Koptelefoons

Alles wat niet onder één van de andere forums kan staan wat wel bij je drumstel hoort

Re: Yamaha DTXtreme 3 en degelijke compatibele hoofdtelefoon

Berichtdoor xtdcx » Za 28 Mrt 2009, 15:40

ha die joep,

ik dacht toch maar eens opties verkennen hier hé, kan geen kwaad!
Ik ben zo bang dat die te groot gaat zijn op mijn hoofd
xtdcx

Berichtdoor Netlef » Za 23 Mei 2009, 14:01

Nou we het toch over hoofdtelefoons hebben... :)

Ik gebruik zelf een Sennheiser 515. Da's een zgn. open systeem wat inhoud dat je nog wel omgevingsgeluid hoort. Vind ik vooral handig met repetities (dan hoeft niet alles perse via de mengtafel voordat ik het hoor).
Nadeel d'r van is dat ik (als ik thuis speel) veel van de beruchte "plok-plok" geluiden van de stokken op de rubber pads hoor. Vandaar dat ik zo 'ns een beetje nieuwsgierig ben hoe dat bij andere koptelefoons is.

Hoe is dat bij die Beyerdynamic DT770M? Is dat een closed phones? En hoe zit het met de bassen? Dik voor mekaar?

Zijn er nog anderen met goede/ slechte ervaringen die ze willen delen?
Dat wel natuurlijk...
Netlef

Berichtdoor Joep » Za 23 Mei 2009, 16:43

De DT770M is origineel ontworpen voor drummers om met muziek mee te spelen op een akoestisch drumstel. Hij dempt heel veel. 34 dB meen ik. Geplok hoor je nauwelijks nog.
Verder is de geluidskwaliteit wat je mag verwachten van een koptelefoon van die prijs: Dik in orde.

Ik had van de eerste wel de linker basspeaker opgeblazen, oppassen dus met aansluiten op apparaten die aanstaan.
Witte Sonor Hilite Exclusive.
Zoek witte Sonor Hilite 15" tom en 12"x5" snare.
Gebruikers-avatar
Joep

Re: Koptelefoons

Berichtdoor boot » Za 29 Aug 2009, 12:45

Goed ga ik hier verder.

Zit nu sterk te twijfelen tussen de Beyer Dynamic DT770 waarin je verschillende versies hebt nl. de pro 80 ohm, pro 250 ohm, m-serie, 2005 serie. De DT990 pro lijkt me ook wel wat of kan je beter de DT770 hebben?

Wie kan mij adviseren tussen de verschillende types?
Wat zeggen de verschillende ohm's en welke is voor mij het meest geschikt.
boot

Berichtdoor Richard » Zo 30 Aug 2009, 15:52

Ik zal wel commentaar krijgen omdat het Bose is maar ik ben dus echt helemaal tevreden over de Bose quietcomfort 3 noise canceling hoofdtelefoon.

Echt zo lekker als alle omgevings ruis minimaal is, kan je tenminste op normaal volume naar muziek luisteren.

Heb 'm echter in Amerika gekocht waar die mede door de lage dollar en outlet prijs te betalen was...
Balbex drumsticks
Gebruikers-avatar
Richard

Berichtdoor boot » Ma 31 Aug 2009, 08:31

Na het nodige leeswerk heb ik mijn keuze gemaakt. Ga voor de Beyerdynamic DT 770 2005 (consumer edition) en niet de pro versie, de 2005 versie schijnt beter te zijn! De pro versie is meer geschikt voor house en rap muziek omdat deze nogal veel laag zou hebben.
boot

Berichtdoor Skinny » Zo 11 Okt 2009, 17:38

Kheb een tijdlang gedrumt met de standaard in-ear oordoppen die ik gratis bij m'n telefoon kreeg (Sony Ericsson). Prima geluid, prima demping, alleen is de aansluiting van deze ordoppen nietzogoed meer (bekend probleem geloof ik, W995 model heb ik momenteel, heb dezelfde klacht vaker gehoord)

Omdat deze oordoppen me prima bevallen, maar er gewoon geen geluid meer uitkomt, zijn ze aan vervanging toe.

Weet iemand goede in-ears voor een redelijke prijs? Laaste post over in-ears was 2007 ofzo, vandaar de vraag.
Wij zijn verhuisd!

http://www.drum-forum.nl/
Skinny

Berichtdoor Jascha » Zo 11 Okt 2009, 20:32

Skinny schreef:Kheb een tijdlang gedrumt met de standaard in-ear oordoppen die ik gratis bij m'n telefoon kreeg (Sony Ericsson). Prima geluid, prima demping, alleen is de aansluiting van deze ordoppen nietzogoed meer (bekend probleem geloof ik, W995 model heb ik momenteel, heb dezelfde klacht vaker gehoord)

Omdat deze oordoppen me prima bevallen, maar er gewoon geen geluid meer uitkomt, zijn ze aan vervanging toe.

Weet iemand goede in-ears voor een redelijke prijs? Laaste post over in-ears was 2007 ofzo, vandaar de vraag.

Bij de Kijkshop heb je van die Lenco in-ears met mini jack aansluiting. Ideaal, en zijn maar 11 euro. Sluiten goed af en degelijk geluid (ik gebruik ze zelf om muziek te luisteren en bijvoorbeeld met brushes te spelen met muziek begeleiding). Tja.. 11 euro, lijkt me het proberen wel waard.
Jascha

Berichtdoor mr. Drums » Za 24 Okt 2009, 17:57

Deze gekregen voor m'n b-day.
1 keer gebruikt voor het drummen, bevalt prima.
Afbeelding
Deze was wel aan vervanging toe!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mr. Drums

Berichtdoor Ray » Wo 18 Nov 2009, 14:50

heb zelf ook de HD-465 die laat me te veel geluid door.

heeft iemand ervaring met de vic firth SIH1. moet 22 db omgevingsgeluid dempen.
enkelen roepen dat de geluidskwaliteit wat minder is...

http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm
TD9 en TD6 voor extra triggerpoorten/10",12" meshheads/vh11/cy12/cy14/cy15
Gebruikers-avatar
Ray

Berichtdoor Stubborn » Wo 18 Nov 2009, 14:52

Ray schreef:heb zelf ook de HD-465 die laat me te veel geluid door.

heeft iemand ervaring met de vic firth SIH1. moet 22 db omgevingsgeluid dempen.
enkelen roepen dat de geluidskwaliteit wat minder is...

http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1_kopfhoerer.htm

Ik heb er geen problemen mee, maar ik speel dan ook alleen met een metronoom en zelden met nummers mee.
De kwaliteit van de speakers is inderdaad minder, echter dor die demping van omgevingsgeluiden vind ik t n heerlijk ding.
Drums are meant to produce noise..
Gebruikers-avatar
Stubborn

Berichtdoor Addicted » Wo 18 Nov 2009, 15:16

Die Vic Firth SIH1 gebruik ik nu al ruim 2 en een half jaar.
Thuis gebruik ik 'm om nummers mee te kunnen spelen met mijn laptop. Ik moet zeggen dat dat heel goed gaat en de demping is zeker voldoende. De speakers zijn niet van audiofiele kwaliteit en komen wat tekort in het laag, maar ik ervaar dat niet als vervelend. Sterker nog, ik vind dat prettig omdat de bassdrum van de opname dan niet zo aanwezig is. Neemt niet weg dat je geen bastonen hoort hoor (zowel bassdrum als basgitaar).

Tijdens opnames in de studio gebruik ik 'm ook, met plezier. Klein beetje bass en snare terug over de koptelefoon en spelen maar, dat gaat goed. Ook hier met demping geen problemen.

Verwacht echter geen gelijkmatige demping zoals je van een goede otoplastiek mag verwachten. Ik heb het idee dat ze vooral in het hoog meer dempen, waardoor het geluid minder levendig wordt. Ik moet zeggen dat dat snel went, maak je daar geen zorgen over.
Verder is de koptelefoon naar mijn mening robuust gebouwd. Zachte schuimranden voor draagcomfort en een ijzeren verbindingsstuk tussen beide oorschelpen.
Mijn conclusie: een functionele en robuuste koptelefoon voor een redelijke prijs.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Deetje » Wo 18 Nov 2009, 17:11

Ik gebruik de Samson - CH-700. Best wel tevreden over.
Voor mijn home theather gebruik ik de Sony MDR-DS6000.
Gebruikers-avatar
Deetje

Berichtdoor Ray » Vr 20 Nov 2009, 23:03

dempt ie een beetje de omgevingsgeluiden?
ding is wel erg goedkoop 29 euro, kan ik daar wel een beetje kwaliteit voor verwachten, met name in het laag?
TD9 en TD6 voor extra triggerpoorten/10",12" meshheads/vh11/cy12/cy14/cy15
Gebruikers-avatar
Ray

Berichtdoor ## ludwigdrummer ## » Di 24 Nov 2009, 20:34

Hallo allemaal,

Ik ben erg geschrokken van mijn manier van meespelen met muziek. Oordopjesin met daar over heen een bouwkoptelefoon. Nu vroeg ik me af welke van deze twee is een goede vervanging en waarom is de een beter dan de ander?

http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 8a8f7518eb
http://www.thomann.de/nl/shure_srh_440.htm

Alvast bedankt

Ludwigdrummer
## ludwigdrummer ##

Berichtdoor Kallinos » Di 24 Nov 2009, 21:15

## ludwigdrummer ## schreef:Hallo allemaal,

Ik ben erg geschrokken van mijn manier van meespelen met muziek. Oordopjesin met daar over heen een bouwkoptelefoon. Nu vroeg ik me af welke van deze twee is een goede vervanging en waarom is de een beter dan de ander?

http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 8a8f7518eb
http://www.thomann.de/nl/shure_srh_440.htm

Alvast bedankt

Ludwigdrummer

Ik denk dat die Shure wel iets betere geluidskwaliteit zal hebben maar niet zo'n sterke demping. Als meespeelkoptelefoon daarom misschien iets minder geschikt.
Gebruikers-avatar
Kallinos

Berichtdoor V-drummertje » Vr 27 Nov 2009, 18:26

Die hoofdtelefoons van Beyerdynamic blijven voor mij toch wel de beste qua geluidsdemping en geluid.

Een goedkopere oplossing is In-Ear. Bijvoorbeeld de Shure SCL-2 uit mn hoofd.. ;)
Rond de 70-80 euro dacht ik..
Gebruikers-avatar
V-drummertje

Berichtdoor dunDaan » Vr 11 Dec 2009, 14:01

Na jaren met van die oorwarmer te hebben gespeeld als monitor ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Na vele omwegen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij oordoppies van ......... Philips. Tsja, dat had ik zelf eigenlijk ook nooit verwacht, maar wat mij betreft doen ze hun werk perfect.
Ik heb type SHE9600, gekocht voor €40,- of zoiets. Met de bijgeleverde oorstukjes kun je makkelijk kiezen welke maat het beste bij jou oor past. Ze hebben (vind ik) een hele goede balans tussen de hoeveelheid geluid die van buiten wordt doorgelaten en hoe hard je het geluid moet zetten om de muziek te kunnen horen. Voor die prijs echt een aanrader. :Y
Iedereem is verhuisd naar http://www.drum-forum.nl, een forum dat wél werkt
Gebruikers-avatar
dunDaan

Berichtdoor Joris » Vr 11 Dec 2009, 14:14

Als je veel met een click speelt zou ik behoorlijk voorzichtig met je oren doen. Het lijkt misschien mooi in balans maar ondertussen is het snoeihard. Afhankelijk van je spel natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor dunDaan » Vr 11 Dec 2009, 20:57

Zolang je maar van die zgn. noise-canceling dopjes hebt is het goed te doen. Dan wordt het buitengeluid dermate hard gedempt dat je de muziek of click echt niet loeihard hoeft te zetten.
Nog een weetje: Dennis Chambers vertelde op de 1e drumdriedaagse dat hij al zijn hele leven zonder gehoorbescherming speelt en nog steeds een goed gehoor heeft. Ik vraag me af hoe hij dat voor elkaar krijgt.... :wacko:
Iedereem is verhuisd naar http://www.drum-forum.nl, een forum dat wél werkt
Gebruikers-avatar
dunDaan

Berichtdoor Elmer Interfectum » Vr 11 Dec 2009, 21:05

hij liever dan ik iig, als ik zonder gehoorbescherming speel ben ik zondagochtend doof :P
Gebruikers-avatar
Elmer Interfectum

Berichtdoor Joris » Vr 11 Dec 2009, 21:28

dunDaan schreef:Zolang je maar van die zgn. noise-canceling dopjes hebt is het goed te doen. Dan wordt het buitengeluid dermate hard gedempt dat je de muziek of click echt niet loeihard hoeft te zetten.

Valt tegen hoor.
Gebruikers-avatar
Joris

Berichtdoor LeonHeld » Zo 13 Dec 2009, 15:06

IK ben helemaal klaar met de bouwvakkerskoptelefoon, er blijft geen klank van m'n drums over.. Ik wil wel graag met muziek mee kunnen blijven spelen.
Momenteel heb ik de sennheisser CX300II in-ears, maar ik heb het gevoel dat deze ook niet genoeg van mijn drumgeluid dempen.

Nu heb ik een aanbieding gezien voor een Sennheisser HD415. Weet iemand of die genoeg zou kunnen dempen om toch met muziek mee te spelen op een wat lager volume te blijven?
Make It Count
DW & SJC Drums(:
Gebruikers-avatar
LeonHeld

Berichtdoor vandaaltje » Ma 11 Jan 2010, 21:44

Heb momenteel de sennheiser HD202. Prima koptelefoon die goed afsluit. Maar nu ik ook een e-kit heb ben ik niet tevreden over de hoeveelheid laag hij aankan. Iemand een goed alternatief die lage tonen goed aankan? Liefst voor niet een heel hoog bedrag. Was de HD 202 namelijk ook niet :P
Gebruikers-avatar
vandaaltje

Berichtdoor Clubkop » Wo 13 Jan 2010, 17:34

Misschien een hele stomme vraag he, maar degenen die met de koptelefoon drummen, de meesten denk ik? Die hebben neem ik aan het nummer waar ze op mee spelen aan op de koptelefoon.
Maar hebben jullie verder dan ook nog ergens luidsprekers staan?
Clubkop

VorigeVolgende

Terug naar Overige Equipment