Het Grote "post je equipment" Topic Deel 11

Alles wat niet onder één van de andere forums kan staan wat wel bij je drumstel hoort

Re: Het Grote "post je equipment" Topic Deel 11

Berichtdoor timdewijk » Wo 27 Jul 2011, 12:23

Ik heb twee nieuwe Yamaha's!

Afbeelding

Afbeelding

Yamaha PHX 10x7 14x13 20x16

Afbeelding

Voor Airto shows gebruik ik deze Yamaha Club Custom 12x8 16x14 22x15

Beide klinken helemaal te gek!!

Hier kun je de Club horen, maar radio geeft natuurlijk nooit echt een reëel geluid!
http://www.youtube.com/watch?v=cnMYy-4Lk9I

Het is trouwens lastig om vast te leggen hoe mooi ze in het echt zijn. Daarnaast heb ik ook niet echt zin om daar heel veel werk voor te verrichten ;)
timdewijk

Berichtdoor Addicted » Wo 27 Jul 2011, 13:02

timdewijk schreef:Het is trouwens lastig om vast te leggen hoe mooi ze in het echt zijn. Daarnaast heb ik ook niet echt zin om daar heel veel werk voor te verrichten ;)

Kan ik me voorstellen! Prachtige sets en een fijne opstelling; dat vraagt erom om bespeeld te worden. Ik wist niet dat ze onderste finish ook hebben, erg gave finish vind ik dat.
We zijn verhuisd: [url=http://www.drum-forum.nl]www.drum-forum.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor 5150 » Wo 27 Jul 2011, 13:48

Wauw...wat een mooie sets tim ! En wat een heerlijke uitvoering van het nummer (geweldige zanger ook zeg !) Die club is toch van een soort hardhout ? Klinkt dat zoiets als n bubinga set ?
"If thine enemy wrong thee, buy each of his children a drum"
Gebruikers-avatar
5150

Berichtdoor RuudNoordhof » Wo 27 Jul 2011, 16:03

Wow te gek, wat een band man! Super opgebouwd ook! Toch niet de minst gewaagde keus om te coveren, maar het is jullie wel gelukt!
You do mind about your make up but you better make your mind up now
Gebruikers-avatar
RuudNoordhof

Berichtdoor timdewijk » Wo 27 Jul 2011, 22:10

@addicted: Ja die Club heeft een waanzinnige finish! Tis ook de eerste vintage swirl finish zonder wrap. Daarom resoneert het meer, wordt het mooier oud, en ziet het er gewoon veel mooier uit ;)

@5150: Tnx! Ja die Club is van Kapur hout. Nooit eerder gebruikt! Klinkt te gek. Lekker warm, maar minder lomp en luid dan een bubinga!

@Ruudnoordhof: Ook tnx! Ja die pakte wel lekker uit, blij mee!
timdewijk

Berichtdoor MusiQmaN » Wo 27 Jul 2011, 22:29

Mooi heur. Een PHX heb ik ook nog een tijdje gehad begin vorig jaar. Blijft een fijne set met een dijk van een sound.

Hier is de ash outer ply nog sterker te zien:
Afbeelding

En idd je zou de set in het echt moeten zien om het idee te krijgen. Dan kan je ook de structuur voelen die de finish heeft (net als de Club Custom en hedendaagse Rock Tour Custom)

En dan te bedenken dat Kick rental in Belgie gewoon alle maten in beheer voor verhuur heeft in deze finish... (samen met Polar White imo de mooiste ook)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MusiQmaN op Wo 27 Jul 2011, 22:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
Yamaha Drums & DTX | Zildjian cymbals| Remo drumheads | Vic Firth drumsticks | Latin Percussion | Apple | Ears4U
MusiQmaN

Berichtdoor Animal » Wo 27 Jul 2011, 22:38

Mooie kits Tim, lekker gedrumd ook :Y . En v.w.b. je opmerking over een wrap, je krijgt van mij helemaal gelijk.
Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikers-avatar
Animal

Berichtdoor AEDrumsA7X » Za 30 Jul 2011, 15:35

zeker lekkere kit de finish rockt ( de kit vast ook ) :P

zal mijn sonor ook binnekort is posten
Iedereen kent het kaartje 'Wij zijn verhuisd". Wij dus ook en we zitten op http://www.drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor erik1987 » Za 30 Jul 2011, 17:56

Ik speel sinds kort op een Tama Rockstar DX/Pro. Het verschil tussen beide kits is zo klein dat ik ze samen gevoegd heb (niet alle toms trouwens) waardoor ik nu een kit bespeel met 2x 22" bassdrums, 16 en 14 inch floortoms, 14 inch snare en 10, 12, en 13 inch racktoms.

Hardware moet ik binnenkort vervangen omdat mijn stands echt zwaar aan het einde van hun latijn zijn. Pedalen: Iron cobra

Cymbals: 14" Sabian AAX X-celerator hats, 16" Sabian AAX, 18" Sabian AAX, 20" Sabian AA, 20" Zildjian Earth Ride.

Sticks: Vic Firth 3AN

Vellen: Nu nog een mengelmoes van Remo pinstripes en Evans G2. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik lekkerder vind klinken. De pinstripes klinken wat vetter en de G2 is wat meer gefocussed. Het heeft allebei zo zijn voordelen, dus ik laat het nog even zo.
Gebruikers-avatar
erik1987

Berichtdoor Addicted » Za 30 Jul 2011, 18:06

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor PearlNathan » Za 30 Jul 2011, 18:26

Addicted schreef:Afbeelding

Nieuwe smilies? ^^
Kan die niet toegevoegt worden
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor erik1987 » Za 30 Jul 2011, 21:29

Addicted schreef:Afbeelding

IK heb bewust nog geen pics gemaakt omdat die nieuwe hardware er nog niet is.
:sorry:
Gebruikers-avatar
erik1987

Berichtdoor AEDrumsA7X » Ma 01 Aug 2011, 14:36

en zoals beloofd zal ik mijn kit ook even op t forum zetten hahah

foto's zijn wat onderbelicht maar ik ben een drummer geen fotograaf :Y

Afbeelding
Afbeelding

even een korte uitleg erbij:

Sonor Force 1001
tom 10" 12"
floor 14"
Snare 14 x 5 ( als ik me nie vergis kan ook 5.5 zijn )
Bekkens:
Zildjian:
Planet Z hihat 14" ( Binnekort vervangen )
pitch black china 18"
ZBT Ride 20"
Paiste
Rude Crash ride 16"
Alpha Medium crash 14"
Orion: ( voor de sier )
Revolution Pro splash 10"

alle toms zijn voorzien van Remo Emperor clear en op de snare een Remo Tattoo skin ( a.k.a een dure remo powerstroke met een printje ;) :D )

owja en een dixon drumrek, Pearl p900 single pedal ( aant sparen voor de speedcobra double :wub: ) en een tama hihat stand de rest is van verschillende merken ^_^

Hopelij is ie mooi genoeg voor en 16 jarige :D
Laatst gewijzigd door AEDrumsA7X op Ma 01 Aug 2011, 19:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Iedereen kent het kaartje 'Wij zijn verhuisd". Wij dus ook en we zitten op http://www.drum-forum.nl
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor shockwavenl » Ma 01 Aug 2011, 15:11

@ hierboven,

Als je een drumrek hebt waarom zitten jou toms dan in je bassdrum? :wacko:

en leuk snaredrum vel inderdaad! :whoot:

Je had mijn kit eens moeten zien toen ik 16 was... :F
shockwavenl

Berichtdoor AEDrumsA7X » Ma 01 Aug 2011, 15:21

shockwavenl schreef:@ hierboven,

Als je een drumrek hebt waarom zitten jou toms dan in je bassdrum? :wacko:

en leuk snaredrum vel inderdaad! :whoot:

Je had mijn kit eens moeten zien toen ik 16 was... :F

klemmen waren op hahahahaha

Snarevel is samen met corey miller door remo gemaakt goeie sound en looks was limited volgens mij maar als je naar een muziekwinkel gaat dan hebbe ze m nog

wat voor kit had je :D

ik heb wegens plaatsgebrek ( moest op me kit slapen ^_^ ) een tama rockstar te koop die is ook van mij even op gedrumd maar vond de sonor net wat lekkerder klinken en ook kwa ruimte was ie wat geschikter :P
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor Technobeat » Ma 01 Aug 2011, 20:50

AEDrumsA7X schreef:en zoals beloofd zal ik mijn kit ook even op t forum zetten .

Hopelijk is ie mooi genoeg voor een 16 jarige :D

Denk dat veel 16 jarige zouden willen dat ze zo`n kit hadden .......
Ben zelf niet zo van de racken , en als ik het zo bekijk zitten alleen je cymbals er op gemonteerd , is het dan niet mooier om tzt de cymbals op eigen stands te zetten ?
Maar goed , dat is natuurlijk persoonlijk.

Mooi set in ieder geval .
DRUMMEN : A way of living .

Roland Drums : Limited Edition .
Gebruikers-avatar
Technobeat

Berichtdoor PearlNathan » Ma 01 Aug 2011, 20:53

Technobeat schreef:
AEDrumsA7X schreef:en zoals beloofd zal ik mijn kit ook even op t forum zetten .

Ben zelf niet zo van de racken , en als ik het zo bekijk zitten alleen je cymbals er op gemonteerd , is het dan niet mooier om tzt de cymbals op eigen stands te zetten ?

Of klemmen te kopen voor je toms :) Dat is ook een mogelijkheid, zelf ben ik ook meer van stands!
IEDEREEN IS NAAR WWW.DRUM-FORUM.NL VERKAST
PearlNathan

Berichtdoor shockwavenl » Ma 01 Aug 2011, 21:17

AEDrumsA7X schreef:
klemmen waren op hahahahaha

Snarevel is samen met corey miller door remo gemaakt goeie sound en looks was limited volgens mij maar als je naar een muziekwinkel gaat dan hebbe ze m nog

wat voor kit had je :D

ik heb wegens plaatsgebrek ( moest op me kit slapen ^_^ ) een tama rockstar te koop die is ook van mij even op gedrumd maar vond de sonor net wat lekkerder klinken en ook kwa ruimte was ie wat geschikter :P

Ik had een Pearl joey jordison Sig. kit ^_^

maar deze een aantal maanden geleden verkocht en een Ludwig centennial gekocht :wub: (deze staat op pagina 159 van dit topic)

Ik kan je 1 ding vertellen.. dat vel hebben ze dus no way in de muziekwinkel hier in de buurt.. ze hadden niet eens een CS coated en een ambassador reso :blink:
shockwavenl

Berichtdoor AEDrumsA7X » Ma 01 Aug 2011, 22:21

Technobeat schreef:

Dankje! je hebt gelijk alleen mijn bekkens zitten erop, zelf hou ik ook van stands maar daar struikelde ik elke keer over. misschien dat ik inderdaad nog terug ga naar stands, na dat ik project geluidsdempend podium af heb. :D

@ shockwavenl dan begin ik mezelf af te vragen waar je dan woont, vooralsnog heb ik in 9 van de 10 muziekwinkels dat vel wel gezien. Probeer eens een drumspecialzaak
Laatst gewijzigd door AEDrumsA7X op Ma 01 Aug 2011, 22:31, in totaal 3 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor Addicted » Ma 01 Aug 2011, 22:24

AEDrumsA7X schreef:zelf hou ik ook van stands maar ik ging elke keer bijna op me'n ... door alle poten etc.. misschien dat je dat rek nog wel een keer te koop ziet staan maar vooralsnog niet ook me ma vind t fijner met rack ze had t zelfde probleem hahaha

AEDrumsA7X, zou je in het vervolg je posts kunnen voorzien van hoofdletters, leestekens en correcte spelling? Dat maakt het een stuk overzichtelijker om te lezen.

Uit de Policy:
Policy schreef:Let ook op het taalgebruik en met name de spelling! Iedereen tikt wel eens een lettertje fout, maar je post wordt stukken overzichtelijker wanneer deze in correct Nederlands met de juiste spelling wordt gepost. Zo houd je voor iedereen een topic overzichtelijk en vooral prettig om te lezen.
Gebruikers-avatar
Addicted

Berichtdoor AEDrumsA7X » Ma 01 Aug 2011, 22:26

Addicted schreef:
AEDrumsA7X schreef:zelf hou ik ook van stands maar ik ging elke keer bijna op me'n ... door alle poten etc.. misschien dat je dat rek nog wel een keer te koop ziet staan maar vooralsnog niet ook me ma vind t fijner met rack ze had t zelfde probleem hahaha

AEDrumsA7X, zou je in het vervolg je posts kunnen voorzien van hoofdletters en leestekens? Dat maakt het een stuk overzichtelijker om te lezen.

Uit de Policy:
Policy schreef:Let ook op het taalgebruik en met name de spelling! Iedereen tikt wel eens een lettertje fout, maar je post wordt stukken overzichtelijker wanneer deze in correct Nederlands met de juiste spelling wordt gepost. Zo houd je voor iedereen een topic overzichtelijk en vooral prettig om te lezen.

Aangepast bedankt voor de tip, ben soms wel wat te snel
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor shockwavenl » Di 02 Aug 2011, 09:48

AEDrumsA7X schreef:@ shockwavenl dan begin ik mezelf af te vragen waar je dan woont, vooralsnog heb ik in 9 van de 10 muziekwinkels dat vel wel gezien. Probeer eens een drumspecialzaak

Het is gewoon een muziekwinkel die alles heeft wat je niet nodig hebt :P
shockwavenl

Berichtdoor AEDrumsA7X » Di 02 Aug 2011, 10:14

shockwavenl schreef:
AEDrumsA7X schreef:@ shockwavenl dan begin ik mezelf af te vragen waar je dan woont, vooralsnog heb ik in 9 van de 10 muziekwinkels dat vel wel gezien. Probeer eens een drumspecialzaak

Het is gewoon een muziekwinkel die alles heeft wat je niet nodig hebt :P

ja die ken ik daar hebben we er ook eentje van je kan eventueel een mailtje sturen naar rimshot. Die stuurt dat vel op want ze hebben ze in voorraad B)
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

Berichtdoor shockwavenl » Di 02 Aug 2011, 11:15

Ik had die vellen al eens eerder gezien hoor.. ik wil hem verder niet hebben want die CS coated die er nu op ligt bevalt veel te goed.. (misschien toch nog is een X versie proberen.. :rolleyes: )

Ik moet binnenkort toch nog naar drumland toe daar kan ik hem zo meenemen maar ik heb er verder geen behoefte aan :P
shockwavenl

Berichtdoor AEDrumsA7X » Di 02 Aug 2011, 11:17

shockwavenl schreef:Ik had die vellen al eens eerder gezien hoor.. ik wil hem verder niet hebben want die CS coated die er nu op ligt bevalt veel te goed.. (misschien toch nog is een X versie proberen.. :rolleyes: )

Ik moet binnenkort toch nog naar drumland toe daar kan ik hem zo meenemen maar ik heb er verder geen behoefte aan :P

maak ff een paar foto's in drumland ( wil er ook nog is een keer naartoe maar moet weten of het de moeite waard is hahaha )
Gebruikers-avatar
AEDrumsA7X

VorigeVolgende

Terug naar Overige Equipment