Roland TD4

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Roland TD4

Berichtdoor DIYDrummer » Wo 05 Aug 2009, 07:02

Zo, dat is een gevaarlijke plaatsing van de module :o

Hij steekt nu echt over de randen van de twee toms uit. Ik weet zeker dat ik hem op die manier zou raken.
DIYDrummer

Berichtdoor wickydeviking » Do 13 Aug 2009, 09:35

Nu weet ik het zeker: ik ga een TD4K kopen. Lijkt me echt een ideale (voor zover dat bestaat) oefenset. Nu kan ik hem ook nog eens via Roland krijgen waarschijnlijk (cheap discount smiley) hehe
Tama Starclassic PL52F DMF 10,12,14,16
wickydeviking

Berichtdoor DIYDrummer » Do 13 Aug 2009, 10:09

wickydeviking schreef:Nu weet ik het zeker: ik ga een TD4K kopen. Lijkt me echt een ideale (voor zover dat bestaat) oefenset. Nu kan ik hem ook nog eens via Roland krijgen waarschijnlijk (cheap discount smiley) hehe

Goede keus :Y . Regel er wel meteen een extra bekken bij, want met 1 crash en 1 ride vond ik het een beetje karig klinken.
DIYDrummer

Berichtdoor Lord Vampire » Do 13 Aug 2009, 10:19

Mocht je het willen, dan kun je nog even wachten tot de TD-4 met gaasvellen uit is, die komt er namelijk ook aan.
Gebruikers-avatar
Lord Vampire

Berichtdoor puttenvr » Do 13 Aug 2009, 14:17

Maar zal weer duurder zijn ...
Gebruikers-avatar
puttenvr

Berichtdoor Lord Vampire » Do 13 Aug 2009, 17:38

Dat spreekt voor zich (helaas).
Gebruikers-avatar
Lord Vampire

Berichtdoor Marty-B » Zo 16 Aug 2009, 21:01

Ik ben nu vijf dagen in bezit van de TD4K.
Ik drum al een aardige tijd op een akoestisch drumstel. Maar van wegen geluidsoverlast een elektrisch drumstel er bij gekocht. ik ben zeer tevreden met de TD4K. Maar dit komt mede omdat ik dit drumstel puur heb gekocht om meer te kunnen oefenen en mijn eisen daarom niet zeer hoog zijn. De quick record functie is super handig, om snel even terug te kunnen luisteren of je groove ook echt grooved. De fabrieksinstellingen zijn inderdaad niet optimaal, ik heb de hihat en ride iets gevoeliger en iets harder gezet.

En wat betreft de module in het midden tussen de toms, ik heb hem nog niet geraakt tijdens het spelen:P
Ludwig Accent CS Custom, Roland TD4K
Marty-B

Berichtdoor Alex78 » Wo 19 Aug 2009, 22:09

Marty-B schreef:En wat betreft de module in het midden tussen de toms, ik heb hem nog niet geraakt tijdens het spelen:P

Oefening baart kunst Marty-B. ;) Het schijnt dat er een verborgen hidden trigger op de module geplaatst is (vanuit de Roland-fabriek) en dat zodra je op de module slaat er een gong-sound te horen is.. maar ikzelf geloof daar niet zo in. Gefeliciteerd met de aankoop van je oefendrumkit en keep on drumming Marty! :Y
Alex78

Berichtdoor Alex78 » Za 22 Aug 2009, 15:04

Af en toe heb ik bij het choken van de crash (op de TD4 dus) last van het feit dat ik daarmee de trigger schijn te activeren, waardoor het dus klinkt aslof ik hem nog een keer aansla.
Soms is dit het geval, soms niet. Vooral na een tijdje spelen gebeurt het.

Heeft iemand anders dit probleem ook??
Ik dacht zelf dat de trigger misschien niet goed vast zat... kan dat?
En zo ja, is dit makkelijk te verhelpen?
Alvast bedankt!
Alex78

Berichtdoor Marty-B » Ma 24 Aug 2009, 10:45

Alex78 schreef:Heeft iemand anders dit probleem ook??

He Alex, hoe heb jij de gevoeligheid ingesteld voor de crash? Misschien staat deze iets te hoog? bij mij staat de pad sensitivity op 12. Een te hoge sensitivity zal er voor zorgen dat bij elke klein tikje het pad triggert. Als je de sensitivity niet hoog heb staan zou ik de crash bekken ff wisselen met je ride (of heb je alle twee de CY-8 pads als crashes?heb je het bij de andere crash dan ook?) Als na het wisselen van de bekkens het probleem verholpen is lijkt het mij die ene bekken niet helemaal goed is?

Ik heb geen last van dit probleem (net ff getest). Maar ik raakte wel een keer perongelijk het harde gedeelte aan de onderkant (waar dat onderste schroefje zit onder dat ronde ding, zie afbeelding) aan tijdens het choken, dan triggert ie wel.

Afbeelding

Marty
Marty-B

Berichtdoor Alex78 » Ma 24 Aug 2009, 17:57

Marty-B schreef:...... hoe heb jij de gevoeligheid ingesteld voor de crash? Misschien staat deze iets te hoog? bij mij staat de pad sensitivity op 12. Een te hoge sensitivity zal er voor zorgen dat bij elke klein tikje het pad triggert...........
Ik heb geen last van dit probleem (net ff getest). Maar ik raakte wel een keer perongelijk het harde gedeelte aan de onderkant (waar dat onderste schroefje zit onder dat ronde ding, zie afbeelding) aan tijdens het choken, dan triggert ie wel.
Marty

Hey Marty! :)
Sensitivity heb ik toevallig ook op 12 staan, even gecheckt.
Volgens mij is het dan inderdaad een kwestie van de pad niet op het verkeerde punt beetpakken en heeft het niks te maken met een losse trigger o.i.d.
Maar goed, lang verhaal kort: Dan schroef ik vooralsog niks los! O-)
Dank voor de feedback.
Alex78

Berichtdoor wickydeviking » Di 25 Aug 2009, 12:57

DIYDrummer schreef:Goede keus :Y . Regel er wel meteen een extra bekken bij, want met 1 crash en 1 ride vond ik het een beetje karig klinken.

hmm, ja dat zal wel. Ik houd wel van meerdere crashes (speel prog) dus dat ga ik nog wel regelen. Dit ding komt via een kennis uit Engeland dus zo'n aparte crash regel ik wel via feedback ofzo
wickydeviking

Berichtdoor guyske » Do 03 Sep 2009, 09:30

Vraagje als het mag :rolleyes: : bij sommige sets komt er Xstick bij op het display, ik vind daar niets van in de handleiding, kan er mij iemand vertellen wat dat betekend ?

Ik droom al van Drum Brushes, zal wel een natte droom zijn maar men weet nooit.

Mijn zoon en ik hebben het setje een paar dagen in huis staan en tot nu zeer tevreden.
We hebben trouwens veel gehad aan de commentaren in dit topic waarvoor dan ook dank.
guyske

Berichtdoor Bam-Bam » Do 03 Sep 2009, 09:43

guyske schreef:Vraagje als het mag :rolleyes: : bij sommige sets komt er Xstick bij op het display, ik vind daar niets van in de handleiding, kan er mij iemand vertellen wat dat betekend ?

Ik droom al van Drum Brushes, zal wel een natte droom zijn maar men weet nooit.

Mijn zoon en ik hebben het setje een paar dagen in huis staan en tot nu zeer tevreden.
We hebben trouwens veel gehad aan de commentaren in dit topic waarvoor dan ook dank.

http://manuals.roland.be/Nederlands/PDX8_nl.pdf
pagina 6, crossstick
Waar blijven die groupies? Ik speel me toch niet voor niets in 't zweet?
Gebruikers-avatar
Bam-Bam

Berichtdoor guyske » Do 03 Sep 2009, 12:37

Bedankt, een nieuwe bril bij het nieuw drumstel zou geen overbodige luxe zijn :(
guyske

Berichtdoor Netlef » Do 03 Sep 2009, 20:31

@guyske:
Wat bedoel je met Drum Brushes? Dat je uit een e-kit een brush sound kan krijgen? Die zit toch ook op de TD-4 of niet?
Anyway, op een TD-9 zitten zeker brush sounds en een TD-12 en TD-20 reageren zelfs op brush sweeps (ge wit wel, da vegen) als je de pad zo instelt. Dus het bestaat, maar goedkoop is het zeker niet...
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor guyske » Do 03 Sep 2009, 21:56

brush sweeps (ge wit wel, da vegen) dat is wat ik bedoel, ik hou nogal van jazz toestanden en daarvoor zouden brush sweeps een zeer toegevoegde en onverwachte verrassing zijn voor mij.
De verkoper had op de TD4 nog niet uitgeprobeerd maar dacht wel dat het moet lukken.

Ik ben nog op verkenning, speel al ongeveer 40 jaar gitaar en keyboard, nu op mijn oude dag ben ik gebeten door dat ding, de kit was bedoeld voor de zoon maar ik rammel er zeker zoveel op.
Ik heb wel vastgesteld dat de fabrieksinstellingen me niet veel voldoening gaven, elke keer dat ik de power on knop druk ga ik een beetje meer tunen, wat ik mis is de mogelijkheid die ik heb op mijn keyboards om instelingen op te slagen zodat bij en reset niet alles verloren gaat.
guyske

Berichtdoor Alex78 » Vr 04 Sep 2009, 20:54

guyske schreef:brush sweeps (ge wit wel, da vegen) dat is wat ik bedoel, ik hou nogal van jazz toestanden en daarvoor zouden brush sweeps een zeer toegevoegde en onverwachte verrassing zijn voor mij...........
............ wat ik mis is de mogelijkheid die ik heb op mijn keyboards om instelingen op te slagen zodat bij en reset niet alles verloren gaat.

Hey Guyske... ook dat kun je instellen op de TD4.
Op pagina 43 van de handleiding (als we tenminste dezelfde handleiding hebben) staat beschreven hoe je de EDIT LOCK in- en uitschakelt. Dan kun je dus instellen dat de veranderingen/tuning die je tijdens een sessie doet opgeslagen blijven, ook wanneer je de module uitschakelt.

Of brush-strokes ook kunnen op de snarepad weet ik niet. Wellicht als je de sensitivity op het hoogste niveau zet.
Als je de sensitivity op een midden-niveau (of hoe je het ook noent) hebt staan dan hoor je de hele zachte tikjes niet.
Wanneer je bijboorbeeld je stick laat stuiteren totdat ie uitgestuitert is, zeg maar, dan hoor je de laatste paar stuiteringen niet.
Als jij of iemand anders weet dat het wel kan hoor ik het graag want ik ben wel geinteresseerd in jazzdrummen.. en dus ook in het werken met brushsweeps. Zou inderdaad een leuke bijkomstigheid zijn.. B)
Alex78

Berichtdoor wickydeviking » Ma 14 Sep 2009, 12:06

shit mijn td4 is wel aangekomen in Londen maar degene die hem mee zou nemen rijdt niet meer naar Nederland, maar hij vliegt... nu moet ik hem ophalen denk ik. Of kun je zoiets versturen voor een zacht prijsje zonder importkosten?
wickydeviking

Berichtdoor Marty-B » Wo 23 Sep 2009, 19:40

[quote="Alex78"][/quote]

Hey ik heb net de sensitivity op ze hoogst gezet, als ik dan met me brushes een rondje draai hoor je zachtjes geroffel :P. Op zich wel logisch omdat het snarepad alleen de audio triggert. Er zou dus dan een instelling in de module moeten zitten omdat geluid te produceren, volgens mij is dat niet mogelijk met de TD4. En wat ook wel irritant is dat de haren van me brushes in het pad blijven haken.

Marty
Marty-B

Berichtdoor guyske » Wo 23 Sep 2009, 19:53

kopt als een bus, ik heb dezelfde ervaring. ;)
guyske

Berichtdoor Netlef » Zo 27 Sep 2009, 17:33

Dat laatste probleem (haren van brushes in mesh pad) is wellicht op te lossen door kunstsof brushes te gebuiken. Die hebben dikkere "haren"/ sprieten die niet tussen de mazen van zo'n mesh pad passen.
Maar ja, dan zit je nog steeds met het feit dat de TD-4 geen echte brush sweeps ondersteund...
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor wickydeviking » Wo 30 Sep 2009, 10:10

Ik zou absoluut geen brushes gebruiken op een elektronisch drumstel. Lijkt me een don't. Dat kan die qua input ook niet verwerken.
wickydeviking

Berichtdoor wickydeviking » Wo 30 Sep 2009, 10:15

Mijn TD4 is binnen! Hoera!

Heb hem direct opgezet en dat is een bijzonder makkelijke klus. Het leek eerst alsof ik de snare onmogelijk hoog genoeg zou kunnen krijgen, maar ik had even over het hoofd gezien dat je de de klem waar de metalen arm inzit, ook kunt omdraaien en dan zit ie net wat hoger :lol: :Y

Ik moet nog even uitgebreid dit forum doorlezen voor de instellingen-tips enzo maar eerste indruk is dat hij erg goed klinkt! Meespelen via je iPod is helemaal super (go go groove essentials 1.0)

alleen mijn basdrumpad blijft naar achteren schuiven... en de bevestiging van mn IC-pedaal is beetje onhandig... iemand ervaring hoe je dat ding goed zet zonder hem in de grond vast te boren?
wickydeviking

Berichtdoor Netlef » Wo 30 Sep 2009, 16:06

Gefeliciteerd met je TD-4! Ik hoop dat je d'r veel plezier van zult hebben.

Wat die brushes icm een E-drum betreft: dat zou met een TD-12 dus wel moeten kunnen (zie mijn post van 3 sept.). Maar ja, da's dan ook net weer ff een andere module dan een TD-4 (waar overigens niks mis mee is).
Dat wel natuurlijk...
Netlef

VorigeVolgende

Terug naar E-drums