E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: E-kit voor beginners / Welke E-kit?

Berichtdoor NielsW » Za 11 Jun 2011, 16:12

MisterE2002 schreef:verder moet je er rekening mee houden dat de technologische verbeteringen niet heel hard zijn gegaan de afgelopen paar jaar.

Overigens vind ik wel dat de kwaliteit van de hardware enorm is toegenomen, of ligt dat aan mij? :)
NielsW

Berichtdoor Alhambra » Za 11 Jun 2011, 18:52

Ik weet het niet, ik heb (helaas nog steeds geen geld voor de 2box) een ddrum 4 se en heb helemaal niets te klagen over de hardware.
Alhambra

Berichtdoor zim@planet.nl » Ma 18 Jul 2011, 10:16

Gents,

Ik begrijp Niels volkomen! Goede keus. Roland is zeker geen verkeerde kit maar 2box heeft echt te gekke samples. Het loopt zo goed met 2Box dat er soms wat lever problemen waren.

Ik speel zelf al jaren (meer dan 35 jaar) en de laatste 10 jaar op GMS nadat ik Yamaha en Pearl wel had gezien.
Ik heb inmiddels een samenwerking met 2Box en ontwikkel samen met 2Box nieuwe files. Pas op: Er komen binnenkort diverse snare files uit van te gekke GMS Snares, Ludwig vintage snares en nog wat bijzondere snares. In september gaan we een aantal authentieke kits opnemen die uiteraard te gek gaan klinken.

Ook kan je zelf je eigen kit opnemen en in jouw 2Box module zetten. Dit is relatief eenvoudig!
Dat heeft Roland dus niet.

Veel plezier met jouw 2Box! :rolleyes:
GMS Drums
zim@planet.nl

Berichtdoor Tram » Za 23 Jul 2011, 17:50

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik mijn eerste drumles gehad (na dit eigenlijk al jaren te willen doen). Ik vond het leuk en wil hier graag verder mee en ben dus opzoek naar een drumkit. Ik wil gaan voor een E-kit omdat ik (helaas) buren heb om rekening mee te houden. Mijn budget ligt rond de 300 euro max (ben maar een arme student).

Ik heb op marktplaats wat zitten kijken, maar heb weinig interesants kunnen vinden. Ik vind dat er vaak veel te veel word gevraagt. Daarnaast vertelde mijn drumdocent dat het ook niet zo slim is om een 2e handse kit te kopen ivm slijttage. Wat weten/vinden jullie hiervan?

Hebben jullie verder misschien suggesties voor een e-drum kit die ik kan kopen? Ik had dit gevonden op thomann: http://www.thomann.de/nl/millenium_mps2 ... al_set.htm
en http://www.thomann.de/nl/millenium_mps1 ... er_set.htm zijn dit goede opties? zitten er grote verschillen tussen? of hebben jullie een betere suggestie? Alvast bedankt :)

Edit: Heb een Roland HD-1 op marktplaats gezien die misschien binnen mijn budget valt. Is dat ook een goede optie?
Tram

Berichtdoor ebeat » Zo 24 Jul 2011, 11:35

dit 'drumstel' word onder heel veel namen verkocht, medeli /impact/ millenium/ alesis etc..
de bekkens zijn 'bagger' en de snare heeft bij sommige uitvoeringen een plastic rand,
waar gewoon niet op te spelen valt.. als je er iets meer bij legt, heb je een hxm e-kit,
wat voor dit geld beter is.. http://www.feedback.nl/shop/product/dru ... 775/108020,
(of type ed-4 /is eigenlijk hxm hd-8)
heb deze kit gebruikt als mobiele drumles kit, en hier is nog 'goed' op te 'drummen'
(je kunt er zelfs later bv. een -betere- roland td-4 module voor kopen als upgrade)
Gebruikers-avatar
ebeat

Berichtdoor EcoR » Zo 24 Jul 2011, 20:00

Ik zou toch (zoals meestal in dit forum wordt aangeraden) kijken of je er een paar honderd euro bij kan sparen/lenen oid en gaan voor een 2e-hands Roland TD-3 of Yamaha instapkitje. Slijtage op rubber pads ken ik niet heel erg. Als ik naar mijn enkele jaren oude TD-4 kijk zie ik wat stickmarks, maar met een vochtig doekje poets je dat zelfs zo weg en het reageert voorlopig nog niet minder, terwijl ik vaak toch niet heel zacht sla.

De goedkopere merken blijven niet voor niets de goedkopere merken: mindere kwaliteit, mindere geluid en vooral mindere dynamiek tijdens het spelen.
EcoR

Berichtdoor piebe » Di 02 Aug 2011, 13:13

zim@planet.nl schreef:Ook kan je zelf je eigen kit opnemen en in jouw 2Box module zetten. Dit is relatief eenvoudig!
Dat heeft Roland dus niet.

Aangezien ik zelf een Roland heb voel ik me wel een beetje te kort gedaan.

Een 2box heeft hartstikke mooie samples on board, maar je hoort nog steeds dat het geen akoestische kit is. Bovendien is het ook mogelijk om je Roland aan te sluiten op je laptop waardoor je eveneens met zelf opgenomen kits kan werken. De vraag is echter of iemand die besluit een e-drumstel te kopen wel een akoestische kit heeft (ik niet iig) en zo ja of hij de middelen- of de know how heeft om de kit goed op te nemen. Zo eenvoudig is het niet om drums goed op te nemen en al helemaal niet als je een cleane sound wilt.

De 2box kost rond de 2000 euro en de Roland td-4 heb je voor nog geen duizend euro. Als je dan kijkt naar de hardware, wat in mijn optiek het zwaarst moet wegen, dan ga ik absoluut voor de robuuste Roland die het spelgevoel van een echt drumstel zeer dicht nadert. De mindere sound neem ik dan wel voor lief en anders sluit ik hem aan op mijn laptop, zodat ik altijd beschikken kan over de nieuwste libraries die zeker niet onderdoen voor wat de 2box on board heeft.
piebe

Berichtdoor Netlef » Zo 14 Aug 2011, 18:53

Amen. :Y
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor chico » Do 15 Dec 2011, 20:31

oeps, en ik heb toch echt veel meer plezier met deze kit, dan ik op mijn roland td12 had...
en met een 32GB SDHC kaart erin kun je er te gekke samples in kwijt en nu komt het....
ik vind de 2box er echt te gek uit zien, dus smaken verschillen hier.
@ nielsw goede keus man! je zal geen spijt krijgen van 2box, zeker niet met de mk2 versie.
Vertel mij nu maar eens waarom roland zoveel beter moet zijn dan een 2box? het zijn meestal mensen die klagen over 2box die er geen in hun bezit hebben.Ik heb de 2box al bijna een jaar en ben er nog steeds tevreden over.

Afbeelding
By roel2104 at 2011-10-27

Afbeelding

IMG]http://img696.imageshack.us/img696/1336/dsc02273km.jpg[/IMG]

Afbeelding

Afbeelding
chico

Berichtdoor marijndrumt » Ma 09 Apr 2012, 13:03

Hallo allemaal,

ik ben Marijn en ga drummen als ik 8 wordt. Ik ben natuurlijk nog niet zo heel groot. Mijn vriendje drumt ook, maar is gestopt omdat het op les altijd beter klinkt...

Welk drumstel moet ik wel hebben?

aanvulling van mijn vader: het moet echt een elektronisch drumstel zijn.

dank jullie wel

Marijn
marijndrumt

Berichtdoor Drummerke64 » Do 21 Jun 2012, 11:51

Als je het mij vraagt zeg ik Alesis DM6, ik heb hem zelf ook en ik vind het een fijn drumstel en leuk om op te spelen, je hebt 12 verschillende standen die er standaard op zitten en je hebt ongeveer 120 verschillende geluiden die je zelf kunt aanpassen voor de hi hat ride bekkens toms etc.
Kortom, een fijn en leuk drumstel, voor wat voor soort muziek dan ook, omdat je eigenlijk alles kunt aanpassen zoals je zelf wil.
Drummerke64

Vorige

Terug naar E-drums