Roland TD4

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Roland TD4

Berichtdoor piebe » Do 31 Mrt 2011, 11:33

drum1964 schreef:Dat idd beter, blijven oefenen zou ik zeggen. :Y

Dat is een tip die ik graag ter harte neem want ze zeggen dat oefening kunst baart en dat is waar ik zwanger van ben! :lol:

Ik heb nog wat gespeeld met de sound en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf! Luister maar eens wat mogelijk is met de TD-4 in combinatie met een akoestische hihat en software:

https://www.yousendit.com/download/UFh1 ... QncwTVE9PQ
piebe

Berichtdoor pearlband » Di 05 Jul 2011, 20:24

Hoi Allen,

Ik heb deze thread doorgelezen, maar heb nog wel een paar opmerkingen / vragen:
- Opmerking: ik vind de tD4k best een goede koop voor het bedrag. Ik begrijp dat er inmiddels een upgrade van heb, maar ben nog niet uitgekeken op deze set.

Vragen:

- Hoe kan ik mijn mp3 speler aansluiten en tegelijk meespelen, zodat ik beide hoor?
- Wat vinden jullie van het geluid van mijn TD4K? (http://www.pearlband.nl/audio)
- Hoe kan ik een soort swoosh effect krijgen met een bekken, alsof je met paukenstokken het geluid opbouwt(hoop dat jullie het snappen).
- Hoe kan ik mijn drumstel 'meer geluiden' geven door een laptop aan te sluiten? of kan dat niet? Als het kan, welke kabels heb ik dan nodig?
pearlband

Berichtdoor piebe » Do 14 Jul 2011, 14:24

pearlband schreef:Vragen:

- Hoe kan ik mijn mp3 speler aansluiten en tegelijk meespelen, zodat ik beide hoor?

Door de koptelefoon aansluiting bij je module binnen te laten komen middels een kabel met kleine (schat ik) naar grote jack plug.
- Wat vinden jullie van het geluid van mijn TD4K? (http://www.pearlband.nl/audio)

Hetzelfde als de mijne, niet bepaald goed.
- Hoe kan ik een soort swoosh effect krijgen met een bekken, alsof je met paukenstokken het geluid opbouwt(hoop dat jullie het snappen).

Kan niet, daarvoor heb je naar mijn idee echte bekkens nodig.
- Hoe kan ik mijn drumstel 'meer geluiden' geven door een laptop aan te sluiten? of kan dat niet? Als het kan, welke kabels heb ik dan nodig?

Het kan middels midi en de juiste software, maar het is vrij veel gedoe. Ik heb dat pad bewandeld en vond de verbetering niet denderend, althans zeker niet om een akoestisch drumstel mee te vervangen of zelfs maar te evenaren. Persoonlijk vind ik een electro drumstel live alleen voor hiphop of andere productioneel georiënteerde muziek geschikt.
piebe

Berichtdoor Otje » Zo 11 Sep 2011, 19:14

Hallo forumleden. Ik heb enige maanden geleden een Td4 aangeschaft. Nu wil ik tzt toch uitbreiden. Zoals jullie weten zit er een extra stekker, de cr2-kabel. Wat is het meest voor de hand liggende om deze voor te gebruiken? Een cimbaal lijkt het meest logich, maar welke? Zijn er meerder opties? En hebben er mensen ervaring met de VH-11 hi-hat op de TD-4module. Want de standaart Hi-hat valt tegen. Is het de prijs van , pak h'm beet, €300 voor de Vh-11 waard.
B.v.D. Otje
Otje

Berichtdoor piebe » Ma 12 Sep 2011, 20:19

Wat mij betreft is dat het niet waard omdat het geluid hetzelfde blijft.
piebe

Berichtdoor erik1987 » Ma 12 Sep 2011, 20:57

piebe schreef:Wat mij betreft is dat het niet waard omdat het geluid hetzelfde blijft.

Niet helemaal waar. Als je een klote-padje hebt in plaats van een degelijke hihat zal dat anders aanvoelen en dus ga je ook anders spelen. Tenzij je de sensitivity helemaal open hebt staan zal dat anders klinken.
Gebruikers-avatar
erik1987

Berichtdoor piebe » Ma 12 Sep 2011, 21:34

erik1987 schreef:
piebe schreef:Wat mij betreft is dat het niet waard omdat het geluid hetzelfde blijft.

Niet helemaal waar. Als je een klote-padje hebt in plaats van een degelijke hihat zal dat anders aanvoelen en dus ga je ook anders spelen. Tenzij je de sensitivity helemaal open hebt staan zal dat anders klinken.

Het verschil is minimaal want het blijven samples uit dezelfde module afkomstig. Indien het uitsluitend om het speelgevoel gaat is in mijn optiek de vh11 het overwegen waard, want als het gaat om geluid zijn er goedkopere alternatieven.
piebe

Berichtdoor Technobeat » Ma 12 Sep 2011, 22:25

piebe schreef:
drum1964 schreef:Dat idd beter, blijven oefenen zou ik zeggen. :Y

Dat is een tip die ik graag ter harte neem want ze zeggen dat oefening kunst baart en dat is waar ik zwanger van ben! :lol:

Ik heb nog wat gespeeld met de sound en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf! Luister maar eens wat mogelijk is met de TD-4 in combinatie met een akoestische hihat en software:

https://www.yousendit.com/download/UFh1 ... QncwTVE9PQ

Nu had ik graag het resultaat gehoord van jouw ijverige bezigheden met de A-hihat en software , maar met de gegeven link kom ik niet echt verder ..............
BTW , heb je de hihat voorzien van een trigger , of gaat het geluid middels een microfoon de mixer in ?
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor piebe » Di 13 Sep 2011, 18:06

Technobeat schreef:Nu had ik graag het resultaat gehoord van jouw ijverige bezigheden met de A-hihat en software , maar met de gegeven link kom ik niet echt verder ..............
BTW , heb je de hihat voorzien van een trigger , of gaat het geluid middels een microfoon de mixer in ?

Ja dat is het nadeel van een gratis yousendit account. Momenteel gebruik ik de a-hihat niet meer in combinatie met m'n td-4, maar ik deed dat inderdaad middels een microfoon en om te gebruiken voor beats is het wel erg vet.

Deze kale beat vond ik nog waar je wel goed aan kunt horen hoe het geheel dan klinkt:

https://www.yousendit.com/download/bHlE ... MURIRGc9PQ
piebe

Berichtdoor Technobeat » Di 13 Sep 2011, 20:18

Idd , klinkt goed .
Zo`n metal tik op koper is stukken beter dan ''plokken'' op rubber pads .
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor piebe » Di 13 Sep 2011, 21:44

Technobeat schreef:Zo`n metal tik op koper is stukken beter dan ''plokken'' op rubber pads .

Absoluut.
piebe

Berichtdoor piebe » Wo 14 Sep 2011, 17:19

Ik heb net de vintage serie van addictive drums eens geprobeerd en daar zitten leuke kits tussen. Om het nog net wat authentieker te laten klinken heb ik het door een tape gehaald:

https://www.yousendit.com/download/bHlE ... bEIzZUE9PQ

Het is zonder metronoom gespeeld en dat kun je ook wel horen. :lol:
piebe

Berichtdoor Otje » Wo 26 Okt 2011, 20:25

Hallo Forum. Hier andermaal een vraag van mij. Deze keer over de PDX-8; de zgn snaredrum met gaasvel/ meshhead. In hoevere kan je het gaasvel blijven opspannen en hoelang kan je zo iets blijven doen of gaat zoiets goed? Ik heb hm in de eerste weken een beetje opgespannen, 2 keer een halve slag aan de spanbouten. Verder durfde ik niet. Ook lees wel eens dat sommige het gaasvel zo strak mogelijk aanspannen. maar scheurt ie dan niet als je maar lang genoeg blijft 'spannen'. En waar is dat goed voor 'zo strak spannen'. Overigens, wordt de gebruiksduur dan ook minder lijkt mij. Of niet? Hoelang doen jullie met t gaasvel? Wanneer en waaraan kan je zien dat ie aan vervanging toe is'.
Keep drumming!
NB.Heeft er wel eens iemand door t gaasvel heengeslagen? :wacko:
Otje

Vorige

Terug naar E-drums