Roland TD4

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Roland TD4

Berichtdoor Pollux » Zo 07 Mrt 2010, 12:29

Hallo iedereen,

Van plan om eindelijk dat drumstel aan te kopen, zette ik mijn zinnen op de TD-4K.

Zopas heel het item doorgenomen. Daarbij dacht ik enig commentaar te vinden op het verschil tussen de TD-4K en de TD-4KX. De laatste is klaarblijkelijk uitgerust met gaasvellen op alle drums, ook de toms. Vraag 1. Is dit het prijsverschil waard t.o.v. de TD4 K ?
Voorts lees ik op de site van Roland dat het "Kick drum pedal" niet inbegrepen is. 2. Hoe kan dit ? Zonder dit pedaal kan men toch niet verder. Of is dit een speciaal pedaal dat iedereen apart koopt ?

Alvast bedankt.
Pollux

Berichtdoor supermachiel » Zo 07 Mrt 2010, 13:01

Pollux schreef:Hallo iedereen,

Van plan om eindelijk dat drumstel aan te kopen, zette ik mijn zinnen op de TD-4K.

Zopas heel het item doorgenomen. Daarbij dacht ik enig commentaar te vinden op het verschil tussen de TD-4K en de TD-4KX. De laatste is klaarblijkelijk uitgerust met gaasvellen op alle drums, ook de toms. Vraag 1. Is dit het prijsverschil waard t.o.v. de TD4 K ?
Voorts lees ik op de site van Roland dat het "Kick drum pedal" niet inbegrepen is. 2. Hoe kan dit ? Zonder dit pedaal kan men toch niet verder. Of is dit een speciaal pedaal dat iedereen apart koopt ?

Alvast bedankt.

1. Gaasvellen spelen in mijn ogen veel fijner als gewone rubberen pads
2. Roland maakt geen pedalen(zover ik weet) dus kan het zijn dat ze daarom geen pedaal bijleveren?
Echter, dit maakt de vrijheid om een eigen pedaal uit te zoeken. Je kan dan bijvoorbeeld beginnen met de P-100 van Pearl. Een heel fijn pedaaltje.
Maar eigenlijk geldt altijd; vind jij het prijsverschil het waard om de 4KX te kopen en je hebt het geld ervoor. Doe het dan gewoon.
Als je wil drummen om het eens te proberen en wil je geen grote bedragen uit geven koop dan de 4K.

Aan jou de keuze.

oh en!
:welkom:
:lol:
Gebruikers-avatar
supermachiel

Berichtdoor DIYDrummer » Zo 07 Mrt 2010, 13:05

Pollux schreef:Hallo iedereen,

Alvast bedankt.

1: Gaasvellen spelen soms lekkerder dan de rubber plakjes. Zelf heb ik een TD-4 met alleen de snare als gaasvel en ik ben meer dan tevreden. De extra kosten voor de gaasvellen op de toms vond ik de investering niet waard, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ga eens naar een drumwinkel waar ze verschillende versies hebben staan en probeer het, zou ik zeggen.

2: Drumpedaal wordt er vaak inderdaad niet bijgeleverd. Bij veel winkels kun je meestal wel een deal scoren voor gratis pedaal/drumkruk/stokken/koptelefoon (gewoon vragen) bij zo'n kit, maar er zijn zoveel pedalen dat ze er gewoon geen 'standaard' model bijdoen zodat je zelf het zo gek kan maken als je wilt. Geen speciaal pedaal, gewoon die van je akoestische set past.
DIYDrummer

Berichtdoor mutmong » Di 09 Mrt 2010, 20:57

DIYDrummer schreef:
1: Gaasvellen spelen soms lekkerder dan de rubber plakjes. Zelf heb ik een TD-4 met alleen de snare als gaasvel en ik ben meer dan tevreden. De extra kosten voor de gaasvellen op de toms vond ik de investering niet waard, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ga eens naar een drumwinkel waar ze verschillende versies hebben staan en probeer het, zou ik zeggen.

2: Drumpedaal wordt er vaak inderdaad niet bijgeleverd. Bij veel winkels kun je meestal wel een deal scoren voor gratis pedaal/drumkruk/stokken/koptelefoon (gewoon vragen) bij zo'n kit, maar er zijn zoveel pedalen dat ze er gewoon geen 'standaard' model bijdoen zodat je zelf het zo gek kan maken als je wilt. Geen speciaal pedaal, gewoon die van je akoestische set past.

Ben volledig akkoord met punt 1. Ik heb sinds kort een TD-4K. Ik heb met één iets gemist. Om een dubbele basdrum te hebben heb ik gekozen voor een twinpedaal maar de TD-4K is te klein voor een twin. Beter een identieke basdrum bijkopen en twee enkele basdrumpedalen (is iets duurder) hetzelfde.
mutmong

Berichtdoor Sander93 » Wo 10 Mrt 2010, 10:23

Zoals eerder in dit onderwerp is uitgelegd, kun je bij de TD-4 gewoon je dubbelpedaal gebruiken. Het is alleen wel zo dat de kloppers van het pedaal het midden van de pad niet raken. De trigger zit in het midden van de pad, dus de kloppers triggeren de trigger niet volledig. Om toch goed te kunnen dubbelbassen, hoef je dus alleen de sensitivity van de bassdrum te verhogen tot je tevreden bent met het geluid. Je verliest dan alleen wel wat aan dynamiek, maar goed.

Een tweede bassdrum erbij zou misschien wel kunnen, maar dat lijkt me een dure oplossing voor een veel makkelijker op te lossen probleem. ;)
Sander93

Berichtdoor wickydeviking » Ma 15 Mrt 2010, 12:20

een mooi pedaal bij de Roland TD4 is trouwens de HP300B van TAMA (zegmaar de Iron Cobra JUNIOR) deze heeft ook zo'n geborsteld staal voetbord en dat matcht mooi met de TD$ HiHat
Tama Starclassic PL52F DMF 10,12,14,16
wickydeviking

Berichtdoor Sander93 » Ma 15 Mrt 2010, 18:16

Of de gewone Iron Cobra natuurlijk (net als ik |) )
Sander93

Berichtdoor Daf cf » Za 20 Mrt 2010, 10:27

Hallo,ik ben nog niet zo lang met de drums bezig maar ik heb sinds een half jaar les en ben nu ook een maand of 5 in bezit van de TD4 K.
De aanschaf van deze set is voor mij een geschenk uit de drummershemel zeg maar,je kunt er perfect je oefeningen op doen en het werpt voor mij echt zijn vruchten af,elke dag tot 2 en een half uur lang de oefeningen draaien gaat perfect.
Rack is erg stevig en voelt heel solide aan evenals de rest van de hardware,kwalitatief erg hoogstaand.
Alles is goed in te stellen,kwa hoogte en standen ook de gevoeligheid van de pads is goed in te stellen.
Ik werk met speakers en een versterker evenals een Sennheiser koptelefoon waaruit een prachtig geluid komt.
Natuurlijk is een echte shell set veel beter en leer je pas echt spelen op een echte kit,echter woon ik in een flat en is zo'n e drum ( mits van een goed merk ) echt top. De HD-1 is volgens mij alleen leuk voor een beetje pingelen maar is te speelgoedachtig voor het serieuzere werk,geef 500 euro meer uit voor de Td4 met bassdrum pedaal. 1 negatieve opmerking over de snare nl, hij stuitert te veel ondanks dat er spanbouten op zitten,de rubber pads voelen wat dat betreft beter aan ( is mijn simpele mening )
Kortom,ik vind het een supersetje en kan er heerlijk stil mijn eindeloze oefeningen op doen en is de TD 4 echt zijn geld waard.
Graag zou ik reacties hierop krijgen van de mededrummers over wat jullie er van vinden,bovendien wil ik graag in kontakt komen met enthousiaste drummers die het leuk vinden om de vragen van een Noob te beantwoorden,mijn enthousiasme groeit met de dag en dreigt uit de hand te lopen.
Bij deze mijn e mail adres adsl491914@tiscali.nl Groetjes Mark Schaap
Daf cf

Berichtdoor Sander93 » Za 20 Mrt 2010, 15:50

Ik heb ook een TD-4. Je wilde reacties? Die kun je krijgen. ;)

Het rack vind ik goed, maar niet héél goed. Hij is redelijk stabiel, maar om te zeggen dat het een kwalitatief hoogstandje is vind ik een beetje ver gaan. Bij mij kan ie in ieder geval behoorlijk wiebelen. Met die opmerking over akoestisch drummen ben ik het niet helemaal eens. Op een TD-4 kun je ook 'echt' leren drummen, maar de feel is gewoon anders. En het spijt, maar ik ben het totaal niet eens met de opmerking dat rubber pads beter aanvoelen dat die met het gaasvel. (Mijn simpele mening, ;) ) Akoestische toms hebben namelijk (over het algemeen) veel minder rebound dat de rubberen pads. Dat is vooral zo bij de floortom.

In dit topic staan trouwens ook meningen over de TD-4, dus als je die nog niet gelezen hebt zou ik dat ook even doen als ik jou was. Er staat best veel info.
Sander93

Berichtdoor Daf cf » Za 20 Mrt 2010, 18:04

Een mens mag een mening hebben lijkt mij,het gaat mij er juist om wat het speelgevoel benaderd van een echt drumstel,wel ben ik met je eens dat de rack af en toe wiebelt.
Ik vind het gaasvel ten opzichte van een echte snare veel te veel stuiteren als ik de vergelijking moet zoeken daarin.
Zeker kun je perfect leren spelen op een e drum,het werpt voor mij zn vruchten wel af,echter mis je wel de verschillende klanken die een echte set kan brengen.
Het is wel een instapmodel na de HD-1,dus de duurdere jongens zullen vast wel een nog beter speelgevoel hebben,maar heb ik geen 6000 euries daarvoor over.
Ik benadruk dat het hier gaat om een persoonlijke mening.

Groetjes Mark
Daf cf

Berichtdoor Sander93 » Zo 21 Mrt 2010, 11:49

Daf cf schreef:Ik benadruk dat het hier gaat om een persoonlijke mening.

Precies, en jij vroeg daar reacties op ..
Sander93

Berichtdoor Daf cf » Zo 21 Mrt 2010, 18:30

Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.
Als dat '93 refereert aan jouw bouwjaar heb je duidelijk ook nog een hoop te leren over communicatie. Doen ze op het VWO niks meer daaraan ?

Gr Mark
Daf cf

Berichtdoor ArticLight » Zo 21 Mrt 2010, 18:48

Daf cf schreef:Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.
Als dat '93 refereert aan jouw bouwjaar heb je duidelijk ook nog een hoop te leren over communicatie. Doen ze op het VWO niks meer daaraan ?

Gr Mark

Ik bespeur weinig tot geen sarcasme in Sander93's posts. Dat jij dat misschien wel zo interpreteert is trouwens geen reden om Sander persoonlijk aan te vallen op zijn opleidingsniveau of leeftijd.

Maar achja, wie ben ik, als HAVO student, om daar over te oordelen?
Tama drums - Sabian cymbals - Vic Firth Sticks
ArticLight

Berichtdoor Sander93 » Zo 21 Mrt 2010, 20:21

Daf cf schreef:Beste man,dat klopt maar dan wel zonder sarcasme graag,niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie.

Gr Mark

En het probleem van internet is dat je geen gezichtsuitdrukkingen kunt zien bij iets wat gezegd wordt. Dan kun je die opmerking dus opvatten als sarcastisch, terwijl die niet zo bedoeld hoeft te zijn. Alleen wordt dat zo geïnterpreteerd. Excuses dus als dat verkeerd overkwam. ;) Wilde alleen even zeggen dat die reacties van mij mijn meningen waren (want die laatste post waarin stond dat dat jouw mening was kwam ook een beetje bot over).

Dat is dus een mankement aan de communicatie op internet. Ik zal die laatste opmerking maar laten voor wat het is. :P
Sander93

Berichtdoor Skinny » Ma 22 Mrt 2010, 00:18

Gr Mark

Sorry hoor, ik snap best dat je de opmerking van sander verkeerd op kan vatten, maar om je letterlijk te citeren: "niet iedereen is gecharmeerd van zo'n botte reaktie." Waarom doe je het dan zelf ook net zo hard? :huh:
Wij zijn verhuisd!

http://www.drum-forum.nl/
Skinny

Berichtdoor Daf cf » Ma 22 Mrt 2010, 08:00

Hoi Skinny,je hebt gelijk ik had er al spijt van nadat ik het erop gezet had maar ik liet mij even gaan maar de manier waarop Sander zijn reacties schreef vond ik nogal onbeschoft,ik ken de beste man helemaal niet en misschien bedoelde hij het ook niet op die manier maar er zijn verschillende manieren waarop je iets kunt zeggen. "jij wilde een reactie ? die kun je krijgen " vind ik nou niet de beste manier om te communiceren tegen een persoon die je niet kent,vandaar.
Respect voor elkaar is belangrijk vooral in deze tijd,dus was het van mij ook niet zo netjes,sorry daarvoor.
Zand erover en laten we opnieuw beginnen.

Gr Mark
Daf cf

Berichtdoor Skinny » Ma 22 Mrt 2010, 08:15

Daf cf schreef:Hoi Skinny,je hebt gelijk ik had er al spijt van nadat ik het erop gezet had maar ik liet mij even gaan maar de manier waarop Sander zijn reacties schreef vond ik nogal onbeschoft,ik ken de beste man helemaal niet en misschien bedoelde hij het ook niet op die manier maar er zijn verschillende manieren waarop je iets kunt zeggen. "jij wilde een reactie ? die kun je krijgen " vind ik nou niet de beste manier om te communiceren tegen een persoon die je niet kent,vandaar.
Respect voor elkaar is belangrijk vooral in deze tijd,dus was het van mij ook niet zo netjes,sorry daarvoor.
Zand erover en laten we opnieuw beginnen.

Gr Mark

Ik snap het ook wel. het is de hele reden ook waarom ze het "sarc mark" hebben bedacht, een soort bliksemschicht uitroeptekenachtig leesteken, om sarcasme aan te tonen.

Met cominucatie heb je een verhouding van 80% non verbaal, en 20% verbaal. Bij internet cominuceren mis je dus 80% van iemands boodschap. Volgens mij is iedereen wel eens een keer verkeerd begrepen op die manier (forum, msn, wat dan ook).

Ik zag alleen de ironie in je boodschap. Je hebt gelijk als je zegt dat ik er niks mee te maken hebt, dit was tussen jou en sander, mijn excuses daarvoor.

Dit is voorlopig wel genoeg off topic, denk ik :P
Wij zijn verhuisd!

http://www.drum-forum.nl/
Skinny

Berichtdoor Daf cf » Ma 22 Mrt 2010, 08:19

Nogmaals mensen,ekskuses voor mijn reaktie,ik heb Sander al persoonlijk gemaild. :sorry:
Vergeef mij,ik kom net kijken op dit forum en ben er niet op uit om jullie tegen mij in het harnas te jagen om uiteindelijk niks belangrijks.
Bedankt voor jullie reakties hierop zover.

groetjes Mark
Daf cf

Berichtdoor deewee » Di 01 Jun 2010, 09:48

Een klein half jaar geleden heb ik (na lang nadenken) besloten een TD-4K aan te schaffen.
Vol goede moed heb ik een mooie set gekocht en ben als beginnende drummer aan de slag gegaan.

Nu een korte tijd later heb ik ineens hele vreemde problemen met de Sound module TD-4.
Het geluid moet helemaal hard staan om de aanslagen door de koptelefoon te horen, bij sommige kits doen enkele pads het ineens niet, er klinkt een vreemde galm door de koptelefoon en de aanslag heeft een vertraging.
Uiteraard heb ik een factory reset gedaan maar dit heeft niets opgelost.

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen met deze module?
Weet iemand toevallig of (garantie) reparaties door Roland lang duren?
deewee

Berichtdoor Daf cf » Di 01 Jun 2010, 12:45

Totaal geen probs hiermee deewee,ik werk haast alleen maar met een koptelefoon van Sennheiser en het geluid is perfect.
Is dat geluid er ook nog als je het op een externe versterker of monitor ook nog aanwezig ? anders zou ik teruggaan naar de winkel waar je je Roland hebt gekocht want dan zal het idd aan je module kunnen liggen.
Ik mag wel aannemen dat je je headphone in de goeie aansluiting hebt gedaan,bij mij zit er een 6,5 jack in.

gr Daffie
Daf cf

Berichtdoor deewee » Di 01 Jun 2010, 17:46

@Daffie, ik heb ook een goede Sennheiser koptelefoon erbij gekocht en ja deze ook in de juiste aansluiting gestopt ;-)
Ik heb helaas geen versterker o.i.d. en heb eerst wel goed kunnen spelen met de koptelefoon.
Morgen ga ik ook terug naar de winkel om de module te laten testen want er is echt iets niet goed.
deewee

Berichtdoor deewee » Do 03 Jun 2010, 07:56

Update "defecte" module.
Gelukkig was de TD4 module niet defect maar bleek de Sennheiser koptelefoon niet meer goed te functioneren. Heel vreemd omdat sommige klanken wel hoorbaar waren en andere niet. Hierdoor dacht ik niet direct aan de koptelefoon. De koptelefoon is opgestuurd ter reparatie en ik kan weer verder met drummen :-)
deewee

Berichtdoor Pollux » Vr 11 Jun 2010, 15:03

Dank voor de reacties op mijn bericht van 7 maart.

Kogel is door de kerk. Vandaag de TD-4KX gekocht. Moet wel nog een weekje wachten want ze hadden hem niet in voorraad.

'k Laat wel weten hoe het mij vergaat en misschien heb ik nog vragen.
Pollux

Re: Roland TD-4 "uitbreiden"

Berichtdoor niwi68 » Wo 30 Jun 2010, 18:51

Het makkelijkst uitbreiden is dmv een Alesis I/O, denk ik ik heb er (nog) geen ervaring mee. Of de duurdere broer van Roland zelf.
En het uitbreiden van een Roland rack kan alleen met Roland onderdelen omdat Roland een andere maat heeft dan bv Yamaha of Tama.
suc6

Thedrugsdontwork schreef:Haa,
Ik zit nou een klein half jaartje op drumles en ben nog niet zo heel bekend hoe mijn Roland TD-4 werkt. :P Over het algemeen weet ik wel hoe het ding in elkaar zit enzo, maar eigenlijk is voor mij de vraag of zo'n ding makkelijk uit te breiden is bijv. : extra cymbals en/of pads.
Kan ik bijv. mijn drum rack uitschuiven en zo niet, waar kan ik gemakkelijk op internet vinden waar ik drum racks kan kopen voor een electrisch drumstel?
Kan iemand mij helpen? :lol:

-Thedrugsdontwork
niwi68

Berichtdoor Pollux » Vr 30 Jul 2010, 10:07

Hello again,

Zoals beloofd laat ik nog wat van mij horen. Ruim anderhalve maand de TD-4KX aangekocht en nog geen spijt van. Gelukkig maar.
Kit wel aangepast naar eigen smaak. Dit was zeker nodig voor de hihat zoals hierboven ook al beschreven werd.

Ondertussen eerste cover zowat onder de knie. (White Strips - Seven Nation Army) Makkie allicht, maar een mens moet ergens beginnen.
Vraagje: op internet volgende site gevonden http://www.songsterr.com Daarop vindt men "dynamische drumtabs". Ik bedoel de tab volgt de song. Bestaan er nog dergelijk sites ?

Mijn vraag past wellicht niet in dit onderwerp maar ik vond niet onmiddellijk het onderwerp waar het wel paste.

Vriendelijke groeten,

Pollux
Pollux

VorigeVolgende

Terug naar E-drums