Koptelefoons

Alles wat niet onder één van de andere forums kan staan wat wel bij je drumstel hoort

Re: Koptelefoons

Berichtdoor supermachiel » Ma 30 Mei 2011, 10:19

Oh ik wil ook nog een mooi setje Sennheissers kopen voor in ear daar niet van. Maar de AKG K272 HD.. oh my gosh
Gebruikers-avatar
supermachiel

Berichtdoor PearlNathan » Do 02 Jun 2011, 19:00

Hey,

Die Thomann editie he..
Heeft die wel mini-jack plug? :)
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor Jochem1001 » Do 02 Jun 2011, 19:08

PearlNathan schreef:Hey,

Die Thomann editie he..

Ja, beide, kun je los draaien.
Gebruikers-avatar
Jochem1001

Berichtdoor PearlNathan » Do 02 Jun 2011, 19:11

Jochem1001 schreef:
PearlNathan schreef:Hey,

Die Thomann editie he..

Ja, beide, kun je los draaien.

Ah oke. (:
Bedankt.. dan weet ik genoeg, en hoop ik dat ik hem binnenkort een keer binnen heb :)
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor 82keiko » Do 07 Jul 2011, 09:15

iemand ervaring met draadloze philips koptelefoon en drummen?
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... SHC5100/05

ben dus ook op zoek naar een ideale oplossing/combinatie van muziek (mee)spelen/horen en voldoende gehoorbescherming, hmmm combinatie (op maat gemaakte?) oordoppen/koptelefoon? in-ears? professionelen hier op het forum die na jaren nog geen gehoorbescherming hebben opgelopen en tips hebben voor aanschaf van iets dergelijks? thx
82keiko

Berichtdoor paQ » Do 07 Jul 2011, 09:24

er is een topic over in ears.

't is maar net wat je wilt.
Als het gaat om meespelen, dan is een hoofdtelefoon vaak al voldoende, alleen gaat het beschermende deel natuurlijk niet echt op.
nondorser

Professionele In Ear Monitors en gehoorbescherming op maat
http://www.cinepaq.nl
Gebruikers-avatar
paQ

Berichtdoor Harmen 18 » Do 07 Jul 2011, 09:25

tenzij je marsoefeningen voor je huis gaat doen heeft het weinig nut lijkt mij.

Ik denk dat je beter voor hetzelfde geld een (beter klinkende) draadgebonden koptelefoon kunt kopen.
T-case: Flightcasebouwer op maat!! - http://www.T-case.nl
Harmen 18

Re:

Berichtdoor 82keiko » Zo 17 Jul 2011, 19:22

Arjen schreef:quote:Om mee te drummen met muziek gebruik ik een koptelefoon. Ik heb een veel te dure draadloze Philips gekocht. Waarom weet ik eigenlijk niet meer. Maar het probleem is dat hij eigenlijk veel te weinig volume produceert. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere koptelefoons? Die dus wel hard genoeg zijn om als je oordoppen in hebt, toch iets over je drumgeluid heen te komen? Of moet ik er een klein versterkertje tussen poten?
Simpel verhaaltje over het gevaar. Je hebt al oordoppen in en dat dempt het geluid, hierdoor ga je je stereo harder zetten (voluit?) om zo het effect van je oordoppen op te heffen en omdat de drums toch flink gedempt klinken met die koptelefoon er overheen, ga je ook nog wat harder spelen. Conclusie: je bent goed bezig je gehoor om zeep te helpen. Denk eens na en zet de boel wat minder hard en begin bij zachter spelen. Dat is ook geen slechte oefening trouwens.

Wist je trouwens dat als je zachter speelt, je beter luistert en dat dit ook het resultaat ten goede komt?? Ik zal uitleggen waarom. Als je heel hard speelt dan bescherm je je gehoor iets door je gehoorgang iets af te sluiten, hierdoor luister je dus minder goed, met als resultaat dat je koptelefoon ook harder moet. Zo hef je de natuurlijke bescherming van je gehoor ook op, met als resultaat alweer een gehoorbeschadiging. Daarom zijn die megabassfuncties op die discmans ook zo slecht, want die natuurlijke bescherming is vooral van belang op de lage frequenties.

Dus nogmaals, denk na!!!! Dit is geen onzin wat ik hier verkondig, dit zijn allemaal feiten. Anders is het te hopen dat de cliniclown die aan jouw bed komt ook de gebarentaal goed beheerst.

ja da's zeer juist, met oordoppen ga je nog luider spelen en muziek harder zetten maar wat is dan een oplossing voor bescherming van de oren in de eerste plaat tegen de decibels van drumstel maar dit met nog voldoende hoorbare muziek (om mee te spelen), die muziek moet toch evenluid zijn als het drumstel, om voldoende te horen terwijl je wenst mee te spelen, dus bvb boxen plaatsen voor de muziek en dan oordoppen ipv koftelefoon zonder gehoorbescherming? u raadt dus eigenlijk gewoon aan om minder hard te drummen en muziek stil te zetten om zo de oren te beschermen maar de vraag is of elk type muziek dit toelaat en ook elk drumstel, of zou ik dekens in al mijn toms moeten plaatsen? ik kan alle tips gebruiken en wil niet doof worden dus maar in praktijk moet je natuurlijk nog kunnen repeteren ook hé
82keiko

Berichtdoor 82keiko » Zo 17 Jul 2011, 19:25

Flexoni schreef:
supermachiel schreef:Ik wil een nieuwe koptelefoon!

Waarom geen in-ears?

en waarom wel in-ears? ben er nog niet uit wat te kopen, dus vraag me af wat zijn de voordelen, goeie ervaring ermee? thx
82keiko

Berichtdoor Djuki » Za 21 Apr 2012, 11:05

Ik ben opzoek naar een manier om mn gehoor te beschermen én om mee te kunnen spelen met een CD voor het oevenen. Mn drumstel staat in een ruimte met een zeer harde akkoestiek dus om mee te spelen moet de muziek zeer hard staan om er nog iets van mee te kunnne krijgen.
Ik hard als oplossing oordopjes met daaroverheen een koptelefoon maar dit werk niet. De koptelefoon kan niet tegen de drumkit op.
Ik zit er nu aan te denken om de Vic Firth SIH 1 te kopen http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 9b0ffe4890
Dit is een koptelefoon die het geuild cvan buiten af dempt.
Nu is mijn vraagt: heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand evtueel een alternatief?
Ik heb gehoord dat sommige zo genaamde "in-ear" ook dempen, maar ik kan daar weinig info over vinden.
Ik heb zelfs even over wogen om de in-ear koptelefoon te combineren met een op maat gemaakte oordopen (octoplastieken) maar dit wordt wel een erg duur geintje.
Dus hebben jullie advies????
Djuki

Berichtdoor Djuki » Za 21 Apr 2012, 11:17

Ik ben opzoek naar een manier om mn gehoor te beschermen én om mee te kunnen spelen met een CD voor het oevenen. Mn drumstel staat in een ruimte met een zeer harde akkoestiek dus om mee te spelen moet de muziek zeer hard staan om er nog iets van mee te kunnne krijgen.
Ik hard als oplossing oordopjes met daaroverheen een koptelefoon maar dit werk niet. De koptelefoon kan niet tegen de drumkit op.
Ik zit er nu aan te denken om de Vic Firth SIH 1 te kopen http://www.thomann.de/nl/vic_firth_sih1 ... 9b0ffe4890
Dit is een koptelefoon die het geuild cvan buiten af dempt.
Nu is mijn vraagt: heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand evtueel een alternatief?
Ik heb gehoord dat sommige zo genaamde "in-ear" ook dempen, maar ik kan daar weinig info over vinden.
Ik heb zelfs even over wogen om de in-ear koptelefoon te combineren met een op maat gemaakte oordopen (octoplastieken) maar dit wordt wel een erg duur geintje.
Dus hebben jullie advies????
Djuki

Berichtdoor Bater » Wo 25 Apr 2012, 15:16

ik heb zelf ook de Vic-Firth koptelefoon. Gebruik hem in de oefenruimte met mijn band (death metal dus veel geluid) en hij dempt prima en hoor de clic-track via de mp3 speler ook goed. Daarnaast heb ik hem ook in de studio gebruikt bij het inspelen van onze latste cd. Ook perfect.
Gebruikers-avatar
Bater

Berichtdoor Bater » Wo 25 Apr 2012, 15:17

ik heb zelf ook de Vic-Firth koptelefoon. Gebruik hem in de oefenruimte met mijn band (death metal dus veel geluid) en hij dempt prima en hoor de clic-track via de mp3 speler ook goed. Daarnaast heb ik hem ook in de studio gebruikt bij het inspelen van onze latste cd. Ook perfect.
Gebruikers-avatar
Bater

Vorige

Terug naar Overige Equipment