Roland TD4

Maakt je E-kit een geluid als een electrische gitaar of wil je weten welke e-kit klinkt als een koekenpan? Hier is de plek om het te vragen

Re: Roland TD4

Berichtdoor Geischa » Wo 19 Jan 2011, 13:40

Klopt!
De kabels worden standaard bij de module geleverd!
Gebruikers-avatar
Geischa

Berichtdoor lumber1 » Zo 23 Jan 2011, 20:46

Mijn zoon speelt sinds december op een TD4KX met een dubbel basspedaal.
Met het oefenen van dubbelbass patronen wil hij met een gesloten hihat spelen, kan iemand vertellen waar en/of hoe je dat geluid eruit kunt halen?
We hebben samen al door ale geluiden 'gebladert' maar nergens een closed hihat gezien helaas.
Gebruikers-avatar
lumber1

Berichtdoor HAMMAR » Zo 23 Jan 2011, 21:49

lumber1 schreef:Mijn zoon speelt sinds december op een TD4KX met een dubbel basspedaal.
Met het oefenen van dubbelbass patronen wil hij met een gesloten hihat spelen, kan iemand vertellen waar en/of hoe je dat geluid eruit kunt halen?
We hebben samen al door ale geluiden 'gebladert' maar nergens een closed hihat gezien helaas.

Baksteen op 't pedaal?
The one and only Ian Paice!
HAMMAR

Berichtdoor BernardBuitendam » Zo 23 Jan 2011, 23:03

Ik dacht dat ik een keer las dat als je het drumstel opstart terwijl je je high-hat ingedrukt houdt, dat dan de high-hat gesloten blijft. (qua geluid dan :rolleyes: )
BernardBuitendam

Berichtdoor EcoR » Ma 24 Jan 2011, 08:00

BernardBuitendam schreef:Ik dacht dat ik een keer las dat als je het drumstel opstart terwijl je je high-hat ingedrukt houdt, dat dan de high-hat gesloten blijft. (qua geluid dan :rolleyes: )

Dat was zo met de oude Alesis D4/D5 modules geloof ik, met de TD-4 werkt dat helaas niet.

Ik zou gewoon een nieuwe kit op een van de ongebruikte presets aanpassen dat de hihat gewoon altijd dicht klinkt, ongeacht of je het pedaal intrapt of niet (weet eigenlijk niet of dat zo mogelijk is, maar lijkt me wel logisch)
EcoR

Berichtdoor Addicted » Ma 24 Jan 2011, 08:27

Als je een geluid voor hihat open en hihat dicht afzonderlijk kan instellen (dat was bij mijn Yamaha het geval), kan je voor hihat open ook een dicht geluid instellen.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor paQ » Ma 24 Jan 2011, 08:32

Dat zegt ie
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor acapolypse » Ma 24 Jan 2011, 10:42

Maar lumber1 schrijft dat ie nergens in de module een closed hihat gevonden krijgt?
Eén vinger of de hele hand? Ik geef toch zeker ook geen box met een gestrekte pink!?
Gebruikers-avatar
acapolypse

Berichtdoor paQ » Ma 24 Jan 2011, 11:38

ik lees eruit dat ze door alle kits hebben gebladerd.
Kan me niet voorstellen dat je niet zelf een geluid aan een trigger kunt toewijzen
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor lumber1 » Di 25 Jan 2011, 01:09

paQ schreef:ik lees eruit dat ze door alle kits hebben gebladerd.
Kan me niet voorstellen dat je niet zelf een geluid aan een trigger kunt toewijzen

Toch verkeerd gelezen dan ;)
Er staat dat we door alle geluiden hebben gebladerd, maar daar stond geen closed hihat tussen helaas.
Natuurlijk kan je iedere pad een ander geluid toekennen, maar je bent wel gebonden aan wat Roland erin gestopt heeft voor zover ik weet.
Jammer dat er (nog) geen oplossing voorhanden is, maar wel leuk dat er zo vlot gereageerd wordt hier Afbeelding
I use weapons of mass percussion!
Gebruikers-avatar
lumber1

Berichtdoor piebe » Do 24 Feb 2011, 15:18

Ik heb sinds maandag een TD4 in mijn bezit en ben behoorlijk tevreden. De geluiden zijn redelijk tot goed en het speel gevoel is behoorlijk realistisch. Nadelig is het kloppen van de bassdrum en de hihat klinkt een beetje houterig. Naar mijn idee zou een betere hihat de set nagenoeg ideaal maken.
piebe

Berichtdoor eefj33 » Wo 02 Mrt 2011, 21:51

hoi!

heb dit topic net even snel doorgelezen, kan zijn dat mijn antwoorden er al instaan, maar dan ben ik er overheen gelezen... excuses voor het geval dat zo is.

maar ik denk er dus aan een td4kx aan te schaffen. eerst wou ik een td9kx, maar aangezien deze geupdated is (td9kx2) en deze 40% duurder is, en ik niet weet of de td9kx te koop blijft ben ik nog maar eens gaan nadenken over een e-kit.
op dit moment twijfel ik een beetje tussen de pearl e-pro live, roland td9kx en de roland td4kx. binnenkort ga ik (waarschijnlijk) met mijn broer naar drumworld om eea uit te proberen. denk dat het uiteindelijk toch de td4kx word aangezien deze toch wel het goedkoopst is en ik het enkel als oefenkitje zal gaan gebruiken.
maar ik had nog een paar vraagjes: hoe lang gaan de 9kx en de 4kx mee? is het mogelijk om een andere module op de 4kx aan te sluiten om te kunnen uitbreiden? kan je een beter rack kopen (las dat die van de 4kx nog wel eens onstabiel kan zijn)?
Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren en flikker van het balkon...
eefj33

Berichtdoor piebe » Do 03 Mrt 2011, 21:05

eefj33 schreef:hoi!

heb dit topic net even snel doorgelezen, kan zijn dat mijn antwoorden er al instaan, maar dan ben ik er overheen gelezen... excuses voor het geval dat zo is.

maar ik denk er dus aan een td4kx aan te schaffen. eerst wou ik een td9kx, maar aangezien deze geupdated is (td9kx2) en deze 40% duurder is, en ik niet weet of de td9kx te koop blijft ben ik nog maar eens gaan nadenken over een e-kit.
op dit moment twijfel ik een beetje tussen de pearl e-pro live, roland td9kx en de roland td4kx. binnenkort ga ik (waarschijnlijk) met mijn broer naar drumworld om eea uit te proberen. denk dat het uiteindelijk toch de td4kx word aangezien deze toch wel het goedkoopst is en ik het enkel als oefenkitje zal gaan gebruiken.
maar ik had nog een paar vraagjes: hoe lang gaan de 9kx en de 4kx mee? is het mogelijk om een andere module op de 4kx aan te sluiten om te kunnen uitbreiden? kan je een beter rack kopen (las dat die van de 4kx nog wel eens onstabiel kan zijn)?

De TD4x is zeker niet onstabiel en ideaal als oefenkit. Natuurlijk zijn er e-drumkits die beter klinken, maar die zijn ook meteen twee tot vier en soms zelfs zesmaal duurder. En zelfs bij de allerduurste hoor je nog steeds dat het geen akoestische set is. Daarom is de TD4 echt een ideale kit, want het speel gevoel is prima en je kan meespelen met al je favoriete platen! Mijn spel is stukken verbeterd sinds ik er een heb en waarom zou je meer betalen voor iets wat uiteindelijk altijd namaak blijft? Als ik geen buren had zou ik nimmer een e-drumkit gekocht hebben, het is nood wat de wet breekt en niet meer dan dat.

In deze is proberen weten, want ik stond aanvankelijk erg sceptisch tegenover deze set vanwege de klank, maar het spelen voelt zeer lekker en absoluut niet goedkoop!
piebe

Berichtdoor eefj33 » Do 03 Mrt 2011, 21:29

piebe schreef:De TD4x is zeker niet onstabiel en ideaal als oefenkit. Natuurlijk zijn er e-drumkits die beter klinken, maar die zijn ook meteen twee tot vier en soms zelfs zesmaal duurder. En zelfs bij de allerduurste hoor je nog steeds dat het geen akoestische set is. Daarom is de TD4 echt een ideale kit, want het speel gevoel is prima en je kan meespelen met al je favoriete platen! Mijn spel is stukken verbeterd sinds ik er een heb en waarom zou je meer betalen voor iets wat uiteindelijk altijd namaak blijft? Als ik geen buren had zou ik nimmer een e-drumkit gekocht hebben, het is nood wat de wet breekt en niet meer dan dat.

In deze is proberen weten, want ik stond aanvankelijk erg sceptisch tegenover deze set vanwege de klank, maar het spelen voelt zeer lekker en absoluut niet goedkoop!

dat klinkt erg positief :lol: denk dat ik toch voor de td4kx ga!
alleen, ik vraag me nog steeds af of je er een andere module op kan aansluiten zodat je kan uitbreiden/betere klanken krijgt?
Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren en flikker van het balkon...
eefj33

Berichtdoor Netlef » Do 03 Mrt 2011, 22:32

ff off topic en misschien een beetje zeikerig :ph34r , maar is het nodig om elkaar (volledig) te quoten als 't bericht waar je op reageert gewoon direct boven je reactie staat? Dan wordt 't hele topic onnodig twee keer zo lang ben ik bang... :wacko:
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor eefj33 » Vr 04 Mrt 2011, 00:21

ooh sorry hoor ;) zit nog niet zo lang op dit forum en op een ander forum waar ik wel heel actief op ben (een van de grootste van nederland, is ook een stuk drukker dan hier :P ) is dat heel normaal... zal er voortaan op letten ;)
eefj33

Berichtdoor piebe » Vr 04 Mrt 2011, 20:30

eefj33 schreef:dat klinkt erg positief :lol: denk dat ik toch voor de td4kx ga!

Zou ik zeker doen!
alleen, ik vraag me nog steeds af of je er een andere module op kan aansluiten zodat je kan uitbreiden/betere klanken krijgt?

Volgens mij kan dat wel, maar is nergens voor nodig als het alleen om te oefenen is. Daarbij is het ook absoluut niet verkeerd om op een 808 te drummen want bij die kick trillen de pannen van het dak (als je de koptelefoon niet ophebt uiteraard).
Wees geen dief van je eigen portemonnee, ze zijn er nieuw voor 899 euro en meer moet je er niet voor betalen!
piebe

Berichtdoor Netlef » Za 05 Mrt 2011, 10:35

TD-4 lijkt me inderdaad prima als het echt alleen voor thuis oefenen bedoeld is. Een andere module aan je pads en cyms hangen kan inderdaad altijd (bijna alle Roland spullen zijn compatibel met elkaar), maar ik merk nu (na bijna twee jaar ofzo) dat ik eerder betere/ luxere pads en cyms wil dan een andere module.
Ik wil graag afmetingen van trommels en bekkens van mn e-kit die dichter in de buurt komen van een akoestische set; geluid is voor "geruisloos" thuis oefenen prima. Btw, zorg wel voor een GOEDE (en helaas wat duurdere) hoofdtelefoon; topmodellen van BeyerDyanamic, Sennheiser, AKG enzo. Scheelt écht dag en nacht en is uiteindelijk goedkoper dan een andere module.
Maar goed, ik was destijds gegaan voor een TD-9K (met rubberen pads en goedkope flapperende bekkens; TD-4 was er toen nog net niet) en heb inmiddels hihat en bekkens al vervangen (VH-11, 1x CY-15, 2x CY-12R/C, vooral marktplaats) en ben nu opzoek naar een betaalbare manier om 10" en 12" pads met gaasvellen te krijgen. En dát valt niet mee; nieuw is het erg duur en tweedehands zijn ze er nauwelijks en dan nog zijn ze redelijk aan de prijs. Ben nu serieus aan t kijken hoe ik ze zelf kan bouwen. Nu heb ik dus spijt dat ik toen niet voor een set met gaasvellen (TD-9KX) gegaan ben, want in een set zijn mesh head pads relatief niet zo duur.

Mijn tip dus: TD-4 met goede hoofdtelefoon lijkt me prima qua geluid, maar bezuinig (als het kan) niet op kleine rubberen pads en bekkens.
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor EcoR » Za 05 Mrt 2011, 11:16

Ik heb ook een TD-4, maar waar ik over zit te denken om te upgraden is de hihat, die is toch wel de zwakke schakel in deze set. Waarwschijnlijk ga ik er een VH-11 voor halen, zodra het budget dat toelaat.
EcoR

Berichtdoor eefj33 » Za 05 Mrt 2011, 11:46

@Netief ik was sowieso al van plan om gaasvellen te doen, omdat rubberen pads horiger zijn (en mijn doel is om minder geluidsoverlast te krijgen).
eefj33

Berichtdoor piebe » Za 05 Mrt 2011, 16:35

EcoR schreef:de hihat, die is toch wel de zwakke schakel in deze set.

Ja dat ben ik met je eens.
piebe

Berichtdoor eefj33 » Zo 06 Mrt 2011, 16:04

heb zonet mijn TD4KX besteld O-) ouders wouden voorschieten. die webshop had nu de firestix in de aanbieding, dus heb die ook gelijk besteld. en een drop clutch voor bij mijn akoestische kit. ben echt zo blij!
eefj33

Berichtdoor piebe » Ma 14 Mrt 2011, 14:10

Veel plezier er mee!
piebe

Berichtdoor piebe » Do 17 Mrt 2011, 18:34

Ik heb de TD4k nu een kleine 3 weken in mijn bezit en de geluiden beginnen mij te vervelen wat ten koste gaat van de lol die ik aan het drummen beleef. Omdat ik niet van plan ben de hoofdprijs te betalen voor een e-kit ben ik mij momenteel in addictive drums aan het verdiepen. Toegegeven, e-drumming is wel een hoop gedoe en het is ergens een hoofdzonde dat dit allemaal moet. :(
piebe

Berichtdoor Technobeat » Do 17 Mrt 2011, 21:34

Kun je bij de TD4 ook de instellingen per kit aanpassen ?
Bij de TD9 kan dit zeker wél , en kun je per kit alle onderdelen aanpassen aan je eigen voorkeur .
Het voordeel van een E-set is dat je meerdere kits tot je beschikking hebt .
Met een A-kit heb je er '' maar '' één en als je variatie wilt hebben ben je aangewezen tot de aankoop van meerdere type snare`s en bekkens , hetgeen je portomonee wel moet kunnen ophoesten .
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

VorigeVolgende

Terug naar E-drums