Koptelefoons

Alles wat niet onder één van de andere forums kan staan wat wel bij je drumstel hoort

Re: Koptelefoons

Berichtdoor Addicted » Wo 13 Jan 2010, 17:48

Nee, ik zie daar geen reden toe anders dan de buren te pesten :lol:
Ik prik mijn koptelefoon in op mijn laptop, die ik naast mijn drumstel neerzet.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Clubkop » Wo 13 Jan 2010, 19:09

Oh zo oke, bedankt :)
Clubkop

Berichtdoor dunDaan » Do 14 Jan 2010, 11:38

Clubkop schreef:Misschien een hele stomme vraag he, maar degenen die met de koptelefoon drummen, de meesten denk ik? Die hebben neem ik aan het nummer waar ze op mee spelen aan op de koptelefoon.
Maar hebben jullie verder dan ook nog ergens luidsprekers staan?

Dat ligt eraan. Ik wil mezelf weleens opnemen op video om te kijken of het echt allemaal zo geweldig is als ik allemaal in mijn hoofd heb :P :P . Dan heb ik inderdaad wel via de PA van de band de muziek aanstaan, maar meestal doe ik hetzelfde als Addicted: laptoppie, oordoppies, klaar is Klara.
Iedereem is verhuisd naar http://www.drum-forum.nl, een forum dat wél werkt
Gebruikers-avatar
dunDaan

Berichtdoor Dream Theater » Wo 20 Jan 2010, 00:20

Lang geleden dat ik hier heb gepost, maargoed.

Ik zag een goedkope koptelefoon op: http://www.onedayprice.nl/
Betekent dat deze alleen deze 24 uur geldig is.

Dingetje is zogenaamd noice-cancelling, maar er staat nergens bij hoeveel dB. Denken jullie dat dit iets is als drumkoptelefoon? Gezien het budget snap ik ook wel dat het geluid niet super is, het gaat om de demping uiteraard.
drum·mer (de ~ (m.), ~s) = 1 iemand die de drums bespeelt
Gebruikers-avatar
Dream Theater

Berichtdoor Animal » Wo 20 Jan 2010, 00:23

Omdat je hier zo weinig post, geven we voor straf pas over 24 uur antwoord op je vraag. :P
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Bam-Bam » Wo 20 Jan 2010, 01:12

Ik ben niet zo flauw.... : http://www.usetolearn.nl/course/view.php?id=10 ........ :F
Waar blijven die groupies? Ik speel me toch niet voor niets in 't zweet?
Gebruikers-avatar
Bam-Bam

Berichtdoor 5150 » Wo 20 Jan 2010, 13:11

Ik heb deze koptelefoon (sennheiser hd418) http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sen ... index.html

Ik gebruik 'm met mn td4 kitje maar wanneer ik het volume opendraai gaat ie over zn nek als ik de kick hard in trap...ik ben al aan het afstellen geweest binnen de module maar dan moet ik de bassdrum zo zacht zetten...Ik dat dat die hoofdtelefoon toch wel goed genoeg was ?... :huh:
"If thine enemy wrong thee, buy each of his children a drum"
Gebruikers-avatar
5150

Berichtdoor DIYDrummer » Wo 20 Jan 2010, 13:29

5150 schreef:Ik heb deze koptelefoon (sennheiser hd418) http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sen ... index.html

Ik gebruik 'm met mn td4 kitje maar wanneer ik het volume opendraai gaat ie over zn nek als ik de kick hard in trap...ik ben al aan het afstellen geweest binnen de module maar dan moet ik de bassdrum zo zacht zetten...Ik dat dat die hoofdtelefoon toch wel goed genoeg was ?... :huh:

Ik heb de Sennheiser HD202, en bij kit nummer 3, de power-kit oid, heeft hij ook heel veel moeite met de kick op vol volume. Iets minder hard trappen werkt bij mij beter dan het volume in de module aanpassen. Volgens mij heeft het te maken met het geluid bij vol raken dat zorgt voor de storing, niet het volume van de module.

Misschien dat je dat eens kunt proberen of wat zachter je bass gebruiken bij jou ook scheelt.
DIYDrummer

Berichtdoor Dream Theater » Wo 20 Jan 2010, 20:27

Bedankt dat ik nu weet hoe ik met google moet zoeken. Het is hier nog niet bepaald veranderd.

Hou t voorlopig bij mn profesorische oplossing. In-ears met daarover heen van die bouwvakkers kleppen. :P Mocht ik ooit geld over hebben kan ik dit topic doorlezen en dan zijn al die besproken koptelefoons alweer gedatteerd :Y
drum·mer (de ~ (m.), ~s) = 1 iemand die de drums bespeelt
Gebruikers-avatar
Dream Theater

Berichtdoor Addicted » Wo 20 Jan 2010, 20:56

Hij staat er nog op dus ik zal nog maar reageren.

Verwacht er niet veel van, zeker niet voor dat geld. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik heb ook ooit zo'n soort koptelefoon gekocht voor mijn e-kit, die was in de aanbieding bij de Feedback. Eén keer gebruikt, sinds niet meer uit de la gekomen.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor Bam-Bam » Do 21 Jan 2010, 00:06

Dream Theater schreef:Bedankt dat ik nu weet hoe ik met google moet zoeken. Het is hier nog niet bepaald veranderd.
Niet zeuren als je zelf totaal de moeite niet neemt om even te zoeken met Google. -_-
Ik ben best bereid om te helpen als je er niet uitkomt maar als je geen info van dat ding hebt kunnen vinden kun je niet zoeken of je bent te gemakzuchtig.
:sorry:
Binnen een minuut had je de dempingswaarde kunnen vinden en je was er achter gekomen dat de noise cancelling nogal wat ruis oplevert, het is nl. een actief systeempje. Vrij vertaald uit een engels review van een gebruiker: het is een prutding!
Waar blijven die groupies? Ik speel me toch niet voor niets in 't zweet?
Gebruikers-avatar
Bam-Bam

Berichtdoor Elger667 » Vr 12 Mrt 2010, 13:56

Ik heb een Sennheiser hd 202 maar die sluit niet goed genoeg af. Om die reden moet ik mijn muziek harder zetten, wat natuurlijk niet goed is voor mijn oren.
Ik ben dus op zoek naar een stereo koptelefoon die goed afsluit, met goed(mooi) geluid en een niet al te korte (jack/stereo) kabel.
Ben al wat winkels af geweest maar ze konden me niet bieden wat ik zocht.
Onlangs kwam ik de Vic Firth SIH1 tegen, wat me wel wat lijkt.
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikers-avatar
Elger667

Berichtdoor dikkeminne » Zo 18 Apr 2010, 22:42

dag allen

ik heb een vic virth sih1. dikke prima koptelefoon die tot 24db dempt.
ik heb het als volgt live alsmede oefenen. ik heb achter de drums 2 goede overheads staan die op phantom power werken. die gaan naar mijn kleine mixertje toe. zo kan ik zelf op mijn koptelefoon mijn eigen geluid horen en regelen. van het frontgeluid krijg ik ook altijd een lijntje zodat ik een totaal heb vd band. Hierbij kan ik bij de Soundcheck aangeven wat ik harder of zachter wil hebben. dit kan ik dus zelf niet regelen.
Daarbij heb ik nog een kanaal waarop mijn kliktrack zit die ik ook zelf kan regelen qua volume.

Eigenlijk een soort van inear, alleen dan mijn eigen draai eraan gegeven aangezien die kleine dopjes je drums niet mooi weergeven en overheads dit beter doen. Kep eerst een senheisser koptelefoon gehad hd25-2 maar die zat qua comfort mij niet lekker tijdens het drummen. vic's headphone is goed.

greetz dikkeminne
dikkeminne

Berichtdoor Dribbel » Ma 14 Jun 2010, 17:30

Ik zweer bij mijn Sennheiser HD25; :Y
Supper geluid, sluit supper af, kan tegen een stootje, en tegen hoge volumes, maar dat is alleen als je een foutje op je mixer hebt gemaakt en ze te hard hebt ingestuurd, want het hoeft immers niet meer zo hard....
De prijs was minder vriendelijk.... :(

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dribbel op Ma 14 Jun 2010, 17:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Verhuist naar drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
Dribbel

Berichtdoor Animal » Ma 14 Jun 2010, 17:37

dikkeminne schreef:Eigenlijk een soort van inear, alleen dan mijn eigen draai eraan gegeven aangezien die kleine dopjes je drums niet mooi weergeven en overheads dit beter doen.

:wacko: Ik snap niet goed wat "kleine dopjes" en "overheads" met elkaar te maken hebben. Ik heb overigens fantastisch geluid op m'n in-ears, maar ik bespeel dan ook echte drums :P .
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Animal Baars » Wo 16 Jun 2010, 12:06

Ik ben ook van mening dat mijn oordoppen van €60 beter klinken dan menig koptelefoon die ik op mijn oren heb gehad. Ik mix soms zelfs met mijn oordoppen. De enige reden voor mij om een koptelefoon te hebben is het gemak als ik geluid schuif.

Als ik zelf speel geven mijn dopjes het geluid perfect weer. Waar ook nog bij komt dat grote schelpen op je oren er op een podium niet uit zien.
We zijn verhuisd :) www.drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
Animal Baars

Berichtdoor Animal » Wo 16 Jun 2010, 12:15

Om nog maar te zwijgen over de warmte ontwikkeling.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor Werie » Vr 09 Jul 2010, 11:52

Op het podium speel ik ook niet met zo'n grote on-ear. Voor thuis om met muziek mee te spelen heb ik een T-bone HD990D gekocht. Goedkoop, volledig gesloten, dempt meer dan voldoende om gehoorschade te voorkomen. Enig nadeel is de geluidskwaliteit. Het laag komt niet zo heel mooi door, en het hoog ontbreekt een beetje. Niet geschikt om echt van muziek te gaan genieten iig, maar prima om met muziek mee te drummen. ;)

Deze dus:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Werie

Berichtdoor dikkeminne » Za 10 Jul 2010, 09:23

@ animal

hebben geen verband. kep het er verkeerd neergezet

idd nadeel van koptelefoon is wel de warmte. Maar goed zweten doe ik toch al tijdens het drummen. Die oren kunnen er dan ook wel bij haha

Ga vanavond tijdens optreden een test doen met een mixer. Alle instrumenten(gitaar,synth,bass) worden dubbel gemict. 1 mic voor FOH en 1 mic voor mijn mixer. Zo kan ik dus net zoals FOH (maar dan zonder effecten) alles zelf regelen.

Voordeel: super sound hoop ik
nadeel: veel extra werk :(

ik laat het wel ff weten, of als jullie in de buurt zijn van Bakhuizen de Gearte zijn jullie welkom

greetz dikkeminne
dikkeminne

Berichtdoor paQ » Za 10 Jul 2010, 09:28

waarom pak je geen monitormix van de mengtafel van de FOH dan? :huh:
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor MusiQmaN » Za 10 Jul 2010, 09:51

Heb je nog effecten ook... Mag er toch van uitgaan dat die gasten weten hoe ze een mix voor je kunnen maken.
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor Karim Bizid » Za 10 Jul 2010, 11:40

Idd.

Kun je niet gewoon een monitorsplitje krijgen?
Je gaat wel een hele dure hobby beoefenen nu...
|| Sonor || Pro Mark || Remo ||
''Rythmic Instinct"
Karim Bizid

Berichtdoor Dribbel » Za 10 Jul 2010, 16:19

Juist je hebt volgens mij ook gewoon de 19" splitterracks... 1x in en 2x uit...
Gebruikers-avatar
Dribbel

Berichtdoor MusiQmaN » Za 10 Jul 2010, 18:22

Sterker nog... een L/R splitter kabeltje is ook goed te doen van de headphone out bij de foh.
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor Dribbel » Za 10 Jul 2010, 23:28

Dat kan alleen als de tafel een beetje in de buurt en op het podium staat.
En dan is de headphones out ook voor niets anders te gebruiken, bij ons zou dit niet werken omdat we met een FOH technicuswerken

Ik werk met een monitormix voor mijn in-ears vanaf de tafel die ik dan zelf met een koptelefoonversterker versterk.
Gebruikers-avatar
Dribbel

VorigeVolgende

Terug naar Overige Equipment