E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Berichtdoor NielsW » Ma 30 Mei 2011, 21:21

Nolano schreef:Ik zou gaan voor de TD-9KX2, ZEKER als geld geen probleem is.
De module klinkt naar mijn mening echt veel beter, en die VH-11 hihat is echt aan te raden vergeleken die kleine CY5.
Daarnaast heb je die vervelende witte randjes op de td-4 op de toms en snare.
Kortom, betere hardware en software: en naar mijn mening is de prijs daar goed naar.
Ik zou als ik jou was ook even kijken naar superior drummer of bfd2 voor NOG betere geluiden!

Vooral de snare en de hihat klinken significant beter op de TD9, dat is absoluut waar. En dat zie ik als de basis, dus daar mag wel wat meer voor neergelegd worden.

MisterE2002 schreef:Of meteen doorgaan voor een 2box. Dezelfde prijs als de 9. Neem iig wel de 9kx2 mocht je voor roland gaan....

Ik ben geen fan van een 2box. Al denkt een bepaalde groep mensen dat het beter klinkt, ik vind het verschil nauwelijks hoorbaar. En daarnaast ziet dat ding er absoluut niet uit haha :) En dat vind ik ook belangrijk!
NielsW

Berichtdoor Animal » Ma 30 Mei 2011, 21:37

NielsW schreef:
Ik ben geen fan van een 2box. Al denkt een bepaalde groep mensen dat het beter klinkt, ik vind het verschil nauwelijks hoorbaar. En daarnaast ziet dat ding er absoluut niet uit haha :) En dat vind ik ook belangrijk!

De "bepaalde groep mensen" waar jij op doelt is wel enorm groot, anders gezegd, jij bent volgens mij één van de weinigen die niet hoort dat de 2Box een stuk beter/natuurgetrouwer klinkt dan een Roland (van welk type dan ook).
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Nolano » Ma 30 Mei 2011, 23:45

Ik ben het er ook mee eens: hij klinkt wel ONTZETTEND gaaf zeg!
Maargoed, ik ben het ook eens met de 'looks'.
Dan kan je het beste voor superior drummer gaan: gaaf geluid en een mooi en kwalitatief goed drumstel (TD-9KX2)
Nolano

Berichtdoor NielsW » Di 31 Mei 2011, 09:13

Je kunt wel altijd bezig zijn met optimaliseren en er is altijd wel iets dat beter klinkt, maar het gaat ook om de 'buyers experience' en daar hoort zoveel meer bij. De 2box is typisch een drumstel dat puur gemaakt is voor het geluid en de 'echtheid' in hoe het aanvoelt. Als je kijkt naar de markt voor auto's zie je ook enorme verschillen. Er zijn auto's die voor zuinig rijden en milieu gaan, er zijn auto's die voor snelheid gaan etc.

De 2box is een product voor elitedrummers in mijn ogen. Drummers die echt gaan voor dat type experience en die zich geen reet interesseren voor de oranje lelijke plastic looks. Ik wil meer dan dat. Ik wil een mooi product dat er goed uitziet, dat veel mogelijkheden heeft, dat veel positief gereviewed is en waar ik me prettig bij voel. Als ik op een TD9 sta te rammen gaat er echt niemand zeggen: oh wat klinkt dat slecht, beter koop je een 2box. Nee, dat geloof ik niet. Die gasten bij Roland zijn echt geen sukkels en ik heb zelden op pads gespeeld die zo goed aanvoelen als die gepatenteerde grote multilayer roland pads van de td-9kx2. Het zijn hoe je het ook went of keert minimale verschillen die alleen een kenner hoort.

Voor dat minimale verschil ga ik voor de in mijn ogen completere experience, en dat is voor mij de Roland set.

p.s. ik snap totaal niet waarom een 2box niet zowel rimshots als cross-sticks kan weergeven, staat haaks op hun visie om de acoustic experience na te bootsen. Roland kan dat wel.
NielsW

Berichtdoor Nolano » Di 31 Mei 2011, 09:46

Nou, jij hebt het wel door hoor, ik denk dat je niet echt hulp nodig had :')
De td-9kx2 is een mooi drumstel en je zal geen spijt hebben van je aankoop!
Nolano

Berichtdoor NielsW » Di 31 Mei 2011, 10:36

Nolano schreef:Nou, jij hebt het wel door hoor, ik denk dat je niet echt hulp nodig had :')
De td-9kx2 is een mooi drumstel en je zal geen spijt hebben van je aankoop!

Het is best een behoorlijk prijsverschil, maar als ook hier meteen duidelijk naar voren komt dat de TD9 een stuk beter klinkt dan weet ik in ieder geval wat zekerder dat het niet alleen aan mijzelf lag haha :) Dan denk ik dat ik voor de TD-9KX2 ga, en ik ga ook even kijken naar die sound modules alhoewel ik de standaard sounds ook al erg tof vindt. Op een gegeven moment moet je ook tevreden kunnen zijn en ik denk dat mijn soft spot ongeveer daar zit :)

Bedankt voor de reacties iig!
NielsW

Berichtdoor Anserini » Di 31 Mei 2011, 12:58

Ik vraag me alleen af of je hier advies vraagt over je aankoop, of jezelf hier probeert te overtuigen van je beslissing om de TD9 te kopen?
Gebruikers-avatar
Anserini

Berichtdoor NielsW » Di 31 Mei 2011, 13:19

Anserini schreef:Ik vraag me alleen af of je hier advies vraagt over je aankoop, of jezelf hier probeert te overtuigen van je beslissing om de TD9 te kopen?

Ongeacht het antwoord op deze vraag, zou het uitmaken? :) Ik denk dat het een combinatie van beide is.

Ik ben geïnteresseerd in alle meningen, overtuigingen, argumenten etc. m.b.t. de td4 en de td9.
NielsW

Berichtdoor Nlz » Di 31 Mei 2011, 13:27

NielsW schreef:Ik ben geïnteresseerd in alle meningen, overtuigingen, argumenten etc. m.b.t. de td4 en de td9.

Tenzij ze een andere kit aanwijzen... :Y
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor NielsW » Di 31 Mei 2011, 14:14

Nlz schreef:
NielsW schreef:Ik ben geïnteresseerd in alle meningen, overtuigingen, argumenten etc. m.b.t. de td4 en de td9.

Tenzij ze een andere kit aanwijzen... :Y

Als er een andere kit wordt aangewezen ben ik nog steeds geïnteresseerd in alle meningen, overtuigingen, argumenten etc. m.b.t. de td4 en de td9 :D

We moeten het niet moeilijker maken dan dat het is jongens :) Ik hoor graag jullie mening en ervaringen, that's all that counts right? ;)
NielsW

Berichtdoor MisterE2002 » Di 31 Mei 2011, 16:41

NielsW schreef:Als er een andere kit wordt aangewezen ben ik nog steeds geïnteresseerd in alle meningen, overtuigingen, argumenten etc. m.b.t. de td4 en de td9 :D

We moeten het niet moeilijker maken dan dat het is jongens :) Ik hoor graag jullie mening en ervaringen, that's all that counts right? ;)

We moeten Niels ook weer niet gaan aanvallen. Hij heeft zijn argumenten gegeven waarom hij afziet van een 2box. Ik gaf het alleen maar aan omdat deze in dezelfde prijsklasse zit als de 9kx2. Over de Yamaha's 7xx serie hebben we het echter nog niet gehad :P

Niels, ga gewoon voor de 9kx2...je geeft aan dat je het geluid goed vindt, en hardwarematig zitten ze ook goed in elkaar. Volgens mij heeft de 9 echter geen aparte geluidsuitgangen. Mocht je het met een live optreden willen mixen dan zijn deze wel handig.
MisterE2002

Berichtdoor HAMMAR » Di 31 Mei 2011, 17:36

Ik zou wel eens willen weten waarop zijn rotsvaste geloof dat Roland geluiden goed zijn is gebaseerd.
Wat heeft hij tot nu toe zoal gehoord en /of met elkaar vergeleken.
The one and only Ian Paice!
HAMMAR

Berichtdoor NielsW » Di 31 Mei 2011, 19:00

Thanks MisterE2000

HAMMAR schreef:Ik zou wel eens willen weten waarop zijn rotsvaste geloof dat Roland geluiden goed zijn is gebaseerd.
Wat heeft hij tot nu toe zoal gehoord en /of met elkaar vergeleken.

Goede vraag! Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met inventariseren. Ik ben niet bepaald impulsief als het om dergelijke dingen gaat, dus ik wil zoveel mogelijk proberen. Ik ben bij Vriese in doetinchem geweest, bij feedback en ik heb heel veel gepraat met mede drummers bij de rock academie en andere mensen die ik ken. De goedkopere setjes van Alesis, Impact, Hayman vielen al heel snel af. Die rubberen pads kan ik niet lekker op spelen.

Ik heb uiteraard ook heel veel yamaha sets bespeeld en qua geluid vind ik vooral de duurdere modules prettig. Maar ik vind de pads echt een klasse minder fijn als de pads van Roland, en de modules vind ik ouderwets en ingewikkeld aanvoelen. Puur persoonlijk natuurlijk. Ik vind de Yamaha sets ook nog eens minder mooi, dus dan kom je redelijk snel bij Roland terecht gebaseerd op wat ik in de winkels heb gezien en wat ik me heb laten vertellen.

Ik ben een aantal keren dagdelen naar een winkel gegaan om de sets nog eens te proberen en na ongeveer 7 a 8 weken was ik eruit dat de Roland sets het meest compleet zijn. Ze zien er goed uit, de racks zijn een klasse hoger, de modules zijn simpel en snel, het geluid is goed genoeg en de prijs is ook prima te doen.

Pas na 2 maanden had ik zoiets van, laat ik eens even wat informatie inwinnen op dit forum. Ik ben dus al ver in het aankoopproces, vandaar dat ik een sterke mening heb over een aantal dingen zoals bijvoorbeeld de 2box. Dat is gewoon niet mijn stijl en daar wordt ik niet blij van. Ik vind het wel goed dat het genoemd wordt, want dat geeft aan dat er echt meekeken wordt.

Waar ik dus specifiek naar op zoek ben is ervaringen met de TD-4KX2 en de TD-9KX2. De verschillen zijn duidelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over de 'bang for your buck', 'prijs/kwaliteit verhouding' en dergelijke. Wellicht is een TD4 prima, maar misschien ben ik gek als ik een TD4 haal als ik een TD9 ook kan betalen en ik veeel speel.
NielsW

Berichtdoor MisterE2002 » Di 31 Mei 2011, 19:36

NielsW schreef:Waar ik dus specifiek naar op zoek ben is ervaringen met de TD-4KX2 en de TD-9KX2. De verschillen zijn duidelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over de 'bang for your buck', 'prijs/kwaliteit verhouding' en dergelijke. Wellicht is een TD4 prima, maar misschien ben ik gek als ik een TD4 haal als ik een TD9 ook kan betalen en ik veeel speel.

Ik denk dat iedereen bij die keuze wel de 9 gaat zeggen:
* echte hihat
* tommen met rand
* wellicht beter verkoopbaar dan de 4, hoewel de 4 in een lager segment zit. Dus ik weet dit niet zeker.

geluid tussen de 2 kan ik niet veel over zeggen. Ik heb, zoals je wellicht kunt raden, uiteindelijk voor de 2box gekozen :rolleyes:
MisterE2002

Berichtdoor Alhambra » Do 02 Jun 2011, 12:53

Dat verhaal, over minimaal verschil wat het publiek niet hoort, hoor je zo vaak en hij klopt MAARRRRRRR hij klopt ook NIET.

Het publike zal het inderdaad niet echt opvallen of je een 2box hebt of de gitarist over een peavey of een mesa speelt, maar het publiek hoort wel een totaal geluid en wil ook een goed geluid.
Dus de afzonderlijke apparatuur/instrumenten zal ze een worst wezen maar het geluid niet.

Daarbij komt ook nog dat JIJ het wel hoort en als er 1 iemand is die wil (en moet willen in mijn ogen) dat zijn geluid goed is dan ben jij het.

Ik zeg 2box, maakt van de roland echt een speelgoed ding (en ik heb ze allemaal gehoord).

De optie die nog niet genoemd is is een losse 2box module en dan de hardware erbij zoeken die jouw bevalt (ik ben ook niet kapot van de 2box hardware).

Overigens zie in jouw verhaal alleen maar dat je rolands hebt getest, ik zie je nergens zeggen dat je de 2box echt kent.
Alhambra

Berichtdoor NielsW » Do 02 Jun 2011, 14:15

Nu ga ik even proberen heel duidelijk te zijn :) Op forums zie je dat zo vaak, omdat er toch een bepaald type publiek op afkomt.

[POLARASATIEFILTER AAN]

De 'forumbezoeker' is in dit betoog extreem kritisch. Hij denkt dat Roland met zn miljoenen omzet en net zoveel klanten slechte producten maakt, en denkt zelf meer te weten van edrums dan de grootste producenten van de wereld zelf. De 'forumbezoeker' is elitair en veelal geïnspireerd door andere 'forumbezoekers' die het 'gedrag' en dus de mening bepalen.

Het is toch van de zotten om te zeggen dat het verschil zo extreem is. Wat ik nu min of meer te horen krijg is dat iedere drummer toch wel gek is om een Roland of een Yamaha te kopen, want een stelletje klootviolen die bij ddrum zijn weggegaan en een oranje speelgoed doosje hebben gemaakt met wat toffe sounds zijn ineens de ultieme weg naar vrijheid en overwinning.

Tegen die mensen zeg ik, respecteer je plek en houdt je eigen mening dichter bij jezelf. Er zijn zat mensen die zweren bij Cola ipv de Aldi variant, want zij proeven nou eenmaal het verschil. Dat geldt niet voor iedereen! Je kunt je hele leven alleen maar single malt whiskey drinken en na een tijdje kun je niet meer anders, is dat positief? Nee, je spiegelt je eigen crooked view of the world aan de bestaande wereld en op basis daarvan ga je verschillen die ontzettend minimaal zijn uitvergroten.

Ik zeg 2box, maakt van de roland echt een speelgoed ding (en ik heb ze allemaal gehoord).

Dit is exact wat ik bedoel...

[POLARASATIEFILTER UIT]

Denk je nou echt dat die techneuten bij Roland en Yamaha gek zijn? Denk je nou echt dat ze niet een echt drumstel duizenden keren gesampled hebben om tot een tof geluid te komen?

Het is juist dit soort gedrag dat ik alle hoop in de mensheid verlies haha. Elke individu denkt de wereld te snappen en te kunnen verbeteren. Het is ook daarom dat de extreme verdeeldheid in de politiek is ontstaan. Mensen denken echt veel te goed over zichzelf en dat wordt aan alle kanten gestimuleerd.

Nu even ontopic. Het is echt complete onzin dat je met een Roland of Yamaha niet goed voor de dag kunt komen. Ik zat potverdikkie nog een filmpje van een HD-1 met Superior Drummer die waanzinnig goed klonk. We moeten even met z'n allen beseffen dat zulke extreme merkenvoorkeur absoluut niet nodig is, en dat je het voor jezelf zo lastig maakt allemaal. Een Roland TD-9KX2 klinkt waanzinnig goed, een 2box klinkt waanzinnig goed, een yamaha topkit klinkt waanzinnig goed. En als jij denkt dat de 2box zoveel beter is dan daag ik je uit om jezelf open te stellen voor 'andere' geluiden. Ik denk dat je niet moet richten op 'extreem realistisch' geluid, of geluid dat de meeste mensen het mooist vinden klinken. Ga zelf spelen en ONTDEK wat jij het mooist vindt. Heb je na dat lange proces eindelijk een keuze gemaakt, dan zullen er toch altijd mensen zijn die je voor gek verklaren omdat zij het nou eenmaal beter weten. Die mensen hebben nog veel te leren.

2box is een prima kit, maar kom niet weer bij mij aan dat het veel beter klinkt, dat is ten eerste totaal niet waar en ten tweede is geluid helemaal niet de doorslaggevende factor voor mij en dat is bovendien altijd te tweaken met software.

p.s. ik probeer niemand aan te vallen of af te kraken, ik probeer enkel een situatieschets te geven die uitlegt waarom ik niet zit te wachten op dergelijke reacties.
Laatst gewijzigd door NielsW op Do 02 Jun 2011, 14:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
NielsW

Berichtdoor Nlz » Do 02 Jun 2011, 14:18

Dude, take a chill pill!

Ik heb niet je hele epistel gelezen, maar wat ik zo even gezien heb komt het op mij over alsof je in het eerste stukje een autobiografie schrijft...
Kortgezegd: Je vraagt om meningen, die krijg je. Dat ze niet conformeren aan die van jou, so be it. Als je dat niet wilt horen, vraag er dan niet om, of geef vooraf aan dat als men zich niet positief over Roland uitlaat men beter niet de moeite kan nemen om iets neer te zetten.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor NielsW » Do 02 Jun 2011, 14:24

Nlz schreef:Dude, take a chill pill!

Ik heb niet je hele epistel gelezen, maar wat ik zo even gezien heb komt het op mij over alsof je in het eerste stukje een autobiografie schrijft...
Kortgezegd: Je vraagt om meningen, die krijg je. Dat ze niet conformeren aan die van jou, so be it. Als je dat niet wilt horen, vraag er dan niet om, of geef vooraf aan dat als men zich niet positief over Roland uitlaat men beter niet de moeite kan nemen om iets neer te zetten.

Ga aub wel even de moeite doen om mijn verhaal te lezen, want fouter dan dit kun je het echt niet opvatten. Ik verwacht van niemand dat ze zich conformeren aan mijn mening, ik vraag juist het tegenovergestelde.

Wat er hier gebeurt is dit:

A ) Jongens, ik wil graag cola kopen, heb al wat geproeft en ik wil graag river cola of coca cola. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
B ) Fanta geprobeerd?
A ) Nah, vond ik niet zo, ik wil liever cola
B ) Maar Fanta is lekkerder, jonguh! Het geeft een veel frisser beeld van de natuur.
A ) Mwoah, geef mij maar cola want cola is zwart en ik vind het lekkerder smaken.
C ) Fanta is echt zoveel lekkerder, iedereen met verstand van drank denkt dat
A ) Iemand nog ervaring met cola?
...

Ik ben overigens heel chill hoor :) Ik vind het leuk om te discussiëren over dergelijke zaken.
NielsW

Berichtdoor Nlz » Do 02 Jun 2011, 14:36

Ik vind het eerder een geval van "Probeer naast Coca Cola en Coca Cola Light ook eens Coca Cola Zero, gewoon, om te kijken hoe dat bevalt"
Vooral omdat je in je eerste post dit hebt staan
Wat kunnen jullie me vanuit ervaring en bovenstaande informatie aanraden.
vind ik het niet heel vreemd dat er mede-forumleden zijn die zeggen 'joh, kijk hier eens naar'. Het zijn alleen electrische kits, alleen van andere fabrikanten.
En om de personen die 2box zijn begonnen (ondanks je polarisatiegebeuren) weg te zetten als "stelletje klootviolen die bij ddrum zijn weggegaan" lijkt mij ook wat respectloos.

Ik blijf er bij, je vroeg om advies, dat heb je gekregen, doe ermee wat je goed dunkt, maar val een ander niet af omdat diegene een andere mening heeft. Over smaak valt heel lang te twisten, en daardoor vind jij Roland het lekkerst klinken, en de volgende juist Yamaha, en weer een volgende kiest voor de 2box. C'est la vie.
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor MisterE2002 » Do 02 Jun 2011, 14:43

NielsW schreef:Hij denkt dat Roland met zn miljoenen omzet en net zoveel klanten slechte producten maakt, en denkt zelf meer te weten van edrums dan de grootste producenten van de wereld zelf.

Ik denk dat menigeen je gelijk geeft over de hardwarekant. Je moet wel beseffen dat Roland/Yamaha jarenlang de enige spelers geweest zijn (lees: in slaap gevallen).

NielsW schreef:Het is toch van de zotten om te zeggen dat het verschil zo extreem is. Wat ik nu min of meer te horen krijg is dat iedere drummer toch wel gek is om een Roland of een Yamaha te kopen, want een stelletje klootviolen die bij ddrum zijn weggegaan en een oranje speelgoed doosje hebben gemaakt met wat toffe sounds zijn ineens de ultieme weg naar vrijheid en overwinning.

Het verschil tussen een 2box en een Yahama/Roland is dat de 2box eigenlijk een VST is. Het gebruikt gewoon (echte) samples. Andere merken kan je meer als een synthesizer beschouwen (met andere woorden: je kunt virtuele vellen, strakheid, diameter, mic plaats aanpassen. Dit is allemaal digitale poespas). Maw: het klinkt meer gemaakt waar de 2box meer "rauw" klinkt. Ieder zijn liefhebbers/toepassingen.

Ik weet niet of jij de "modeling" synthesizers movement meegemaakt hebt? Toen probeerde men dus een wiskundig model op te stellen van hoe bijv. een trompet klinkt. Het is een interresante techniek waar leuke (digitale) geluiden mee te maken zijn maar niet vergelijkbaar met het echt. Zo moet je de technieken VST en COSM met elkaar vergelijken.

Lees ook de gemiddele forum er maar op na. Veel mensen en studio's die uiteindelijk overstappen op VST's. Dat lijkt me niet omdat iedereen elkaar maar na-aapt.

NielsW schreef:Tegen die mensen zeg ik, respecteer je plek en houdt je eigen mening dichter bij jezelf.

Je wilt andermans mening, maar toch ook weer niet :rolleyes:

NielsW schreef:Denk je nou echt dat die techneuten bij Roland en Yamaha gek zijn? Denk je nou echt dat ze niet een echt drumstel duizenden keren gesampled hebben om tot een tof geluid te komen?

Lees boven (verschil in techniek)

NielsW schreef:Nu even ontopic. Het is echt complete onzin dat je met een Roland of Yamaha niet goed voor de dag kunt komen.

Wederom, als JIJ er tevreden mee bent is het toch prima?!?! :unsure:

NielsW schreef:Ik zat potverdikkie nog een filmpje van een HD-1 met Superior Drummer die waanzinnig goed klonk.

Dus een VST! Betaal je veel geld voor een drumstel gebruik je de helft er niet van, en mag je nog een computerprogramma kopen om het compleet te maken. Daarbij een redelijke computer nodig plus de instabiliteit van PC's. Lijkt me niet praktisch voor live-optredens. Verder ook extra latency, hoeveel last je daarvan krijgt durf ik niet te zeggen.

NielsW schreef:En als jij denkt dat de 2box zoveel beter is dan daag ik je uit om jezelf open te stellen voor 'andere' geluiden. Ik denk dat je niet moet richten op 'extreem realistisch' geluid,

Vergelijk voor de gein eens een paar youtube filmpjes van de 2box toms vergelijken met wat samples van vex-expressions. Ik heb dan wel een lichte voorkeur...

NielsW schreef:2box is een prima kit, maar kom niet weer bij mij aan dat het veel beter klinkt, dat is ten eerste totaal niet waar en ten tweede is geluid helemaal niet de doorslaggevende factor voor mij en dat is bovendien altijd te tweaken met software.

Zoals ik al eerder aangaf, als hardware het belangrijkst is, neem vooral die roland.

BTW: volgens mij is wel een van je grootste minpunten dat ie orange is, niet? :lol:

Conclusie: jouw geld, jouw feestje.
MisterE2002

Berichtdoor NielsW » Do 02 Jun 2011, 15:23

Kijk, now we're getting somewhere :) Heldere uitleg over het VST gebeuren. Ik snap het ook wel, maar ik vindt alsnog dat de verschillen overdreven worden en dat er nogal weinig rekening wordt gehouden met de overige aspecten van een elektronische drumkit.

There's more than sound, en daarin heeft een 2box voor mij veeeel te weinig te bieden. Ik houd me liever bezig met spelen. Voordat je de zoektocht naar het ultieme geluid begint weet je toch al dat je daar nooit gaat komen. Ik heb een jaar of 8 gezocht naar het ultieme gitaargeluid en uiteindelijk vond ik het in mijn vingers.

Aankomende zaterdag ga ik naar drumworld in Ittervoort, daar hebben ze een ontzettende partij van die dingen staan. Ga ik nog eens lekker wat dingen proberen en vergelijken met de nieuwe informatie die ik heb verzameld.
NielsW

Berichtdoor MisterE2002 » Do 02 Jun 2011, 15:42

NielsW schreef:Kijk, now we're getting somewhere :) Heldere uitleg over het VST gebeuren. Ik snap het ook wel, maar ik vindt alsnog dat de verschillen overdreven worden en dat er nogal weinig rekening wordt gehouden met de overige aspecten van een elektronische drumkit.

There's more than sound, en daarin heeft een 2box voor mij veeeel te weinig te bieden. Ik houd me liever bezig met spelen. Voordat je de zoektocht naar het ultieme geluid begint weet je toch al dat je daar nooit gaat komen. Ik heb een jaar of 8 gezocht naar het ultieme gitaargeluid en uiteindelijk vond ik het in mijn vingers.

Aankomende zaterdag ga ik naar drumworld in Ittervoort, daar hebben ze een ontzettende partij van die dingen staan. Ga ik nog eens lekker wat dingen proberen en vergelijken met de nieuwe informatie die ik heb verzameld.

niet om het een of ander, maar wat heeft de 2box minder te bieden de 9?
Ik zie de voordelen van de 2box (grotere pads, meer geluidsuitgangen, completer geleverd met pedalen, betere support, geluiden vervangbaar). Wat bedoel je dus met die "veeeel"?

Het enige waar ik je tot nu toe over gehoord hebt is de kleur. Dit kan natuurlijk een belangrijk punt zijn maar tot nu toe heb ik weinig objectieve redenen gehoord.

En eens, het echte geluid krijg je alleen met een echt drumstel :)
MisterE2002

Berichtdoor Alhambra » Do 02 Jun 2011, 17:17

En nog steeds lees ik nergens dat je 2box uberhaubt hebt getest.

Ik was serieus bezig met een td-20, en die wordt het mogelijk nog steeds (tegen de juiste prijs) maar ik heb de 2box gehoord naast de ddrum se 4 en daarnaast een hele rits rolands getest (td9/12/20).
Voor mij blijft roland een gemaakt geluid, wat ik overigens ook bij de gitaar effecten van roland heb (alhoewel ik al jaren wel weer een gp8 gebruik).

Overigens die rukkers bij 2box maken jaren geleden bij ddrum al sets die nu nog goed met jouw td9 mee kunnen komen.

Ik ben het helemaal eens voor wat betreft de hardware, die vond ik (was toen nog de eerste serie) helemaal ruk bij 2box.
Maar de pads van roland (niet allemaal) vind ik b.v. veel te klein.

Daarom zei ik ook neem van alles het beste (binnen je budget), dus de module van 2box en combineer die met hardware van een ander (en dan dan denk ik ook niet meteen aan roland, maar die ligt wel voor op 2box).
Denk aan hart dynamics of diamond, hoeft niet meteen de hele kit te zijn, je kan het ook uitbouwen op termijn.

Voor de rest denk ik dat jouw manier van posten niet de leukste is (sterker nog ik zat er aan te denken om helemaal niet meer te reageren, je verdient het niet).

Btw het is allebei COLA.
Alhambra

Berichtdoor MisterE2002 » Do 02 Jun 2011, 18:31

Alhambra schreef:
Daarom zei ik ook neem van alles het beste (binnen je budget), dus de module van 2box en combineer die met hardware van een ander (en dan dan denk ik ook niet meteen aan roland, maar die ligt wel voor op 2box).
Denk aan hart dynamics of diamond, hoeft niet meteen de hele kit te zijn, je kan het ook uitbouwen op termijn.

kleine waarschuwing hierover. De 2box gebruikt een eigen systeem voor de hihat/cymbals (alles met 1 stereo plug) waardoor het niet werkt met andere apparatuur (als ik het goed heb). Dus dit advies gaat niet zo maar op.
MisterE2002

Berichtdoor TopGear » Vr 03 Jun 2011, 16:04

Ik dacht aan een Alesis DM10 studio-kit met van die software om het "echter" te laten klinken. Wat denken jullie daarvan?
TopGear

VorigeVolgende

Terug naar E-drums