Het algemene e-drum / e-kit topic *deel 3*

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Het algemene e-drum / e-kit topic *deel 3*

Berichtdoor Jip » Do 24 Mrt 2011, 16:33

Welke e-kit klinkt nu als een koekenpan? Ben daar wel erg benieuwd naar geworden!
Behandel je planeet verdomme eens met respect!
Gebruikers-avatar
Jip

Berichtdoor paQ » Do 24 Mrt 2011, 17:20

moet ik een lijstje voor je maken? :lol:
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor Jip » Do 24 Mrt 2011, 21:32

Ja, doe maar, want mijn huidige e-kit klinkt als een elektrische gitaar! :lol:
Bij stom toeval heb ik vandaag nog op een e-kit gespeeld (kwam terug van rennen, niemand was thuis en had geen sleutels bij, dus even bij de buren naar binnen geweest en warempel, er stond een elektrisch drumstel :P ). Maar wat was dat bagger zeg. "Pok, pats, plik plok, pats, pok!" :wacko:
Behandel je planeet verdomme eens met respect!
Gebruikers-avatar
Jip

Berichtdoor Bam-Bam » Vr 25 Mrt 2011, 12:43

Jip schreef:Maar wat was dat bagger zeg. "Pok, pats, plik plok, pats, pok!" :wacko:

Volgende keer vragen of de module en versterker ook ingeschakeld mogen worden. :lol:
Waar blijven die groupies? Ik speel me toch niet voor niets in 't zweet?
Gebruikers-avatar
Bam-Bam

Berichtdoor piebe » Za 26 Mrt 2011, 18:12

Nu ik zelf een tijdje een e-kit bezit zou ik een ieder die dat ook overweegt willen adviseren je niet blind op de module te staren, want qua sound is het meeste niet om over naar huis te schrijven. Zoek veel liever een e-kit die je lekker vindt spelen met midi out (bv de roland TD4) een laptop, een goede geluidskaart, midikabels en software zoals addictive drums en/of superior drummer. Deze softwarematige modules klinken namelijk stukken beter dan die peperdure zooi on board.

En geloof me, zelfs voor oefenen wil je acceptabele sounds want anders is de lol er snel vanaf en blijft dat ding staan waar ie staat.
piebe

Berichtdoor EcoR » Zo 27 Mrt 2011, 11:08

piebe schreef:Nu ik zelf een tijdje een e-kit bezit zou ik een ieder die dat ook overweegt willen adviseren je niet blind op de module te staren, want qua sound is het meeste niet om over naar huis te schrijven. Zoek veel liever een e-kit die je lekker vindt spelen met midi out (bv de roland TD4) een laptop, een goede geluidskaart, midikabels en software zoals addictive drums en/of superior drummer. Deze softwarematige modules klinken namelijk stukken beter dan die peperdure zooi on board.

En geloof me, zelfs voor oefenen wil je acceptabele sounds want anders is de lol er snel vanaf en blijft dat ding staan waar ie staat.

Vind ik toch wel meevallen, maar het ligt er denk ik ook aan met wat voor instelling je een ekit koopt. Ik heb hem puur gekocht (TD4) om ook thuis te kunnen spelen zonder mijn vriendin en de buren te storen. De geluiden vind ik op zijn minst acceptabel, waarbij sommige kant-en-klare presets al best lekker klinken. Met een beetje aanpassen heb ik nu 3 kits (coated, power en de standaard Roland-preset van kit 1) die bijzonder lekker klinken. Ik speel altijd met een mp3-speler mee en vind bijna alle kits van de module altijd lekker in de mix vallen.

Natuurlijk; het is geen akoestisch geluid, maar dat moet je volgens mij ook niet verwachten. Wil je natuurgetrouwe sounds, dan koop je beter een geïsoleerde cabine en zet je er een akoestische set in of je huurt bij het muziekhuis in de buurt een oefenhok. Wil je gewoon lekker thuis zonder veel herrie kunnen oefenen is (bijna) iedere edrum meer dan geschikt. Ik heb zelf jarenlang met bijzonder veel plezier met een Alesis D4 module gespeeld, en ondanks dat hij gedateerd is en de geluiden niet bijster sterk heeft me dat nooit weerhouden om gewoon lekker te drummen.
EcoR

Berichtdoor Nijlpaard » Zo 27 Mrt 2011, 12:57

EcoR schreef:Vind ik toch wel meevallen, maar het ligt er denk ik ook aan met wat voor instelling je een ekit koopt. Ik heb hem puur gekocht (TD4) om ook thuis te kunnen spelen zonder mijn vriendin en de buren te storen. De geluiden vind ik op zijn minst acceptabel, waarbij sommige kant-en-klare presets al best lekker klinken. Met een beetje aanpassen heb ik nu 3 kits (coated, power en de standaard Roland-preset van kit 1) die bijzonder lekker klinken. Ik speel altijd met een mp3-speler mee en vind bijna alle kits van de module altijd lekker in de mix vallen.

Natuurlijk; het is geen akoestisch geluid, maar dat moet je volgens mij ook niet verwachten. Wil je natuurgetrouwe sounds, dan koop je beter een geïsoleerde cabine en zet je er een akoestische set in of je huurt bij het muziekhuis in de buurt een oefenhok. Wil je gewoon lekker thuis zonder veel herrie kunnen oefenen is (bijna) iedere edrum meer dan geschikt. Ik heb zelf jarenlang met bijzonder veel plezier met een Alesis D4 module gespeeld, en ondanks dat hij gedateerd is en de geluiden niet bijster sterk heeft me dat nooit weerhouden om gewoon lekker te drummen.

+1
What did the drummer say to the band leader?
Do you want me to play too fast or too slow?
What's the biggest lie told to drummers?
Hold on, I'll help you with your gear.
Gebruikers-avatar
Nijlpaard

Berichtdoor Netlef » Zo 27 Mrt 2011, 13:15

inderdaad: +1
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor piebe » Ma 28 Mrt 2011, 15:15

EcoR schreef:Wil je gewoon lekker thuis zonder veel herrie kunnen oefenen is (bijna) iedere edrum meer dan geschikt. Ik heb zelf jarenlang met bijzonder veel plezier met een Alesis D4 module gespeeld, en ondanks dat hij gedateerd is en de geluiden niet bijster sterk heeft me dat nooit weerhouden om gewoon lekker te drummen.

Nee dat snap ik ook wel en als jij tevreden bent met je module hoef je niet hetzelfde pad te bewandelen als ik, het mooie aan een TD4 is dat hij voor elk wat wils biedt.
piebe

Aanschaf eerste E-kit

Berichtdoor Rieske1980 » Di 05 Apr 2011, 10:39

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum, dus als deze post hier niet op z'n plek is dan mogen de moderators hem acuut verschuiven ;-) ... Ik zit met het volgende dilemma:

Ik drum sinds m'n 16e en heb een vrij actief "repetitie en podium leven" (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Mijn Pearl Export is inmiddels uitgeput en mag richting een beginnende drummer doorschuiven. Ik ben toe aan een nieuwe acoustische set. Echter, wij wonen helaas in een vrij gehorig huis. Thuis oefenen is er dus al jaren niet meer bij. Daarnaast merk je toch met rockbands in kleinere cafe's, dat je je echt moet inhouden ivm geluidsniveau's, wat wel eens een probleem kan zijn ;-).

Ik speel al een tijdje met de gedachte om een elektronisch drumstel te kopen. Het zou in feite alles oplossen: thuis oefenen, rustiger repeteren, prima geluid in kleinere cafe's, en ... meerdere kits/geluiden B). Ik ben hier echt een leek in en heb geen idee waar te beginnen.

Mijn budget is rond de 2000 euro (met hier en daar nog wat rek). Ik wil het liefst: een goed akoustisch geluid, niet te kleine toms, minstens 1x snare, 1 kick, 2x tom, 1x floor, 2x crash, 1x hihat, 1x ride, en als het kan ook nog uit te breiden. Vooralsnog vallen mij de Yamaha DTXtreme III en de Roland TD-9KX2 op. Verder lees ik goeie verhalen over Alesis en Hart. Deze lijkt qua prijs/kwaliteitsverhouding overigens wel heel ok (http://www.peterverspuy.nl/digitale-set ... 21289.html)

Wie kan mij adviseren? Wat zijn de juiste keuzes om te maken? Of kan ik beter een goeie nieuwe akoustische set kopen en een goedkope E-drum voor repetities? ...

ik hoor graag jullie meningen!
Rieske1980

Berichtdoor drum1964 » Di 05 Apr 2011, 15:49

Deze misschien....

http://www.2box.se/
drum1964

Re: Aanschaf eerste E-kit

Berichtdoor mjansen » Wo 06 Apr 2011, 10:50

Rieske1980 schreef:Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum, dus als deze post hier niet op z'n plek is dan mogen de moderators hem acuut verschuiven ;-) ... Ik zit met het volgende dilemma:

Ik drum sinds m'n 16e en heb een vrij actief "repetitie en podium leven" (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Mijn Pearl Export is inmiddels uitgeput en mag richting een beginnende drummer doorschuiven. Ik ben toe aan een nieuwe acoustische set. Echter, wij wonen helaas in een vrij gehorig huis. Thuis oefenen is er dus al jaren niet meer bij. Daarnaast merk je toch met rockbands in kleinere cafe's, dat je je echt moet inhouden ivm geluidsniveau's, wat wel eens een probleem kan zijn ;-).

Ik speel al een tijdje met de gedachte om een elektronisch drumstel te kopen. Het zou in feite alles oplossen: thuis oefenen, rustiger repeteren, prima geluid in kleinere cafe's, en ... meerdere kits/geluiden B). Ik ben hier echt een leek in en heb geen idee waar te beginnen.

Mijn budget is rond de 2000 euro (met hier en daar nog wat rek). Ik wil het liefst: een goed akoustisch geluid, niet te kleine toms, minstens 1x snare, 1 kick, 2x tom, 1x floor, 2x crash, 1x hihat, 1x ride, en als het kan ook nog uit te breiden. Vooralsnog vallen mij de Yamaha DTXtreme III en de Roland TD-9KX2 op. Verder lees ik goeie verhalen over Alesis en Hart. Deze lijkt qua prijs/kwaliteitsverhouding overigens wel heel ok (http://www.peterverspuy.nl/digitale-set ... 21289.html)

Wie kan mij adviseren? Wat zijn de juiste keuzes om te maken? Of kan ik beter een goeie nieuwe akoustische set kopen en een goedkope E-drum voor repetities? ...

ik hoor graag jullie meningen!

Ik heb zelf een TD-9 (zonder de tom mesh pads) en ben daar heel tevreden mee. 1x snare, 1 kick, 2x tom, 1x floor, 2x crash, 1x hihat, 1x ride kan op de td-9, waarbij de ride dan ook nog drie triggers heeft (bell, edge, ride).

Ik heb nu twee oude simmons pads (net 1 trigger) erbij gezet. Ik heb nu drie toms, twee crash, ride en een china.

Waar je overigens wel aan moet denken als je stil wilt spelen is dat het geheel niet muisstil is. Vooral de basdrum en het pedaal dreunen toch nog behoorlijk door. Meestal moet je dus een vloertje bouwen, en als je onderburen hebt, kun je nog steeds problemen krijgen.

Voor de meeste Roland drums zijn er ook VEX kits te koop: http://www.vexpressionsltd.com/
Daar zijn veel positive berichten over. De nieuwe td9-kx2 lijkt ook weer een mooie verbetering, ook wat geluiden betreft.

Voor een oefenkit is de TD9 naar mijn mening echt goed.

De andere systemen ken ik niet.
mjansen

Re: Aanschaf eerste E-kit

Berichtdoor piebe » Vr 08 Apr 2011, 15:06

mjansen schreef:Waar je overigens wel aan moet denken als je stil wilt spelen is dat het geheel niet muisstil is. Vooral de basdrum en het pedaal dreunen toch nog behoorlijk door.

Ja dat is ook mijn ervaring, een behoorlijk nadeel want ik wilde graag 's nachts gaan drummen en dat is veel te gehorig.
piebe

Berichtdoor Nlz » Vr 08 Apr 2011, 15:34

Mijn oma zou zeggen: 's-nachts moet je slapen!
:lol:
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor robert-jan » Vr 08 Apr 2011, 15:52

Gisteren achter de 'nieuwe' pro set van drumtec gezeten..
Het nieuwe eraan is de basdrum die veel solider voelt en echt muisstil is.
Maar dat gaat heel erg over je budget heen vrees ik..

Kijk eens naar de drumtec diablo series .. Die is al vrij zacht qua getik maar in combi met de speciale softbeater die ze hebben is dat in deze prijsklasse stiller dan welk merk ook ..
En dan heb ik het nog niet over de hele goede triggering !

http://Www.drum-tec.de
Mapex Drums Masterwork-cymbals Balbex sticks
http://www.xxldrums.com
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor Animal » Vr 08 Apr 2011, 18:16

Sjesus, wat een prijzen voor de Pro-versie :wacko: :wacko:
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Nlz » Vr 08 Apr 2011, 19:12

Animal schreef:Sjesus, wat een prijzen voor de Pro-versie :wacko: :wacko:

Tja, het kost een paar centen...
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor robert-jan » Vr 08 Apr 2011, 19:16

maar dan heb je ook echt wat.. :Y
Mapex Drums Masterwork-cymbals Balbex sticks
http://www.xxldrums.com
Gebruikers-avatar
robert-jan

Berichtdoor Netlef » Vr 08 Apr 2011, 19:26

Die soft beater, staat gewoon op de website? Ik kan zo niks van dien aard vinden...
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor EcoR » Zo 01 Mei 2011, 18:34

Heeft iemand al gespeeld met de vernieuwde bekkens van de Rolands? Ze hebben nu een 12" crash en 13" triple zone ride die best betaalbaar zijn en wellicht een leuke aanvulling zouden zijn voor mijn TD4. Ik ga binnenkort eens kijken bij MAI, maar misschien iemand hier al een oordeel?
EcoR

Berichtdoor pietersen » Do 04 Aug 2011, 07:57

Welke snare stand zit er bij een Roland TD-20K?
pietersen

Berichtdoor Geischa » Do 04 Aug 2011, 09:06

Geen...
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor pietersen » Do 04 Aug 2011, 11:04

pietersen schreef:Welke snare stand zit er bij een Roland TD-20K?

Geischa schreef:Geen...

Ik wil mijn snare drum van mijn TD-9KX set op een snare stand zetten. Deze is 10 inch. Welke snare stand is hiervoor geschikt? Ik kom alleen snare stands tegen voor snares vanaf 12 inch.
pietersen

Berichtdoor Geischa » Do 04 Aug 2011, 11:25

DW 9303, Pearl S-2000, Soho SS-901X.
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor chico » Do 04 Aug 2011, 17:34

Nieuwe update versie 1.20 2box Drumit 5 kun je nu downloaden: www.2box.se
chico

VorigeVolgende

Terug naar E-drums