NIEUW TOPIC OPENEN?

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

NIEUW TOPIC OPENEN?

Berichtdoor The Stig » Za 13 Dec 2008, 16:49

Het werd in de afgelopen maanden een enorme puinzooi met ontzéttend veel nieuwe topics waar al 7 clonen van bestonden. Deze topics zijn zo goed als allemaal weer afgesloten, maar soms staan hierin bruikbare links of posts van users die we liever niet verloren zien gaan.
Al die gesloten topics zijn (en worden) verplaatst naar het slotjes archief.
Some say he sleeps inside out
Gebruikers-avatar
The Stig

Re: NIEUW TOPIC OPENEN?

Berichtdoor MPCman » Za 13 Dec 2008, 18:31

Ik zie het nadeel niet zo van meerdere topics over hetzelfde onderwerp.

Als ik op 'toon actieve onderwerpen' klik, zie ik 9 van de 10 keer alleen maar dezelfde topics staan waarin dezelfde mensen dezelfde dingen zeggen als altijd.
Je kan amper wat vragen, of je moet eerst maar eens zoeken wat de drumforum orakels daar 2 jaar terug over hebben geschreven.

Daarnaast, veel mensen vinden het blijkbaar prettig om een vraag te stellen, in plaats van te zoeken. Als dat nu gebeurt zitten er gelijk een paar vaste bezoekers bovenop die vertellen dat je maar moet zoeken. Geef het eens de tijd en misschien reageert er een keer een bezoeker op die minder aanwezig is op dit forum.
MPCman

Berichtdoor Tanco » Za 13 Dec 2008, 20:29

Ik ben het met je eens MPCman, maar die gasten aan het roer niet helaas..
een forum hoort een levend iets te zijn..
Gebruikers-avatar
Tanco

Berichtdoor Joep » Za 13 Dec 2008, 20:34

Zoals drummersforum? Eén groot MSN-gesprek daar...
Ik vind het prima zo.
Witte Sonor Hilite Exclusive.
Zoek witte Sonor Hilite 15" tom en 12"x5" snare.
Gebruikers-avatar
Joep

Berichtdoor ThunderFuck » Za 13 Dec 2008, 20:36

Inderdaad, ik doe liever een nieuwe topic open dan verder te gaan voer een die in 2004 is gestart.
Mapex V-serie - Sabian - Vic Firth/Pro Mark - Remo

http://www.gitaron.be
Gebruikers-avatar
ThunderFuck

Berichtdoor The Stig » Za 13 Dec 2008, 22:55

Ik heb verzuimd er een mededeling van te maken in plaats van een open topic.
Alvorens (ook) dit :sorry: topic te sluiten zal ik wel wat commentaar geven op bovenstaande reacties:

MPCman:
Dat is het directe resultaat van telkens retournerende vragen. Hoe vaker dezelfde vragen gesteld worden, hoe vaker er hetzelfde of soms helemaal niet meer gereageerd wordt. Buiten dat is de policy kraakhelder dat er gezocht en gelezen dient te worden door users alvorens, voor uitsluitend zijn of haar gemak, maar 'het zelfde' topic te openen. Dit gebeurt in 90% van de gevallen door mensen die een dergelijk topic aanmaken pakweg 5 minuten nadat ze zich geregistreerd hebben.

ThunderFuck:
Niemand verwacht dat je jarenlange historie door moet nemen op zoek naar een (eventueel) antwoord. Jammer ook dat dit zo door sommige users altijd wordt 'uitgelegd' en er wordt gerant op dit modbeleid.
Een topic uit 2004 van pak 'm beet 10 pagina's, staat boordevol bruikbare en soms waardevolle infomatie. Als dit niet gerecycled wordt, raakt het opzeker in de vergetelheid; in return daarvoor maar weer eens een topic waarin voor de .... keer wordt gevraagd of die e-kit van 300 euro wat is; en moderaters zien waslijsten met topicreports.

Geloof het of niet, maar er zijn legio users die zich daar namelijk enorm aan ergeren. En daar durf ik best aan toe te voegen dat dit users zijn die niet na 11 posts van het forum verdwijnen en nooit meer terug gezien worden.

Allesomvattend:
De policy is zeer minimaal, zeer helder en allesomvattend. Zelfregulerendheid staat vrij hoog op drumforum, maar men past voor een tweede drummersforum.
Some say he sleeps inside out
Gebruikers-avatar
The Stig

Terug naar E-drums