beetje natuurgetrouw geluid zou ook wel erg fijn zijn, anders is het wel heel raar ^^
Mijn max. is om en nabij de €1000,00.
Ook zou het erg mooi zijn om het mengpaneel aan te kunnen sluiten op de PC, zodat ik bepaalde software kan gebruiken (naam ff kwijt) die mijn kit dan bijv. als die van Jeffrey Porcaro laat klinken (geen idee of Jeff in zo'n programma zit, maar dat is 't idee.)
Leuk, maar geen must: 5 toms (da's dus exl. bassdrum.) 2 floor of drie hi/low toms. Maar dat is geen must.

Is er een kit die voldoet aan deze eisen? Ik waardeer alle hulp iig al!

Groeten,
TG

Wat Nolando al opperde was dit:
Koop de alesis DM10 en upgrade hem naar meshpads voor een beter gevoel.

Zelf zat ik al te denken aan de Alesis DM10 Studio Kit.
1. Is het upgraden naar andere pads moeilijk/duur?
2. Is dat überhaupt een goede kit? Of noemen jullie me knetter als ik voor die kit ga?

Ik kijk uit naar de antwoorden :D

Alesis is met de jaren zeer gegroeid ook qua kwaliteit. dus dit zal een prima keus zijn. kijk ook eens naar de DTX EXpress die zijn ook goed!
Iedereen kent het kaartje 'Wij zijn verhuisd". Wij dus ook en we zitten op http://www.drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor Alhambra » Wo 25 Mei 2011, 20:45

Ik zeg voor onder de 1000, koop een DDrum SE 4.
Staan er een paar op mp en de biedingen liggen ruim onder de 1000, grote kans dat je er voor een het net bedrag 1 kan kopen.

Kwa hardware kan je in jouw budget niets beters krijgen, kwa geluid ook niet.
Nadeel, hij heeft beperkt geheugen en heeft dus niet het grote aantal kits van b.v. een roland.
Maar hoeveel gebruik je er uiteindelijk ?

Kwa speel gevoel vind ik hem een stuk beter dan de rubberen pads en daar zit je snel aan met jouw budget.
Alhambra

Berichtdoor NielsW » Ma 30 Mei 2011, 19:11

Beste drumfanaten!

Ik ga de stap maken naar een e-kit vanwege de herrie, maar ook vanwege de mogelijkheden. Ik ben op zoek naar advies en ik zal zo specifiek en zo kort mogelijk proberen te zijn.

Ik ga elke dag op mijn ekit spelen en ik neem hem ook altijd mee naar band practice. Meestal is er voor een optreden wel een akoestische kit beschikbaar, maar ik heb er zelf geen en ik ben ook niet van plan er een te kopen.

Ik heb veel ekits geprobeert en ik heb mijn keuze vereenvoudigd tot 2 kits, de Roland TD-4KX2 of de Roland TD-9KX2. De 9 heeft een betere module, grotere en betere pads en een superieure hihat. Voor de rest is het nagenoeg gelijk aan de 4. Echter, de 4 kost € 1300 en de 9 kost € 2150.

Wat kunnen jullie me vanuit ervaring en bovenstaande informatie aanraden. Geld is geen probleem, ik wil gewoon waar voor mn geld.

Ik heb zelf uitgebreid gespeeld op beiden, dus waarom maak ik uberhaupt deze post? Simpel, omdat ik er niet uitkom. Ik heb lijstjes met voor en nadelen gemaakt etc, maar ik kan gewoon niet beslissen hoeveel het prijsverschil meeweegt. Ik hoop hier motivaties en antwoorden te krijgen die mijn keuze kunnen bevestigen.

Alvast bedankt!
NielsW

Berichtdoor Nolano » Ma 30 Mei 2011, 19:31

Hoi Niels,

Ik zou gaan voor de TD-9KX2, ZEKER als geld geen probleem is.
De module klinkt naar mijn mening echt veel beter, en die VH-11 hihat is echt aan te raden vergeleken die kleine CY5.
Daarnaast heb je die vervelende witte randjes op de td-4 op de toms en snare.
Kortom, betere hardware en software: en naar mijn mening is de prijs daar goed naar.
Ik zou als ik jou was ook even kijken naar superior drummer of bfd2 voor NOG betere geluiden!
Nolano

Berichtdoor MisterE2002 » Ma 30 Mei 2011, 20:11

Nolano schreef:Hoi Niels,

Ik zou als ik jou was ook even kijken naar superior drummer of bfd2 voor NOG betere geluiden!

Of meteen doorgaan voor een 2box. Dezelfde prijs als de 9. Neem iig wel de 9kx2 mocht je voor roland gaan....
MisterE2002

VorigeVolgende

Terug naar E-drums