Roland TD4

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Roland TD4

Berichtdoor mutmong » Vr 06 Aug 2010, 15:57

Ik heb mijn TD4-K nu al enkele maanden en ik heb er nog niet heel veel op gespeeld (maar ik ben nu weer aan dagelijkse 'training' begonnen).
Ik heb geen ervaring met een akoestisch model (wel al een paar keer getest) maar de mesh head geeft een geweldige rebound en dat voelt wel leuk aan (wel meer rebound dan een echte snare). Dat kan je absoluut niet zeggen van het kickdrumpad.
Ik gebruik een dubbel basdrumpedaal op dat ding en het is zeer moeilijk om deftig te triggeren met die twee hamers naast elkaar op de kleine rubberen oppervlakte, vooral als het een hoge slagfrequentie is zoals in rock of metal.
Het is natuurlijk een beginnerszetje maar als ik wil veranderen of uitbreiden dan is dat het eerste wat ik zou vervangen.

Voor de rest lijkt me dit een heel degelijk setje maar het rack staat soms wat onstabiel door het verschuiven van de buizen. Als je dit wil voorkomen moet je ze echt keihard klemmen. Dat 'keihard' voelt niet goed aan want zo maak je volgens mij de boel stuk.
De geluiden zijn vreemd genoeg zeker niet beter dan m'n oude Yamaha DD55 en dat heeft waarschijnlijk te maken met de synthetische klanken in de TD-4 module (bij de DD55 zijn het waarschijnlijk samples)
Dus ik ben een tevreden gebruiker en prijs/kwaliteit zit heel goed. Ook de doorverkoopwaarde als je iets groter wil zit ook heel goed volgens mij.
mutmong

Berichtdoor Thomas » Zo 03 Okt 2010, 22:09

wil al heel lang een td4 kopen - maar wat ik me afvraag is: hoe kan een product dat technisch zo verouderd is (td4 is al 2 jaar oud) nou zo prijs constant zijn? elk ander digitaal voorwerp is binnen een half jaar al zn waarde kwijt, zie eens hoe snel telefoons/televisies etc prijs verlagen - ik weet dat de vergelijking niet de juist is, maar toch valt het me op dat de td4 nog steeds even duur is als toen ie net uit kwam. hoe komt dat! en gaat dat ding nog ooit goedkoper worden?
Gebruikers-avatar
Thomas

Berichtdoor paQ » Zo 03 Okt 2010, 22:24

goedkoper, niet snel.
hij gaat van de markt af, en dan komt er een ander voor terug.

beetje iphone.

de ontwikkelingen op e-kit gebied gaan niet heel rap, alhoewel er een paar baanbrekende producten onderweg zijn. Althans, voor wat betreft het gedeelte na de kabeltjes zeg maar.
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor Animal » Ma 04 Okt 2010, 11:11

Thomas schreef:wil al heel lang een td4 kopen - maar wat ik me afvraag is: hoe kan een product dat technisch zo verouderd is (td4 is al 2 jaar oud) nou zo prijs constant zijn? elk ander digitaal voorwerp is binnen een half jaar al zn waarde kwijt, zie eens hoe snel telefoons/televisies etc prijs verlagen - ik weet dat de vergelijking niet de juist is, maar toch valt het me op dat de td4 nog steeds even duur is als toen ie net uit kwam. hoe komt dat! en gaat dat ding nog ooit goedkoper worden?

Omdat Roland de prijzen, GELUKKIG, heel goed onder controle heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding denderend is, maar ze voorkomen wel dat de waardevermindering exorbitante vormen aanneemt, zodat de markt alléén nog maar uit "afwachters" bestaat ...... zoals jij Thomas :P .
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Thomas » Wo 06 Okt 2010, 15:52

touché! man ik heb lang genoeg gewacht,.. roland wint! zeeeer binnenkort gewoon naar de winkel en kopen maar. 2e hands is er ook nauwelijks echt prijsvoordeel op te behalen. bij de muziekwinkel weet ik iig wat ik kan verwachten!
Gebruikers-avatar
Thomas

Berichtdoor Thomas » Wo 20 Okt 2010, 14:16

vrijdag dan eindelijk naar de winkel!!! helaas de hit it drums sale (25% korting op voorraad) gemist, maar heb me gewoon bij het t aanschafbedrag neergelegd (en inmiddels wel ECHT genoeg gewacht) ;) can't wait!
Gebruikers-avatar
Thomas

Berichtdoor patrickpain » Wo 20 Okt 2010, 15:33

Hallo mededrummers,

Ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste post!
Na jaren in een band gespeeld te hebben heb ik zes jaar geleden mijn Pearl Masterworks incl. Paiste line cymbals verkocht. Ik heb altijd versterkt (via de PA) gespeeld.... (ik ben 42)
In winkels als Feedback liep ik altijd langs de E-drums en haalde hier mijn neus voor op... hahaha!
Nu door het forum is mijn keuze gevallen voor het speelgoedje Roland TD4 (na zes jaar mis je uiteraard het drummen) Ik moet zeggen dat ik ná wat avonden draaien en instellen van het setje eigenlijk zeer tevreden ben, dat kan ik van mijn oude masterworks niet zeggen. Elke keer na het uitpakken van de koffers kon ik weer gaan stemmen. Nu druk ik op de knop en het klinkt gewoon telkens hetzelfde... da's al een dikke pluspunt, ik heb de instellingen als volgt staan en deze klinken bij mij héél behoorlijk en met mijn ogen dicht moet ik toch soms even denken aan "acoustische drums".

Snare- Deep (tuning 460) (muffling 6) (pad volume 86) (sens. 8)
Base- Hardattack (tuning -600) (muffling4) (pad volume 100) (sens. 10)
Tom 1 - wood (tuning +260) (muffling 4) (pad volume 89) (sens. 8)
Tom 2- wood (tuning +80/of+60) (muffling4) (pad volume 89) (sens. 8)
Tom 3- wood (tuning -40/of -160) (muffling4) (pad volume 89) (sens. 8)
Hihat - Lite (pad volume 76) (sens. 12)
Crash- medium 16" (pad volume 78) (sens. 12)
Ride- Heavy/B (pad volume 82) (sens. 14)
Ambience Hall-S
(ik verander nog wel eens qua tuning)

Kortom best een leuke aankoop!

Groetjes en succes!

Patrick
Laatst gewijzigd door patrickpain op Vr 22 Okt 2010, 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
patrickpain

Berichtdoor Thomas » Do 21 Okt 2010, 23:13

klinkt goed,.. krijg steeds meer zin in morgen! dan heb ik als t goed is de mijne eindelijk,.. kan me goed vinden in jouw woorden patrick: eerst moest ik er echt niet aan denken, elektronisch drummen. yak, dat woord alleen al. maar als 't akoestisch niet lukt ga je het toch missen. heb nu al 7 jaar een lat-relatie met m'n tama,.. speel bijna nooit meer en m'n ontwikkeling staat eigenlijk sinds al die tijd STIL! maar vanaf morgen weer oppakken,.. gaaf!
Gebruikers-avatar
Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma 25 Okt 2010, 07:37

yeaah it's here :)Afbeelding

wel jammer btw dat peter verspuy adverteert met bonus dap3 roland pack (met goed tama-equivalent materiaal) en er eigenlijk gewoon wat dixons troep bij doet,.. echt dat v3 pedaal komt een hoop wit stof uit, daar word je niet goed van!
http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/ ... u0ZUkAs%3D
heb ze daar overigens ook op geattendeerd, maar ze trekken zich er niet zoveel van aan. maar verder erg blij met mn td4 :)
Gebruikers-avatar
Thomas

Berichtdoor patrickpain » Vr 29 Okt 2010, 11:22

Ach ja,... stof! (van het kloppertje base-drum?) niks aan het handje toch?

Hup rammelen op dat ding,... veel plezier!
patrickpain

Berichtdoor Sander93 » Vr 29 Okt 2010, 12:20

Dat gebeurt bij elk bassdrumpedaal met een vilten klopper. Bij de TD4 zie je het heel goed.
Sander93

Berichtdoor Pollux » Za 30 Okt 2010, 10:38

Hallo,

Nog altijd tevreden over mijn TD4-KX maar toch klein probleem. Buren horen de slag op de kickdrum. Nochtans staat de kickdrum niet tegen de tussenmuur met de buren. 'k Zal alvast een mat onder het stel leggen.

Maar mijn vraag is de volgende. Kan ik de kickdrumpad van de TD4-KX (rubber pad) vervangen door de KD-120BK Mesh Kick Pad van de TD12-KX zodat de kickdrum ook een gaasvel heeft. Ik vermoed dat het geluid van de klopper op een gaasvel wel zachter zal zijn en niet meer te horen.

Dus kan de de KD-120BK Mesh Kick Pad aangesloten worden op de module van de TD4-KX ?

Groeten Pollux
Pollux

Berichtdoor Nlz » Za 30 Okt 2010, 10:56

Nou staat de TD4 hier niet in, maar zoals je ziet zijn alle kickpads in één kolom gevoegd van de combinations chart van Roland. Dus op basis daarvan zou ik zeggen: ja.

http://lib.roland.co.jp/support/en/manu ... ions45.pdf

Gewoon even op de website van de fabrikant kijken, zo simpel kan het leven zijn! :Y
Good judgement comes from experience, experience comes from bad judgement.
Pearl EXR in Strata White - Masterwork Custom 14" hats, 16&18" crash & 20" rockride
http://www.nlz-art.nl
Gebruikers-avatar
Nlz

Berichtdoor paQ » Za 30 Okt 2010, 10:56

het wordt welliswaar zachter, maar de mechanische klappen op een e-kit zorgen hoe dan ook voor contactgeluid. Ook op een gaaspad.

Het enige wat je kunt doen is het contactgeluid zoveel mogelijk te ontdreunen
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor Ringworm » Ma 13 Dec 2010, 16:44

blijft lastig inderdaad om dat geluid weg te nemen, of in ieder geval zoveel mogelijk.
heb een vraagje, ik krijg geen geluid als ik het hihat pedaal op en neer beweeg (het geluid van open en dicht op elkaar dus). Aangezien ik de handleiding niet meer heb, vroeg ik me af of iemand van jullie dat toevallig weet? misschien dat ik het zelf perongeluk heb veranderd..
Gebruikers-avatar
Ringworm

Berichtdoor ebeat » Ma 13 Dec 2010, 18:37

Een gaasvel hoor je inderdaad minder als rubber pad..(een dik kleed op z'n kop eronder scheelt al)
maar ik vind die kd-120/140 hardstikke duur, ik zou dan toch iets goedkopers laten bouwen *
een handleiding kun je ook downloaden, net als lijst van Nlz
http://www.roland.com/products/en/_supp ... ODUCT=TD-4
is alleen wel groot (alle talen zitten erin vlgs mij)

* ps. mds-4 rack kun je met simpele buis (55-60cm) verbreden, moet ook als je een
kd-120 kwijt wilt, kabels kun je met stereo -verleng pluggen verlengen
(zie thomann the ssnake 1802)
Gebruikers-avatar
ebeat

Berichtdoor mutmong » Wo 15 Dec 2010, 12:14

Ik zou ook m'n KD-8 willen vervangen maar ik gebuik een dubbel pedaal. Aangezien de KD-120 zo duur is zou ik gaan voor een KD-85 maar zal dit een verschil uitmaken op vlak van rebount (moet iets hebben dat beter is dan de KD-8)?
Is dat stukje gaasvel te klein voor twee kloppers?
Iemand ervaring met KD-85?
THX
mutmong

Berichtdoor laurens1 » Wo 15 Dec 2010, 21:41

KD-85 gaat prima met twee kloppers, je moet dan wel de sensitivity aanpassen.
Heb zelf voor de TD9 de KD-8 een tijd geleden vervangen voor de KD-85 en bevalt prima.
Gretsch Catalina maple 8/10/12/14/16 tom, 14x5,5 snare, 22x18 bass, Masterworks Troy bekkens
laurens1

Berichtdoor mutmong » Vr 17 Dec 2010, 11:11

of wat denken jullie van deze:
http://www.thomann.de/be/millenium_kd1012_12_kick_pad.htm

Te zien aan de prijzen van dit merk zou het wel eens semi-speelgoed kunnen zijn maar als je spreekt over mesh head dan is er toch wel een gigantisch verschil met Roland. Het gaat voor mij vooral om de betere rebound van de basdrum.
Als ik een millenium versleten heb dan koop ik gewoon een nieuwe. Ze mogen natuurlijk niet stuk gaan na 10 uurtjes spelen.
BTW: Werken die millenium dingen op een Roland drummodule? Millenium verwijzen in de modelnaam (KDxx12) wel heel opvallend naar het Roland alternatief.

en bedankt voor het mededelen van de ervaringen met een KD-85!
mutmong

Berichtdoor HAMMAR » Vr 17 Dec 2010, 14:26

mutmong schreef:BTW: Werken die millenium dingen op een Roland drummodule? Millenium verwijzen in de modelnaam (KDxx12) wel heel opvallend naar het Roland alternatief.

Vraag het ze zelf, heb ik ook pas gedaan voor een e-hihat.
The one and only Ian Paice!
HAMMAR

Berichtdoor mutmong » Vr 17 Dec 2010, 18:39

Net gemaild en al antwoord gekregen.
Het werkt dus wel degelijk met een Roland drum module.
mutmong

Berichtdoor BernardBuitendam » Za 15 Jan 2011, 03:10

http://www.rolandconnect.com/product.php?p=td-4kx2

Verbeterde versies van de TD-4KX en de TD-4K

o.a. nieuwe cymbals, en bassdrumpad.
BernardBuitendam

Berichtdoor acapolypse » Wo 19 Jan 2011, 00:36

mss beetje off topic ofzo, maar t is iig over de TD-4

ik heb nu paar keer in 'n winkel een TD-4 bekeken etc, en hij heeft in principe genoeg wat ik nodig heb. ik wil alleen m'n bassdrum triggeren, en de TD-4 is nog redelijk te betalen. Alleen weet ik niet echt precies hoe die aansluiting werkt. het is geen standaart 12 jack aansluit gevallen om gewoon individuele dingen in te doen toch?

ik weet nogsteeds weinig van al die dingen, dus sorry als ik erg domme vragen stel =p
Eén vinger of de hele hand? Ik geef toch zeker ook geen box met een gestrekte pink!?
Gebruikers-avatar
acapolypse

Berichtdoor Geischa » Wo 19 Jan 2011, 10:32

De TD4 werkt met een "kabelboom" die je met een aparte stekker op de module aansluit, dus je moet altijd een tros kabels meenemen, er zitten geen losse aansluitmogelijkheden op in de vorm van een jack ingang...
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor acapolypse » Wo 19 Jan 2011, 13:38

ah okay, die soort DB-25, dat scart achtige aan de achterkant?
die worden dan meestal vast niet erbij geleverd ofwel?
Eén vinger of de hele hand? Ik geef toch zeker ook geen box met een gestrekte pink!?
Gebruikers-avatar
acapolypse

VorigeVolgende

Terug naar E-drums