Alesis dm10 X of studio... wie heeft ervaring?

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Alesis dm10 X of studio... wie heeft ervaring?

Berichtdoor tombee » Zo 03 Mrt 2013, 18:01

Hallo!

Laat ik direct mijn onderwerp even verhelderen... ik zoek een betaalbare e-kit ZONDER MODULE t.b.v. studiodoeleinden. Aangezien ik nog een Roland TD8 module heb gaat het mij dus puur om een lekker spelende kit. Daarbij komt dat ik de module ook alleen maar gebruik als 'doorgeefluik' via midi naar ez-drummer op m'n Mac. Mijn budget is 1000,-.

Nu viel mijn oog op de Alesis dm10 X (qua 'vellen' en aantal toms + cymbals wat ik zoek). Ongeveer 999,-. Komt dan wel met module maar ok. Gezien de 'andere merken' in die prijsklasse lijkt het mij best wel een uitstekend alternatief. Of kan het goedkoper...? Mag ook natuurlijk!

Kortom: iemand ervaring met de dm10 X of studio serie? Of zeg je.. joh kijk ook eens naar die of deze... Hoor het graag!!

Groet. Tom
tombee

Re: Alesis dm10 X of studio... wie heeft ervaring?

Berichtdoor tombee » Wo 13 Mrt 2013, 20:26

...geen enkele reactie???
tombee

Berichtdoor Sticks » Di 30 Apr 2013, 12:12

Hoi Tom,

Keek toevallig weer eens op drumforum en zag je vraag. Check deze advertentie. Voor minder dan Roland zou ik niet gaan.
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek ... desc&p=all

Ik heb zelf een td12 en heb daarvoor verschillende kits uitgeprobeerd. Ik zou zo mijn acoustische kit aan de wilgen hangen.... De alesis dm-10 is niet te vergelijken. Een TD9 kit zou je ook nog kunnen gebruiken. Alleen de toms zijn kleiner.
Gr.

Frank
Gebruikers-avatar
Sticks

Berichtdoor tombee » Di 30 Apr 2013, 16:42

Hallo Frank!

Dank voor je reactie.
Intussen ben ik toch al in het bezit van een Alesis DM10X en moet zeggen... ben er zeer tevreden over.
Voornaamste reden dat ik voor de Alesis heb gekozen is de prijs in combinatie met hoeveelheid pads en cymbals die je krijgt. De geluiden uit de module gebruik ik niet maar is alleen maar 'van nut' als midi-doorvoerluik naar de Mac met Superior Drummer.

Kortom: JA ik zou ook voor Roland zijn gegaan al het budget het zou hebben toegelaten. Het gekozen alternatief is voor mijn doeleinden echter ruimschoots voldoende.

Groet! Tom
tombee

Terug naar E-drums