Koptelefoons

Alles wat niet onder één van de andere forums kan staan wat wel bij je drumstel hoort

Berichtdoor Addicted » Za 17 Feb 2007, 18:33

In het boekje van mijn mp3-speler staat dat bewezen is dat geluid op 80dB zelfs op langere termijn niet schadelijk is voor je gehoor.
Op de kruk is het geluidsniveau tussen den 100 en 110dB (afhankelijk van hoe hard je slaat), dan is 25dB net te weinig. Met 32dB zit je dan veilig Afbeelding
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Animal » Za 17 Feb 2007, 18:55

Als je muziek maakt zul je toch niet continu boven de 105 dB zitten, mag ik aannemen. Bij een demping van > 15 dB blijkt het al moeilijk te worden een vlakke demping te realiseren. Een vlakke demping betekent dat alle frequenties even sterk worden gedempt zodat je je drums redelijk natuurgetrouw kunt blijven waarnemen.
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Nicolas » Za 17 Feb 2007, 21:28

Ik speel altijd met koptelefoon en hoe komt het dat mn kit dan zo goed klinkt met koptelefoon?
Sonor,Pro Mark,Paiste Alpha en 2002,Tama Hardware
Gebruikers-avatar
Nicolas

Berichtdoor Bernd » Za 17 Feb 2007, 22:32

misschien heel naar om te zeggen, maar misschien omdat je waarschijnlijk niets beters gewend bent
Bernd

Berichtdoor Nicolas » Zo 18 Feb 2007, 09:36

?dat snap ik niet, mn kit klinkt gewoon slecht zonder koptelefoon maar met vind ik hem toch redelijk klinken!
Sonor,Pro Mark,Paiste Alpha en 2002,Tama Hardware
Gebruikers-avatar
Nicolas

Berichtdoor Animal » Zo 18 Feb 2007, 10:45

quote:

Nicolas schreef op 18 februari 2007 @ 09:36:
?dat snap ik niet, mn kit klinkt gewoon slecht zonder koptelefoon maar met vind ik hem toch redelijk klinken!
Door een koptelefoon op te zetten hoor je een hoop ongewenste boventonen ook niet meer. Ongewenste boventonen worden veroorzaakt door slecht stemmen en/of een niet al te beste akoestiek.
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor seppe » Zo 18 Feb 2007, 11:27

Ik heb pas ook de fic firth sih1 gekocht,en ik vind hem wel goed,maar eigenlijk dempt hij het geluid van m'n drums te veel....je hoort de muziek uiteraard beter,maar de drums ergens op de achtergrond ... " het is ook nooit goed he" Afbeelding
Misslaan? je raak altijd iets...!!
Gebruikers-avatar
seppe

Berichtdoor Addicted » Zo 18 Feb 2007, 11:42

Oké, dan is die Vic Firth dus genoeg. Even zoeken op internet en met wat geluk mag ik 'm nu al bestellen als vervroegd kado Afbeelding

@wannabe
Waar heb jij 'm besteld, ik heb 'm tot nu toe nog maar voor 89euro gezien op internet, of heb jij 'm in een gewone winkel besteld (wat me niet logisch lijkt, aangezien een internetwinkel meestal goedkoper is dan een gewone winkel)?
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor wannabe » Zo 18 Feb 2007, 13:16

quote:

Addicted schreef op 18 februari 2007 @ 11:42:
Oké, dan is die Vic Firth dus genoeg. Even zoeken op internet en met wat geluk mag ik 'm nu al bestellen als vervroegd kado Afbeelding

@wannabe
Waar heb jij 'm besteld, ik heb 'm tot nu toe nog maar voor 89euro gezien op internet, of heb jij 'm in een gewone winkel besteld (wat me niet logisch lijkt, aangezien een internetwinkel meestal goedkoper is dan een gewone winkel)?
Ik heb de headphones via de site van Keymusic België gekocht (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=35188&taal=0). Om kosten uit te sparen (jaja) ga ik hem wel in de winkel afhalen omdat die toch vlakbij is. Als je hem koopt bij Keymusic (dus miet via de site) kost hij trouwens 15¤ meer ... Begrijpe wie begrijpen kan Afbeelding
Euh ?
wannabe

Berichtdoor Addicted » Zo 18 Feb 2007, 14:37

Oke, dankje!
Ik keek net op de site, daar klopt ook geen bal van. Zoek je op Vic Firth sih1, krijg je die koptelefoon. Staat er bij: Onze prijs: E60,-
Klik je erop, staat er weer: Onze prijs: E64,-
Verzenden ze trouwens, want ik ga niet Den Haag voor een koptelefoon..
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Ex-Drumforumlid1 » Ma 19 Feb 2007, 18:04

Zo als ik al vaaker heb gezecht kijkt uit met dat soort koptelfoons (zo als die van Vic Firth) Mijn ervaring is: Hoe meer Db je weg haalt hoe harden je gaat slaan. hoe dat komt, geen idee. Mijn drum leraar merkt dit bij meerdere van zijn leerlingen.
en als je naa gaat dat per 3 Db het geluid een keer zo veel is, dan is 25 Db demping veel.

Leuk bij effect is: Omdat je harder gaat slaan zet je de muziek net weer iets harder waardoor je net weer iets harder gaat slaan, waardoor de muziek weer wat harder moet, enz

Dus zet je muziek A.U.B niet harder dan dat je de eerst keer hebt gedaan.
Ex-Drumforumlid1

Berichtdoor DavidSommen » Ma 19 Feb 2007, 18:25

Alsjeblieft, maak je oren niet kapot.

Ik speel altijd met een bouwvakkerskoptelefoon. Kost iets van een 7 euro of zo en dempen m'n drums goed af. Ik sla niet per se harder (ik speel vooral jazz). Als ik nog maar zachtjes een tik geef op m'n snare in mijn kamer zonder hoofdtelefoon vind ik het al onaangenaam luid. De akoestiek van mijn kamer is echt heel slecht.

In elk geval, neem gehoorbeschadiging heel serieus! Eigenlijk zou je alleen met muziek mogen meespelen als je de muziek zo zacht kan zetten zoals je normaal gezien doet (of toch maar een klein beetje meer). Een halfuur mp3-speler luisteren aan max. volume kan je gehoor onherstelbaar beschadigen. In het begin merk je het niet... en da's juist het gevaarlijke. Hetzelfde geldt voor drummen. Pas als je merkt dat je gesprekken niet meer goed kunt volgen, is het al véél te laat (het kwaad is misschien al jaren geleden geschied).

Bescherm dus ALTIJD je oren!
DavidSommen

Berichtdoor Addicted » Vr 23 Feb 2007, 21:06

Weet iemand waar in de buurt (lees <20km, tenzij goed bereikbaar met de trein) van Boxmeer die Vic Firth SIH1 te koop is, of een website waar ik 'm voor een aannemelijke prijs kan bestellen?
Als ik 'm intyp bij Google krijg ik weinig resultaat, websites als Kelkoo etc. geven ook geen resultaat, waarschijnlijk omdat het geen 'normale' koptelefoon is..
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor headbanger » Do 19 Jul 2007, 13:11

Alowa!

Ik ben op zoek naar een geschikte hoofdtelefoon die ik gebruik tijdens het drummen. Hij moet het omgeving dus goed dempen (geleidelijk, zowel hoge, mid-, als lage tonen) en uiteraard een goed geluid hebben.

Iemand suggesties?

Ik was zelf (via feedback) terecht gekomen bij:
Beyer hoofdtelefoon
Sennheiser hoofdtelefoon

Het zijn maar twee voorbeelden, alle suggesties welkom. Prijs graag onder de 200 euro (mochten er nog duurdere zijn met gouden randen ofzo).

Alvast bedankt voor het advies!

Bart
headbanger
Gebruikers-avatar
headbanger

Berichtdoor Pearl Drummer » Do 19 Jul 2007, 16:15

-
Laatst gewijzigd door Pearl Drummer op Di 23 Aug 2011, 00:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Pearl Drummer

Berichtdoor Slager » Do 19 Jul 2007, 17:32

quote:

headbanger schreef op 19 juli 2007 @ 14:11:
Alowa!

Ik ben op zoek naar een geschikte hoofdtelefoon die ik gebruik tijdens het drummen. Hij moet het omgeving dus goed dempen (geleidelijk, zowel hoge, mid-, als lage tonen) en uiteraard een goed geluid hebben.

Iemand suggesties?

Ik was zelf (via feedback) terecht gekomen bij:
Beyer hoofdtelefoon
Sennheiser hoofdtelefoon

Het zijn maar twee voorbeelden, alle suggesties welkom. Prijs graag onder de 200 euro (mochten er nog duurdere zijn met gouden randen ofzo).

Alvast bedankt voor het advies!

Bart
Moet het perse een koptelefoon zijn? Kijkend naar de prijzen van de 2 koptelefoons waar je naar linkt, zou ik persoonlijk gaan kijken naar Shure E3 in-ears. Goed geluid, goede demping en geen gezeur dat de schelpen niet volledig over je oren passen Afbeelding
Yamaha Stage Custom 22/10/12/14 - Pearl Masters Custom MMX 20/20/10/12/14/16 - Pearl Masters Custom MMX 14x6.5" Snare - Zildjian/Sabian - Roland TD-20KV - Pearl Advanced Hardware/Yamaha hardware
Gebruikers-avatar
Slager

Berichtdoor Henkeman » Do 19 Jul 2007, 18:12

Hammar,

Reageer even !!!!!! Afbeelding

p.s. ik ben het helemaal met je eens Afbeelding

gr.
Henkeman

Berichtdoor J-POL » Do 19 Jul 2007, 18:15

Uit die 2 koptelefoons moet je zowiesow voor de Beyer gaan zulke goede demping... Soort bouwvaker oorkleppen maar dan met Ingebouwde Boxen;) haha maaruh Beter is in-ears heb ik zelf Lekker Bass en zowiesow goede demping...
Odery Custom handmade + zildjian custom A :D + vic firth 7a + roland td-6 KX
Gebruikers-avatar
J-POL

Berichtdoor supermachiel » Do 19 Jul 2007, 19:03

als je goedkoop uit willen zijn, koop goede oordopjes( voor geluidsbescherming) en daaroverheen een goedkope koptelefoon die heel hard kan.

Ik heb er een uit het jaar nul, ik weet niet of ze bekend zijn, die witte met zwarte doppen en een zwarte band over je hoofd...

Afbeelding

die linker dus
Gebruikers-avatar
supermachiel

Berichtdoor dissonantie » Do 19 Jul 2007, 19:10

Uiteindelijk moet je zelf bepalen wat je goed vindt klinken/zitten. Ikzelf vond in ieder geval de Beyer te hard op je hoofd klemmen om er langere tijd comfortable mee te werken. Dempen doet-ie wel prima. Ik kan me herinneren dat de lage frequenties er iets geboost zijn, maar pin me op dat laatste niet vast.

Wat betreft prettig zitten ben ik erg gecharmeerd van de AKG K-271, maar het ziet er natuurlijk wel wat... "anders" uit met die gebogen buisjes. Je hoeft nooit iets in te stellen: gewoon op je hoofd zetten en hij stelt zichzelf automagisch in. Langere tijd dragen blijft comfortabel. Qua klank is de AKG K-240 wat transparanter, maar die heeft geen gesloten schelpen. Uiteindelijk wilde ik geen sticknoise horen bij m'n elektrische kit en ben ik voor de K-271 gegaan, met door de gesloten schelpen ook hier iets omhoog geschroefde lage frequenties.

Nogmaals: neem een CD mee met voor jou representatieve muziek en ga gewoon 'ns in een winkel waar ze er een aantal hebben hangen luisteren.
In every dance no steps are placed and every path mistakes are made. And if all paths lead but to the grave, then let us dance upon our way
Gebruikers-avatar
dissonantie

Berichtdoor dissonantie » Do 19 Jul 2007, 19:12

quote:

supermachiel schreef op 19 juli 2007 @ 20:03:
als je goedkoop uit willen zijn, koop goede oordopjes( voor geluidsbescherming) en daaroverheen een goedkope koptelefoon die heel hard kan.

Goede oordopjes zijn niet goedkoop.

En het gehoortoestel dat je op die manier na een paar jaar nodig hebt ook niet.
In every dance no steps are placed and every path mistakes are made. And if all paths lead but to the grave, then let us dance upon our way
Gebruikers-avatar
dissonantie

Berichtdoor HAMMAR » Do 19 Jul 2007, 19:19

quote:

Henkeman schreef op 19 juli 2007 @ 19:12:
Hammar,

Reageer even !!!!!! Afbeelding

p.s. ik ben het helemaal met je eens Afbeelding

gr.
Thnx dude...
The one and only Ian Paice!
HAMMAR

Berichtdoor headbanger » Do 19 Jul 2007, 21:25

okeej, thnx a lot!

Ik heb nu ook even gekeken naar die Shure E3 dopjes...die zijn inderdaad ook nog goedkoper ook (rond de 155 euro). Ik heb alleen helemaal geen verstand van in-ear, zijn dit wel goede, of moet ik deze meer zijn al 'beginner-dopjes' zien? Wil wel zuiniger worden op mijn oren (deze hebben de afgelopen jaren al genoeg te verduren gehad), dus niet dat ik zometeen een schelle sound op het vlies krijg.

De reden dat ik niet naar een winkel ga is omdat ik daar vaak geen drumstel bij de hand heb... liever heb ik dan even wat ervaringen van mede-drummers. Afbeelding
headbanger
Gebruikers-avatar
headbanger

Berichtdoor Slager » Vr 20 Jul 2007, 07:46

quote:

headbanger schreef op 19 juli 2007 @ 22:25:
okeej, thnx a lot!

Ik heb nu ook even gekeken naar die Shure E3 dopjes...die zijn inderdaad ook nog goedkoper ook (rond de 155 euro). Ik heb alleen helemaal geen verstand van in-ear, zijn dit wel goede, of moet ik deze meer zijn al 'beginner-dopjes' zien? Wil wel zuiniger worden op mijn oren (deze hebben de afgelopen jaren al genoeg te verduren gehad), dus niet dat ik zometeen een schelle sound op het vlies krijg.

De reden dat ik niet naar een winkel ga is omdat ik daar vaak geen drumstel bij de hand heb... liever heb ik dan even wat ervaringen van mede-drummers. Afbeelding

Ik heb alleen ervaring met de Shure E2's, welke rond de 90 euro kosten. De demping is voor mij ruiim voldoende, mijn Alpine's gebruik ik dan ook niet meer. Geluidsweergave is ook prima in orde, hoewel het af en toe wel lastig is om een goede sluiting te krijgen zodat je geluid goed is.
Grootste voordeel voor mij is dus het feit dat ik EN geen geluidsdempende oordopjes in EN geen grote koptelefoon op hoef om met muziek mee te kunnen spelen.
Bovendien gaan de E2's bij mij niet zo snel irriteren als Alpine's. De E2's kan ik makkelijk 2, 3 uur in hebben, mijn Alpine's irriteren al na een uurtje.
Yamaha Stage Custom 22/10/12/14 - Pearl Masters Custom MMX 20/20/10/12/14/16 - Pearl Masters Custom MMX 14x6.5" Snare - Zildjian/Sabian - Roland TD-20KV - Pearl Advanced Hardware/Yamaha hardware
Gebruikers-avatar
Slager

Berichtdoor Jelle » Vr 20 Jul 2007, 08:13

quote:

dissonantie schreef op 19 juli 2007 @ 20:12:
[...]Goede oordopjes zijn niet goedkoop..
Cheap-ass dopjes beschermen goed genoeg, de muziek klinkt alleen voor geen meter. Het zijn de hoge frequenties die de schade aanrichten, en juist deze frequenties worden door alle dopjes genoeg gedempt.
Jelle

VorigeVolgende

Terug naar Overige Equipment