Akoetische kit digitaal ombouwen

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Akoetische kit digitaal ombouwen

Berichtdoor Joost Vanaudenaerde » Zo 09 Dec 2012, 23:10

Onlangs heb ik mijn akoestische kit, omgebouwd naar een e-Kit. De vellen zijn vervangen door mesh heads, de cymbalen door Roland symbalen, alles via Roland Triggers verbonden met de Roland TD11 soundmodule. Een prachtig resultaat, E-drummen met het gevoel achter een akoestische kit te zitten (ik vind de looks van een e-kit niet mooi, vandaar).
De mesh heads die ik gebruikt heb zijn deze van Tama. Ik ben van plan om ze te vervangen door de mesh heads van Roland V-drum, omdat ik merk dat de Tama heads al na enkele maanden slijtage vertonen. Is er iemand die een gelijkaardige ombouwing heeft gedaan en ervaring heeft met de Roland heads op een akoestische kits?
Voor de rest kan ik een dergelijke ombouwing echt aanraden aan iedereen die houd van e-drumming maar de looks van een akoetische kit prefereert. Qua prijs kom je wel aan de prijs van een degelijke e-kit.
Joost Vanaudenaerde

Terug naar E-drums